• VR PodcastNOWOŚĆ
  • Reklama
  • Personalizacja
  • Zakładki
  • Historia
  • Twój Brandsit
  • MAGAZYN
  • Newsletter
Brandsit
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Branża IT
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • Opinie
Czytasz: Pewna praca? Zainwestuj w swoje umiejętności związane ze sztuczną inteligencją
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Aa
BrandsitBrandsit
  • Twoje zakładki
  • Śledź tematy
  • MAGAZYN
Szukaj
  • Biznes
    • Aktualności biznesowe
    • Biznes plan
    • E-commerce
    • Marketing
    • Rozwój
    • Startup
  • Pieniądze
    • Ekonomia
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Podatki i koszty
    • Praca
  • Branża IT
    • Dystrybucja
    • Kanał partnerski
    • Kariera
    • Programowanie
    • Vendor
  • Technologia
    • Automatyzacja
    • Big Data
    • Blockchain
    • Chmura
    • Cyberbezpieczeństwo
    • IoT
    • Komunikacja
    • Rozwiązania
    • Sztuczna inteligencja
    • VR
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
    • Zrównoważony rozwój
  • Work&Life
    • Ciekawostki
    • Gaming
    • Miasto
    • Moda
    • Rozrywka
    • W pracy
  • Opinie
  • Narzędzia
    • Rynki
    • Giełda kryptowalut
    • Twoje zakładki
    • Śledzenie tematów
    • Newsletter
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Branża IT

Pewna praca? Zainwestuj w swoje umiejętności związane ze sztuczną inteligencją

Natalia Zębacka
Opublikowano 2023/03/21 at 10:45 AM
Natalia Zębacka  - Redaktor Brandsit
Udostępnij
5 min czytania
ai, sztuczna inteligencja, technologia, biznes, Pentagon
Udostępnij

Nowe badanie umiejętności cyfrowych przeprowadzone przez Salesforce pokazuje, że zdecydowana większość pracowników jest przekonanych, iż doświadczenie jest ważniejsze od kwalifikacji edukacyjnych czy przebiegu kariery. Większość decydentów (98%) jest zdania, że zatrudnienie na podstawie umiejętności przynosi korzyści biznesowe. Jednak tylko 1 na 10 respondentów twierdzi, że ma kwalifikacje w zakresie sztucznej inteligencji – która jest wymieniana jako jedna z najbardziej pożądanych rozwiązań cyfrowych. 

- Reklama -

Aż 84% pracowników uważa, że doświadczenie jest ważniejsze niż dyplom, kiedy starają się o pracę. Istnieje jednak rozbieżność między kompetencjami, na które zwracają uwagę firmy, a kwalifikacjami, które są obecnie wykorzystywane przez pracowników. Chociaż 4 na 5 zatrudnionych na świecie deklaruje wykorzystywanie umiejętności cyfrowych w swojej codziennej pracy, niewielu z nich posiada zdolności wykraczające poza technologie współpracy, administrację czy zarządzanie projektami cyfrowymi. 

Z kolei najszybciej rozwijające się i najbardziej pożądane kompetencje stanowią sztuczna inteligencja (SI) oraz kodowanie/tworzenie aplikacji – przy czym należą one do najrzadziej wykorzystywanych umiejętności w codziennej pracy. 

Dalsza część publikacji pod materiałem wideo.

Zatrudnianie w oparciu o umiejętności

Zmiana w kierunku zatrudniania na podstawie zdobytych umiejętności jest widoczna na wszystkich poziomach. Większość (82%) ankietowanych liderów twierdzi, że umiejętności są najważniejszym atrybutem przy ocenie kandydatów. Zaledwie 18% stwierdziło, że najważniejsze są odpowiednie stopnie naukowe i zdobyte wykształcenie.

Ponad połowa dyrektorów w działach HR (56%) ocenia, że rekrutacje skupiające się na umiejętnościach kandydatów powinny być definiowane jako korzyść biznesowa. Eksperci wskazują również, że na ogólną kondycję firmy mają znaczny wpływ takie aspekty, jak różnorodność pracowników (48%) oraz dzielenie się wiedzą z resztą zespołu (46%).

Umiejętności cyfrowe jako najważniejszy atrybut kandydata wymienia już 2 na 5 z nich – co wskazuje na rosnącą wagę tych kwalifikacji u zatrudnionych. Dodatkowo większość liderów uważa, że nadanie priorytetu rozwojowi umiejętności cyfrowych swoich podwładnych będzie miało pozytywny wpływ na wyniki biznesowe, w tym: zwiększoną produktywność (47%), lepszą wydajność zespołu (43%) i szersze zdolności rozwiązywania problemów (40%).

Szefowie i pracownicy zgadzają się co do potrzeby posiadania umiejętności w zakresie SI

Pracownicy są podekscytowani pojawiającymi się technologiami sztucznej inteligencji, takimi jak generatory SI. 60% pracowników jest pozytywnie nastawionych do perspektywy wykorzystania generatywnej SI w pracy. Więcej pracowników było podekscytowanych wykorzystaniem tej technologii w miejscu pracy (58%), niż martwiło się, że zastąpi ich w wykonywanych obowiązkach (42%). Jest to zgodne z zainteresowaniem ze strony kadry zarządzającej: dwie trzecie liderów (67%) deklaruje, że ich firma rozważa różne sposoby wykorzystania generatywnej SI.

