Reklama na Facebook czy Google Ads?

Podobne tematy

Aranżacja pokoju niemowlaka – jakie meble są najważniejsze?

Pokój niemowlaka powinien stanowić oazę przytulności, spokoju i bezpieczeństwa, dlatego niezwykle ważnym aspektem jest wybór mebli. Dziecku powinno być...

5 najczęstszych błędów przy wybieraniu pożyczek online

Jakie są najczęściej popełniane błędy przy wybieraniu pożyczki? Jak im zapobiegać i decydować się tylko na te idealnie dopasowane...

Ranking kredytów gotówkowych 35 tys – gdzie wziąć najlepszy kredyt?

Kredyty gotówkowe to najchętniej nabywane produkty bankowe. Wszystko dlatego, że pozwalają uzyskać finansowe wsparcie szybko, w pełnym bezpieczeństwie, do...

Facebook i Google warto wykorzystywać do skutecznej reklamy swojej firmy. Platformy różnią się od siebie przeznaczeniem i zastosowaniem. Obie również oferują możliwość wykupienia płatnych i personalizowanych reklam. Czy warto wykupować je w obu miejscach? Czy różnią się one od siebie? Czy są opłacalne? Każdy przedsiębiorca, chcący zareklamować swoją markę w sieci, staje prędzej czy później przed takimi dylematami.

Facebook i Google warto wykorzystywać do skutecznej reklamy swojej firmy. Platformy różnią się od siebie przeznaczeniem i zastosowaniem. Obie również oferują możliwość wykupienia płatnych i personalizowanych reklam. Czy warto wykupować je w obu miejscach? Czy różnią się one od siebie? Czy są opłacalne? Każdy przedsiębiorca, chcący zareklamować swoją markę w sieci, staje prędzej czy później przed takimi dylematami.

Facebook Ads – zasady działania

Facebook Ads, to najprościej tłumacząc sponsorowane posty, które portal wyświetla swoim zalogowanym użytkownikom na podstawie ich dotychczasowych aktywności. Menedżer reklam jest bardzo precyzyjnym narzędziem, które pozwala na określenie grupy docelowej za pomocą ustawień takich jak: wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania, status związku, zawód, sprzęty, z których korzysta i wiele innych. To bardzo skuteczne narzędzie. Facebook skrupulatnie zbiera dane dotyczące swoich użytkowników i umożliwia reklamodawcom bardzo szeroki zakres targetowania. Reklama wyświetlana jest osobom, które nie szukały aktywnie reklamowanego produktu, ale ich profil wskazuje na to, że istnieje duże prawdopodobieństwo, iż mogą być nim zainteresowane. Reklama na Facebooku nastawiona jest głównie na wizualne przyciągnięcie uwagi.

Google Ads – jak działa to narzędzie?

Google Ads jest bardzo skutecznym oraz efektywnym narzędziem do prowadzenia akcji reklamowych w internecie dla małych i dużych przedsiębiorstw. Narzędzie to jest mylone często z pozycjonowaniem. Kampanie te kojarzą się przede wszystkim z reklamą w wyszukiwarce. Wyświetla się ona użytkownikom, którzy wpisali odpowiednie słowa lub frazy kluczowe. Google Ads różni się od Facebook Ads tym, że wyświetla reklamę osobom, które aktywnie poszukują danego produktu lub usługi. Warto zaznaczyć, że reklamy Google Ads mogą być wyświetlane również w formie wizualnej (video albo graficznej). Reklama graficzna składa się z obrazu zawierającego informacje o firmie, usługach lub produktach. Użytkownicy, którzy klikną reklamę, zostaną przekierowani do witryny klienta. Mogą one pojawiać się również na stronach i w innych miejscach sieci reklamowej.

Reklama płatna w sieci – którą wybrać?

Przy wyborze odpowiedniej platformy do kampanii, musisz odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań. Nie da się teoretycznie i jednoznacznie stwierdzić, która z nich jest lepsza, czy lepiej się sprawdza. Przemyśl, jaki cel chcesz osiągnąć? Jaki budżet możesz przeznaczyć na reklamę? Jaka jest Twoja grupa docelowa odbiorców? Przy tym ostatnim może być bardzo pomocne stworzenie persony. Najistotniejsze różnice obu platform to ich charakter oraz dostępność – Facebook służy ludziom głównie jako miejsce rozrywki, kontaktu ze znajomymi i relaksu, a dodatkowo korzystają z niego zarejestrowani użytkownicy. Google, natomiast, jest miejscem, do którego trafiają wszyscy (bez konieczności rejestracji), ilekroć czegoś szukają.

Wszystko zależy, więc od Twoich oczekiwań oraz charakteru produktu, który pragniesz zareklamować. Bardzo istotny jest rodzaj klienta – B2B czy B2C – jak również cel planowanej kampanii: działania wizerunkowe, a może podwyższenie sprzedaży. W przypadku planowania kampanii w Internecie warto zwrócić się o pomoc do agencji reklamowej. Doświadczone osoby z pewnością doskonale dopasują odpowiednie miejsce, jak i inne współczynniki wpływające na skuteczność Twojej reklamy.  Zachęcamy do zapoznania się z ofertą naszej agencji Tango: https://tango-marketing.pl/reklama-google-ads-adwords/

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.