• Zobacz:
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Sztuczna inteligencja
  • Wdrożenie
  • Rozwiązania programowania
Brandsit
toggle-offCreated with Sketch Beta. toggle-onCreated with Sketch Beta.
  • Aktualności
  • Artykuły
  • Dane
  • Opinie
BrandsitBrandsit
Font ResizerAa
toggle-offCreated with Sketch Beta. toggle-onCreated with Sketch Beta.
Szukaj
  • Kategorie
    • Kanał sprzedaży
    • Sprzęt
    • Innowacje
    • Startupy
    • Opinie
  • Tematy
    • Innowacje
    • AI
  • Personalizacja
    • Innowacje
Obserwuj
  • Regulamin
  • Polityka plików cookies
© 2017-2025 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Aktualności

Podkarpackie: Wyższy poziom innowacji

Bartosz Martyka
Aktualizacja: 5 maja, 2025 2:50 am
Bartosz Martyka

Lotnictwo i kosmonautyka, motoryzacja, informatyka i telekomunikacja oraz jakość życia – to inteligentne specjalizacje Podkarpacia, które będą promowane w ramach pierwszej kampanii poświęconej promocji gospodarczej regionu. Uroczysta inauguracja kampanii odbyła się 8 sierpnia br. w Centrum Wystawienniczo – Kongresowym Województwa Podkarpackiego G2A Arena
w Jasionce k. Rzeszowa.

Nadrzędnym celem projektu jest wzmocnienie wizerunku Podkarpacia jako regionu nie tylko atrakcyjnego turystycznie, ale również dynamicznie rozwijającego się pod względem gospodarczym, wdrażającego innowacyjne rozwiązania i budującego potencjał inwestycyjny w oparciu o inteligentne specjalizacje. Kampania ma przyczynić się do wzrostu zainteresowania regionem wśród krajowych
i zagranicznych inwestorów, pobudzenia eksportu regionalnych produktów i usług, a także promocji podkarpackich firm.

– Działania promocyjne zainicjowane przez Województwo Podkarpackie są odpowiedzią na stawiane przed regionem wyzwania, a także potrzeby naszego społeczeństwa. Realizując kampanię pn. „Podkarpackie. Wyższy poziom innowacji”, chcemy podkreślić gospodarczy potencjał regionu i zaprezentować go jako najlepsze miejsce do życia i pracy. Lotnictwo i kosmonautyka, motoryzacja, informatyka i telekomunikacja, a także jakość życia to obszary, o które chcemy oprzeć komunikację kampanii, ponieważ to właśnie one wytyczają drogę naszego gospodarczego rozwoju – mówi Władysław Ortyl, Marszałek Województwa Podkarpackiego. –  Poprzez nasze działania chcemy podkreślić, że Podkarpacie to nie tylko walory przyrodnicze – Podkarpacie to również miejsce, gdzie inteligentne specjalizacje, rozbudowana struktura komunikacyjna, techniczna i badawczo-rozwojowa w towarzystwie nieskażonej przyrody i bogatej kultury stwarzają możliwość prowadzenia zrównoważonego trybu życia – dodaje.

Podczas wydarzenia zostały omówione kluczowe działania, które będą prowadzone w ramach kampanii, a także zaprezentowano spoty promocyjne oraz elementy identyfikacji wizualnej. Wydarzenie było również pretekstem i punktem wyjścia do dyskusji dotyczącej wpływu inteligentnych specjalizacji na rozwój i inwestycje, kreowania pozytywnego wizerunku regionu
w oparciu o jego główne atuty oraz korzyści społecznych wynikających z budowania zrównoważonego rozwoju regionu. W panelach dyskusyjnych wzięli udział przedstawiciele najważniejszych przedsiębiorstw, organizacji i instytucji działających na Podkarpaciu.

– Podkarpacie jest idealnym przykładem na to, że współpraca między przedsiębiorstwami, organizacjami pozarządowymi  i ośrodkami badawczo-rozwojowymi jest kluczem do rozwoju regionu, wdrażania innowacyjnych rozwiązań, a przez to lokowania inwestycji – mówi Marek Darecki, Prezes Pratt & Whitney Poland i Stowarzyszenia Dolina Lotnicza, jeden z prelegentów wydarzenia. – To właśnie tutaj we współdziałaniu wielu podmiotów powstała Dolina Lotnicza, największy klaster firm lotniczych w tej części Europy. Stowarzyszenie obecnie zrzesza ponad 160 organizacji, zatrudnia ok. 28 tys. pracowników i  cały czas przyciąga nowych inwestorów.