Pomimo pozytywnego odbioru ostatnie badania wykazują, że 66% liderów IT w USA twierdzi, że pracownicy nie mają umiejętności, aby z powodzeniem wykorzystać technologię sztucznej inteligencji. Mimo iż ponad połowa z nich zadeklarowała, że eksperymentuje z generatorami SI.

Zatrudnieni zgadzają się, że umiejętności związane ze Sztuczną Inteligencją są ważne: prawie jedna czwarta pracowników na świecie zalicza umiejętności związane z SI do trzech najważniejszych umiejętności cyfrowych. 

Kwalifikacje w miejscu pracy pozostają w tyle – podczas gdy potrzeby stale ewoluują

Tylko 1 na 10 pracowników twierdzi, że zakres ich codziennych obowiązków obejmuje obecnie SI. Natomiast mniej niż 13% sądzi, że wykorzystuje umiejętności kodowania i tworzenia aplikacji.

Branżą o najwyższym wskaźniku umiejętności SI jest sektor IT, ale nawet w nim mniej niż jedna trzecia pracowników (27%) wykorzystuje to rozwiązanie w ramach swojego stanowiska. Poza tradycyjnymi rolami w IT liczba ta spada jeszcze bardziej; zaledwie 8% osób w służbie zdrowia i 6% w sektorze publicznym deklaruje, że wykorzystuje to rozwiązanie w swojej codziennej pracy. Prawie wszyscy (97%) zwierzchnicy uważają, że firmy powinny nadać priorytet technikom SI w swojej strategii rozwoju pracowników.

W wyniku wzrostu znaczenia sztucznej Inteligencji i automatyzacji liderzy biznesowi twierdzą, że obeznanie w zakresie bezpieczeństwa danych (60%), etyczne umiejętności w zakresie SI i automatyzacji (58%) oraz techniki programowania (57%) staną się coraz ważniejsze w miejscu pracy. Zapytani o to, jakie umiejętności „miękkie” będą prawdopodobnie ważniejsze, liderzy najwyżej ocenili kreatywną wyobraźnię (56%), relacje z klientami (53%) oraz zdolności przywódcze (51%). 

Przedsiębiorstwa starające się zwiększyć obeznanie w zakresie nowych technologii i koncentrujące się na zatrudnianiu na podstawie kwalifikacji mają coś, co działa na ich korzyść – ich pracownicy chcą poszerzać swoje zdolności w sektorze wiedzy cyfrowej. Aż 9 na 10 wszystkich respondentów uważa, że firmy powinny traktować priorytetowo rozwój umiejętności cyfrowych swoich podwładnych, co może przełożyć się na realne umocnienie poziomu konkurencyjności biznesu na rynku.

Zobacz również

Rewolucja w Cyberbezpieczeństwie – Jak Sztuczna Inteligencja Zmienia Reguły Gry

6 zagrożeń związanych z ChatGPT

Zarabianie z AI – nowy wymiar finansów

Jak giganci technologiczni definiują przyszłość sztucznej inteligencji

Prezes NBP o rozwoju AI: “Może przerażać, ale nie widzę odwrotu”

Źródło Salesforce
Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

GEVA 12
10 najlepszych samochodów elektrycznych według kierowców
Pojazdy elektryczne Eco
euro, pieniądze, money
Dlaczego euro spadło poniżej 4,50 zł?
Ekonomia Pieniądze
Smart Grid energetyka
Polacy chcą szybszej transformacji energetycznej
Czysta energia Eco
IS-Wireless
Pierwsza sieć przemysłowa 5G w modelu otwartym działa już w Krakowie
Komunikacja

Biznes

  • Aktualności biznesowe
  • Biznes plan
  • E-commerce
  • Marketing
  • Rozwój
  • Startup

Pieniądze

  • Ekonomia
  • Inwestycje
  • Kryptowaluty
  • NFT
  • Podatki i koszty
  • Praca

Branża IT

  • Dystrybucja
  • Kanał partnerski
  • Kariera
  • Programowanie
  • Vendor

Technologia

  • Automatyzacja
  • Big Data
  • Blockchain
  • Chmura
  • Cyberbezpieczeństwo
  • IoT
  • Komunikacja
  • Rozwiązania
  • Sztuczna inteligencja
  • VR

Eco

  • Czysta energia
  • Pogoda i nauka
  • Pojazdy elektryczne
  • Polityka klimatyczna
  • Zrównoważony rozwój

Work&Life

  • Ciekawostki
  • Gaming
  • Miasto
  • Moda
  • Rozrywka
  • W pracy

Narzędzia

  • Rynki
  • Giełda kryptowalut
  • Twoje zakładki
  • Śledzenie tematów
  • Newsletter

Social Media

© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Brandsit
Zarządzaj swoją prywatnością

To provide the best experiences, we and our partners use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us and our partners to process personal data such as browsing behavior or unique IDs on this site and show (non-) personalized ads. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}
adbanner
Wykryto AdBlock
Nasza strona jest stroną wspieraną przez reklamy. Proszę o białą listę, aby wesprzeć naszą stronę.
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?
X