Dzięki współpracy PKO Banku Polskiego i firmy Comarch klienci korporacyjni i przedsiębiorstwa, które korzystają z systemu Comarch ERP Optima, mogą zlecać przelewy bezpośrednio w swoim systemie, bez konieczności logowania do serwisu iPKO biznes. Jest to możliwe dzięki pełnej integracji systemów. W efekcie każda firma, która korzysta z obu tych programów może znacznie uprościć czynności finansowo-księgowe.
Wśród operacji, które może zrealizować firma znajdują się m.in. zlecanie przelewów – w tym przelewy MPP/Split Payment, przelewy do ZUS, przelewy podatkowe oraz zagraniczne, pobieranie historii transakcji, sprawdzanie salda rachunków. W dostarczonym rozwiązaniu klienci mają do wyboru dwa sposoby uwierzytelniania i podpisywania zleceń, za pomocą certyfikatu wydawanego przez bank lub podpisem kwalifikowanym.
Comarch ERP Optima to najpopularniejszy program w Polsce stworzony dla firm z każdej branży, obsługujący sprzedaż, zarządzanie, prowadzenie księgowości oraz kadr i płac. Dzięki wbudowanym dedykowanym rozwiązaniom to najchętniej wybierane oprogramowanie księgowe. System Comarch ERP Optima ( comarch.pl/erp/comarch-optima/ ) jest dostępny w modelu stacjonarnym oraz w modelu usługowym (w chmurze), dzięki czemu użytkownicy mogą kompleksowo zarządzać procesami w firmie przez internet. Oprogramowanie jest na bieżąco aktualizowane zgodnie ze zmianami w przepisach.
Wymiana komunikatów między bankiem oraz systemem ERP jest szyfrowana i odbywa się poprzez webservices. Stosowana technologia jest sprawdzona, bezpieczna i z powodzeniem funkcjonuje od wielu lat. Z iPKO biznes są już zintegrowane systemy finansowo-księgowe:
- enova365 firmy Soneta
- MS Dynamics AX/365 – moduł BankFlow firmy XPLUS
- Symfonia – aplikacja Nasz Bank firmy MAP solution
a już wkrótce dołączą kolejne systemy finansowo-księgowe. Usługę można aktywować w serwisie iPKO biznes.