Ad imageAd image

Dolina Lotnicza to tylko jeden z przykładów współpracy przedsiębiorstw w ramach branż należących do inteligentnych specjalizacji. W regionie działają też takie organizacje jak Wschodni Sojusz Motoryzacyjny czy Podkarpacki Park Naukowo-Technologiczny „Aeropolis”. Województwo podkarpackie należy też do regionów o wyróżniającym się potencjale biznesowym oraz naukowo-badawczym w zakresie technologii informatycznych i telekomunikacyjnych.

– Asseco jest największą w Polsce i jedną z największych w Europie firm informatycznych, która działa w ponad 50 krajach. Mimo, że mamy duże oddziały w takich miastach, jak Warszawa, Kraków czy Wrocław to niezmiennie, z czego jestem bardzo dumny, naszą główną siedzibą pozostaje Rzeszów. Na Podkarpaciu zatrudniamy setki pracowników i pomagamy w edukacji młodych informatyków. Już wkrótce stworzymy tu Asseco Innovation Hub, będące nowatorskim centrum R&D dla całej Grupy Asseco. Realizacja tej inwestycji pozwoli nam, jako polskiej firmie, jeszcze skuteczniej konkurować na zagranicznych rynkach, ale także przełoży się na wzrost innowacyjności i konkurencyjności całego regionu – mówi Adam Góral, Prezes Asseco Poland.

Wydarzenie zostało objęte patronatem Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, Rektora Politechniki Rzeszowskiej, Wschodniego Sojuszu Motoryzacyjnego, Klastra Firm Informatycznych Polski Wschodniej, Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej i G2A Areny Centrum Wystawienniczo – Kongresowego Województwa Podkarpackiego.

Kampania realizowana jest w ramach projektu Promocja Gospodarcza Województwa Podkarpackiego finansowanego ze środków Unii Europejskiej – Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Działania obejmą  radio, Internet, prasę, a także reklamę outdoorową, w tym billboardy. Cała kampania potrwa do 30 listopada br.

TEMATY:Asseco PolandEksportEYGrupa AssecoInwestycjeKomunikacjaKongresLotnictwoMotoryzacjaWydarzenia
Udostępnij
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Threads Email Copy Link
Brak komentarzy

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Zobacz również

Signal, whatsapp
Cyberbezpieczeństwo

Signal mówi „nie” Windows Recall. Prywatność wygrywa z AI

Izabela Myszkowska
23 maja, 2025
Zero trust, cyberbezpieczeństwo, qnap
Cyberbezpieczeństwo

Operacja Endgame i jej cienie. Co mówią zarzuty wobec twórców Qakbota i DanaBota?

Kuba Kowalczyk
23 maja, 2025
cyberbezpieczeństwo, malware, torrenty
Cyberbezpieczeństwo

Międzynarodowa akcja przeciw malware. Zneutralizowano setki serwerów i domen

Kuba Kowalczyk
23 maja, 2025
Microsoft
Aktualności

FTC odpuszcza Microsoftowi. Największa fuzja w historii gier przypieczętowana

Natalia Zębacka
23 maja, 2025
  • Sztuczna inteligencja
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Oprogramowanie
  • Blockchain
  • Big Data
  • Sieć
  • Inwestycje
  • Startup
  • CIO
  • M&A
  • Technologia w bankowości
  • Transport
  • Energia
  • Startup
  • Zmiany w prawie
  • Praca w IT
  • Kosmos
  • Regulacje
  • Stany Zjednoczone
  • Unia Europejska
  • Chiny
  • Microsoft
  • Apple
  • Google
  • HPE
  • Intel
  • NVIDIA
  • CrowdStrike
  • Redakcja
  • Reklama
Brandsit

© 2017-2025 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Regulamin
  • Polityka plików cookies

Tematy

  • Sztuczna inteligencja
  • Programy partnerskie
  • Wydarzenia
  • Case study
  • M&A
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Zrównoważony rozwój
  • Rozwiązania sieciowe
  • Nauka
  • Rynek AV
  • Transformacja cyfrowa
Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password
Zaloguj się przez LinkedIn

Lost your password?

Not a member? Sign Up