Responsywny sklep lub witryna internetowa – budujemy nowoczesne strony www

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
5 min

Internet daje nam obecnie wiele możliwości. Rozwój technologiczny idzie cały czas do przodu, pojawiają się coraz to nowsze aplikacje i urządzenia mające poprawić nasz komfort i rozwiązywać problemy. W świecie internetu, dwie kwestie pozostają jednak nadal bez zmian – sklepy internetowe i witryny www. Jako kanały marketingowe, istnieją już od dawna i nie zanosi się, aby zniknęły z cyberprzestrzeni. Coraz bardziej zmienia się jednak sposób ich wykonania. Oto 7 rzeczy, które powinny znaleźć się na nowoczesnej stronie www.

1. Podstawą nowoczesnej strony www jest responsywność

Nie bez powodu wspomnieliśmy na samym początku o rozwoju technologii i udogodnieniach, które ze sobą niesie. To właśnie smartfony i tablety są jej wynikiem. Dzisiaj nikt nie rozstaje się z telefonem nawet na krok. Mamy w nim dosłownie wszystko. Pełna lista kontaktów, album ze zdjęciami, kalendarz, a nawet budzik. Te funkcje to już w zasadzie niewzbudzające żadnego zainteresowania udogodnienia. Teraz każdy korzysta na telefonie z social mediów, posiada w nim swojego osobistego trenera na siłownię, bankowość mobilną w aplikacji, którą może płacić za zakupy, a w trakcie drogi do domu komunikacją miejską wielu z nas przegląda strony www i sklepy, w poszukiwaniu usług i produktów. Żyjemy w nieustannym pośpiechu, który wymusza na nas niejednokrotnie zdobywanie informacji i podejmowanie decyzji w bardzo krótkim czasie. Żeby było to możliwe, strony internetowe i sklepy muszą być dostosowane do dzisiejszych realiów, do smartfonów i tabletów. To właśnie responsywność stron internetowych i sklepów daje możliwość ich przeglądania na dowolnym urządzeniu, przy jednakowym komforcie. To niezwykle istotna funkcja, bowiem, gdy zabraknie responsywności, na nic zdają się piękne grafiki, zdjęcia, rzetelne informacje i promocje cenowe. Użytkownicy porzucają takie strony bezpowrotnie.

2. Estetyczna grafika przyciąga klienta

Każdy z nas jest konsumentem i każdy w pewnym stopniu kupuje oczyma. Z tego powodu, ważne jest zachowanie odpowiedniej estetyki na nowoczesnej stronie www. Stonowane kolory, brak ogromnej ilości w zasadzie nic nieznaczących przycisków, wyraźne zdjęcia — to tylko niektóre elementy nowoczesnych stron. Jeżeli klient nie będzie zainteresowany naszym sklepem na starcie, to jak ma nabrać przekonania do dalszych zakupów na niej? Pamiętajmy, że pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko raz.

3. Zachęcające i merytoryczne treści

Kolejnym elementem jest treść zawarta na stronie internetowej lub sklepie. Tym wszystkim będą treściwe unikalne opisy produktów, zachęcające do zakupu i opisujące dokładnie asortyment, ciekawe wpisy blogowe, FAQ, wyraźne zdjęcia w kilku ujęciach itd. Warto nie pomijać aspektu prowadzeniu bloga, który pokaże nas od strony merytorycznej lub social media. Ciekawe i unikatowe treści na naszych stronach pomogą też w pozycjonowaniu.

4. Kontakt z klientem buduje zaufanie

Zakładki na stronie lub w sklepie, takie, jak, „O nas” lub „Kontakt”, w których znajdują się realne i potwierdzalne dane, dają poczucie bezpieczeństwa. Dostępność profili w social mediach również dają to poczucie. Warto też wprowadzić live chat, który da możliwość rozwiązywania problemów na bieżąco. Tak naprawdę, każda z tych form kontaktu, czy to formularz, czy to social media, czy live chat, adres e-mail lub telefon, uwiarygodniają nasze działania i dają możliwości związane ze sprzedażą i rozwiązywaniem problemów.

- Advertisement -

 5. Rekomendacje i opinie pomagają podjąć decyzję

To kolejny element, którego nie może zabraknąć na żadnej stronie www. Niezależnie od tego, czy prowadzimy salon fryzjerski, gastronomię, sprzedajemy ubrania lub kosmetyki, warto dać możliwość wypowiedzenia się klientowi na temat naszych usług oraz oferowanych produktów. Takie opinie są na wagę złota. Opinie pomagają zdobywać nowych klientów, dają klientowi poczucie o słuszności wyboru.

6. Regulacje wykluczają nieporozumienia

 Tak kwestia dotyczy głównie sklepów internetowych. To w nich należy w znacznej mierze regulować kwestie związane z zakupem i zwrotem towaru. Im większa cześć uregulujemy, tym mniej nieporozumień będzie nas czekało w kontaktach z klientami.

7. Elastyczność sprawia, że będziemy częściej odwiedzani

Klient lubi mieć wybór. Ta kwestia dotyczy głównie możliwości związanych z dokonywaniem płatności oraz transportem, ale również — po części — poruszania się po stronie. Starajmy się zachowywać elastyczność związaną z płatnościami, i dostawą. Dawajmy też klientowi wybór, gdzie chce się znajdować na naszej stronie w danym momencie. Zapewni nam to śledzenie ścieżki zakupu.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -