Dyrektor Zarządzający PSPA, Maciej Mazur, został wybrany na stanowisko prezydenta The European Association for Electromobility (AVERE). Funkcję szefa największej i najstarszej organizacji kreującej rynek elektromobilności w Europie będzie pełnił co najmniej do połowy 2026 r.
AVERE to najstarsza organizacja związana z rynkiem zeroemisyjnego transportu w Europie. Została założona w 1978 r. w Brukseli. Poprzez swoich członków, pochodzących z 23 europejskich państw, AVERE reprezentuje ok. 2,6 tys. przedsiębiorstw z całego łańcucha wartości e-mobility oraz blisko 140 tys. posiadaczy i użytkowników pojazdów elektrycznych. Członkami AVERE są organizacje branżowe z takich krajów, jak np. Belgia (EV Belgium), Francja (AVERE France), Hiszpania (AEDIVE), Norwegia (Norsk elbilforening), Polska (PSPA), Słowacja (SEVA), czy Włochy (MOTUS-E).
20 czerwca, podczas corocznego, walnego zgromadzenia, AVERE wybrało skład nowego zarządu na kolejną, 3-letnią kadencję. Po raz pierwszy w historii prezydentem AVERE został przedstawiciel regionu Europy Środkowo-Wschodniej – Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.
W trakcie najbliższej kadencji w skład zarządu AVERE wejdą także m.in.: Arturo Pérez de Lucia (AEDIVE, Hiszpania), Baerte de Brey (Formula E-Team, Niderlandy), Espen Hauge (dotychczasowy prezydent AVERE, Norwegian EV Association), Patrik Krizansky (SEVA, Słowacja), jak również Marjolaine Blondeau, reprezentująca firmę Tesla. Wybór nowego zarządu AVERE nastąpił w przełomowym momencie dla europejskiego sektora zeroemisyjnego transportu. W 2023 r. wejdą w życie kluczowe akty prawa Unii Europejskiej, takie jak nowelizacja rozporządzenia dt. emisji samochodów osobowych i dostawczych, czy też AFIR – rozporządzenia, które nałoży na wszystkie państwa członkowskie wiążące i ambitne cele w obszarze infrastruktury ładowania. Negocjowane są również inne, bardzo istotne regulacje mające sprzyjać dekarbonizacji transportu (m.in. standard Euro 7) lub wzmocnieniu konkurencyjności europejskiej branży e-mobility (m.in. rozporządzenie Net Zero Industry Act). Jednocześnie, w celu wypełnienia ambitnych celów klimatycznych wyznaczonych postanowieniami Europejskiego Zielonego Ładu, konieczne jest zaadresowanie licznych wyzwań rynkowych, regulacyjnych oraz społecznych związanych z rozbudową stacji ładowania czy rozwojem zeroemisyjnej floty.