20.11 miała miejsce konferencja prasowa norweskiego producenta systemów ERP RamBase firmy Hatteland. O samym wydarzeniu pisaliśmy już w artykule dzień po konferencji prasowej, w czasie której redakcja BrandsIT przeprowadziła ekskluzywny wywiad z przedstawicielami Hatteland Computer, GROWmatica, IT Vision i ITelix.
Przemysław Kucharzewski, BrandsIT: GROWmatica jest firmą specjalizującą się w budowie sprzedaży, czy to pośredniej czy bezpośredniej różnych producentów i usługodawców w sektorze IT. Dlaczego zdecydowałeś się na współpracę z Hatteland?
Jakub Polkowski, VP GROWmatica, obecnie również Partner Channel Executive Polska dla marki RamBase: Pierwszym powodem, dla którego zdecydowałem się na współpracę z Hatteland w zakresie budowania kanału sprzedaży w Polsce, była ich 150-letnia tradycja międzynarodowego biznesu opartego na handlu, produkcji, IT i dystrybucji. Drugim powodem jest fakt, że Hatteand jest firmą norweską, a Skandynawia jest regionem z najwyższymi indeksami digitalizacji, innowacji, automatyzacji, procesów Przemysł 4.0 i Przemysłowego Internetu Rzeczy (IIoT). Kolejnym powodem jest skandynawska kultura: otwartość, ciekawość i skłonność do eksperymentowania zaowocowała narodzinami podwalin RamBase w 1971 roku. Hatteland dostarcza rozwiązania adresujące konkretne cele i problematykę codziennego biznesu klientów przy zachowaniu formatu efektywnych kosztów. To co zwróciło moją uwagę, to fakt, że Norwegowie kochają Polskę, co daje świetną synergię Norwegii i Polski w kontekście międzynarodowego biznesu.
BrandsIT: Rozmawiając z potencjalnymi Partnerami na temat współpracy jakich argumentów dotyczących samego systemu ERP RamBase używasz?
Jakub Polkowski, VP GROWmatica, obecnie również Partner Channel Executive Polska dla marki RamBase: System Cloud ERP RamBase oznacza szybki czas wdrożenia, a więc zarazem błyskawiczny start systemu w organizacji, co jest naprawdę dużą korzyścią dla klienta. Wdrożenie systemu w modelu SaaS oznacza małe ryzyko niepowodzenia i jednocześnie atrakcyjne TCO od pierwszego miesiąca wdrożenia, przy jednoczesnej elastyczności wynikającej z możliwości dopasowania systemu do danego klienta. Ważna jest także gotowość całego systemu na IIoT i proces digitalizacji.
BrandsIT: Odd Magne, dlaczego wybraliście Polskę jako jeden z krajów, w których budujecie swój biznes systemów ERP?
Odd Magne Vea, CSO, Hatteland Computer AS: Wybraliśmy Polskę, jako kraj, w którym budujemy nasz biznes, przede wszystkim z powodu podobieństwa kulturowego Polaków i Norwegów, podobnego podejścia do pracy i relacji w prowadzonych biznesach. W Polsce jesteśmy już obecni jeśli chodzi o inwestycje całej grupy Jakob Hatteland. Dodatkowo na północy kraju działają zakłady produkcyjne AutoStore i Tritec Polska , które już używają naszego Cloud ERP RamBase. Uważamy, że Polska jest krajem, w którym gospodarka od wielu lat rośnie, zaś w Polsce ulokowanych jest bardzo dużo firm produkcyjnych, dla których nasz ERP jest idealnym rozwiązaniem. Przedsiębiorstwa mają do wyboru albo lokalne rozwiązania, zazwyczaj o ograniczonej funkcjonalności albo rozwiązania globalnych graczy, które jednak nie przystają w pełni do polskich uwarunkowań biznesowych. Niewątpliwym argumentem za, był fakt, iż w Polsce mamy zespół developerów pracujący nad naszymi rozwiązaniami.
BrandsIT: Jakie macie plany względem polskiego rynku na najbliższe lata?
Jakub Polkowski, VP GROWmatica, obecnie również Partner Channel Executive Polska dla marki RamBase: Cel jaki sobie stawiamy to osiągnięcie kilku procent udziałów rynku systemów ERP w ciągu nie mniej niż 3 lat, chcielibyśmy zamknąć 30 projektów wdrożeniowych w przyszłym roku i sfinalizować podpisanie umów partnerskich z kilkoma firmami. W tej chwili mam dwóch Partnerów w Polsce – ITelix i IT Vision.
BrandsIT: Dlaczego IT Vision zdecydowało się na współpracę z producentem RamBase?
Paweł Prymakowski, CEO, IT Vision: Zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie współpracy w zakresie RamBase przede wszystkim z powodów biznesowych: Po pierwsze, wdrożenia tego systemu są stosunkowo szybkie, co oznacza redukcję kosztu wdrożenia dla klienta o 50, a nawet 75%. Rozwiązanie chmurowe oznacza niski koszt utrzymania systemu, dodatkowo pozwala na dokładnie planowanie kosztów – przede wszystkim z powodu braku konieczności zakupu licencji „na zapas”, pełną skalowalność i brak kosztownych upgrade’ów między wersjami. Drugim powodem jest dostosowanie systemu do profilu firm produkcyjnych, które są w kręgu naszych zainteresowań biznesowych. A trzecim – chyba najważniejszym – jest sam producent, z którym mamy bardzo dobre relacje. Producent, który słucha potrzeb swoich partnerów oraz użytkowników, a także jest otwarty na nasze pomysły. Uważam, że jedynie taka droga gwarantuje sukces rynkowy.
BrandsIT: A jakie były powody, dla których ITelix podjął współpracę z RamBase?
Wojciech Kaszycki, właściciel, ITelix Software: Dla nas najważniejszym powodem rozpoczęcia współpracy było wyznawanie przez Hatteland podobnych wartości w biznesie. Przekonał nas też sam produkt, a przede wszystkim fakt, że o RamBase się nie mówi – ponieważ działa. A uważam, że o produktach IT się nie powinno rozmawiać, bo jeśli się rozmawia, to znaczy, że nie działają.