Polska rzeczywistość smartfonów – Niemal połowa z nas uszkodziła telefon przynajmniej raz

Niemal połowa Polaków posiadających smartfona przyznaje, że uszkodziła swoje urządzenie przynajmniej raz w życiu, co rzuca światło na znaczenie wytrzymałości w kontekście wyboru nowego telefonu. Badanie przeprowadzone na potrzeby premiery HONOR Magic6 Lite w Polsce ujawnia, jak ważnym aspektem dla konsumentów jest odporność ich mobilnych towarzyszy.

Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit

Blisko połowa Polek i Polaków posiadających smartfona, uszkodziła go w swoim życiu minimum raz – wynika z badania „HONOR Magic6 Lite. Jak ważny jest dla Polaków wytrzymały smartfon?”. Z kolei podobny odsetek ankietowanych nie decyduje się na naprawę urządzenia mobilnego po jego uszkodzeniu. Badanie zostało zrealizowane na reprezentatywnej grupie dorosłych Polaków z okazji polskiej premiery smartfona HONOR Magic6 Lite.

Wiele osób minimum raz w życiu uszkodziło swój smartfon

W ramach badania „HONOR Magic6 Lite. Jak ważny jest dla Polaków wytrzymały smartfon?” sprawdzono m.in., jak często ankietowanym zdarza się uszkodzić ich smartfon, czy naprawiają go w takiej sytuacji oraz jakie koszty przy tym ponoszą. Z odpowiedzi wynika, że aż 46% posiadaczy smartfona uszkodziła go podczas upuszczenia minimum jeden raz w życiu. Spośród tej grupy 40% respondentów stwierdziło, że zdarzyło im się to 2 lub 3 razy, a 14% zaznaczyło odpowiedź „więcej niż 4 razy”.

Nie może zatem dziwić, że na pytanie, czy zwracasz uwagę na wytrzymałość ekranu przy zakupie nowego smartfona, ponad połowa ankietowanych, dokładnie 51%, uznała, że jest to czynnik dla nich ważny. Tylko 24% respondentów wskazało, że nie ma to dla nich znaczenia, z kolei równo ¼ nie ma na ten temat zdania.

Rzadziej naprawiamy…

Badanie sprawdziło też, co robimy po uszkodzeniu smartfona. Jak się okazuje aż 48% respondentów dalej korzysta z urządzenia bez jego naprawiania. Jednak gdy decydujemy się na oddanie smartfona do serwisu, najczęściej płacimy za to do 400 zł (28% odpowiedzi), a rzadziej między 400-800 zł (11%). Na droższe naprawy, kosztujące powyżej 800 zł, zdecydowało się tylko 3% badanych.

Po zestawieniu kosztów zakupu smartfona z ceną jego naprawy okazuje się, że 28% respondentów zdarzyła się sytuacja w której koszt naprawy urządzenia przewyższał cenę jego zakupu, a według 24% badanych koszt oddania telefonu do serwisu był zbliżony do jego wartości. 

„W HONOR najważniejsze są dla nas innowacje stworzone z myślą o ludzkich potrzebach. Nikt nie lubi sytuacji, w której nasz smartfon ucieka nam z dłoni, czas zwalnia i z obawą podnosimy urządzenie, mając nadzieję, że tym razem nic mu się nie stało. Nasz dział badawczo-rozwojowy bardzo ciężko pracował nad tym, aby opracować urządzenie, które przetrwa najgorsze scenariusze, i z wielką radością możemy powiedzieć, że stworzyliśmy smartfon z 5-gwiazdkowym certyfikatem odporności na upadki SGS. Zarówno markę HONOR, jak i najnowsze produkty z serii HONOR Magic 6, które wprowadzamy w 2024 roku, cechuje przede wszystkim doskonała jakość wykonania, co znajduje odzwierciedlenie między innymi w wytrzymałym na upadki ekranie HONOR Magic 6 Lite”powiedziała Magdalena Chodkiewicz, PR & Social Media Manager w HONOR Polska.

Marka HONOR wprowadziła niedawno do sprzedaży w Polsce model HONOR Magic6 Lite, który posiada wyświetlacz wyposażony w technologię HONOR Ultra-Bounce Anti-Drop, mogącą pochłonąć do 1,2 raza większą siłę przy upadku pod każdym kątem. Zupełnie nowa, trzypoziomowa ochrona zapewnia wielopunktowe wzmocnienia ekranu, ramki i podzespołów. Urządzenie posiada również wytrzymałe ogniwo o pojemności 5300 mAh, co przekłada się na aż 2 dni czasu pracy na baterii bez konieczności jej ładowania. HONOR Magic6 Lite został wyposażony w wyświetlacz AMOLED o rozdzielczości 6,78 cala i rozdzielczości 1,5K. Za wysoką jakość zdjęć odpowiada potrójny aparat z głównym obiektywem 108 MP, obiektywem szerokokątnym 5 MP oraz makro o rozdzielczości 2 MP. Smartfon napędza procesor Qualcomm Snapdragon 6 Gen 1 z nakładką systemową na system Android 13 – Magic OS 7.2.