Rośniemy w siłę razem z Huawei – wywiad z Piotrem Gastołem, Huawei team leader, S4E

Bartosz Martyka
Bartosz Martyka - Redaktor naczelny Brandsit
5 min

Chińska marka Huawei kojarzy się szerokiemu gronu odbiorców jako producent smartfonów, ale, jak się okazuje, świetnie radzi sobie również w sektorze Enterprise, gdzie współpracuje z S4E. O przebiegu współpracy obu firm oraz o zmianach i konieczności nadążenia za nimi rozmawiamy z Piotrem Gastołem, Huawei team leader, S4E.

BrandsIT: Jak układa się współpraca pomiędzy S4E a Huawei?

Piotr Gastoł: Cztery lata temu objąłem funkcję Team Lidera zespołu Huawei Enterprise w S4E S.A.
Od tamtego czasu buduję zespół, który jest obecnie moją największą dumą i niesamowitym wsparciem w codziennej pracy.[signinlocker]

Początki, jak zawsze nie były łatwe. Różnice w podejściu do prowadzenia biznesu były dla obu stron wyzwaniem. Dzisiaj mamy bardzo dobrze wypracowany model współpracy, co owocuje zadowoleniem partnerów i tym samym dynamicznym wzrostem zamówień. Efekty naszej pracy zaczęliśmy obserwować już na przełomie 2016 / 2017r. Osiągaliśmy wzrosty mimo trudnej sytuacji rynkowej. Byliśmy konsekwentni i mieliśmy wizję. To się opłaciło. Po czterech latach ciężkiej pracy nasz pion jest liczącą się siłą w strukturze S4E S.A.

Nieskromnie dodam, że rok do roku zaliczamy widoczne wzrosty. Skupiliśmy się maksymalnie na pozyskiwaniu nowych partnerów. Codziennie pomagamy im rozwiązywać problemy biznesowe i technologiczne ich partnerów. Branża IT przechodzi niesamowitą transformację, jednak spokojnie i z optymizmem patrzymy w przyszłość.

- Advertisement -

BrandsIT: Co może Pan powiedzieć o produktach, które w swojej ofercie ma S4E?

Piotr Gastoł: Portfolio Huawei Enterprise, jest naprawdę potężne. Wkładamy masę wysiłku w poznanie spektrum produktów, które mamy w sprzedaży. Jesteśmy gotowi na każde wyzwanie od strony technicznej i serwisowej.

Od strony handlowej dotknęliśmy już każdego produktu Huawei Enterprise. W wielu miejscach świadczymy usługi serwisowe. Mamy na pokładzie fachowców, którzy „wgryzają” się w produkt. Znają każdą jego zaletę i możliwości wykorzystania w danym projekcie.

Powołując się na opinie inżynierów i odnosząc się do zgłoszeń serwisowych, których mamy niewiele w stosunku do realizowanych z partnerami projektów, mogę stanowczo stwierdzić, że produkty które oferujemy reprezentują doskonałą relację jakości do ceny i mogą spokojnie konkurować z najlepszymi technologiami na rynku.

Dynamika rozwoju i nakłady na R&D firmy Huawei są zauważalne za całym świecie. Konkurencja czuje na plecach oddech chińskiego smoka.

BrandsIT: Jakie korzyści może wynieść integrator ze współpracy z S4E?

Piotr Gastoł: Przede wszystkim jesteśmy naturalnym suportem dla prowadzenia biznesu w Polsce z ogromną korporacją jaką jest Huawei. Gwarantujemy pełne wsparcie techniczne i projektowe dla oferowanych rozwiązań z sektora Enterprise. Oprócz wsparcia sprzedażowego i technologicznego oferujemy pełne wsparcie partnerów pod kątem marketingowym, prawnym i finansowym. Dzisiaj wiemy jak poruszać się w biznesie tego Dostawcy.

Oczywiście jest to pochodna bliskiej współpracy z nimi, rozumieniem zasad funkcjonowania chińskiej organizacji i jej filozofii biznesu.

Gwarantujemy również zabezpieczenie projektu. Można powiedzieć, że to jest tak na prawdę najważniejsze w kwestii naszej pracy z partnerami.

BrandsIT: Rynek zmienia się bardzo dynamicznie. W jaki sposób S4E chce nadążyć za zmianami, które następują?

Piotr Gastoł: Stawiamy przede wszystkim na rozwój kanału partnerskiego. To dla nas jest i będzie priorytetem. Współpraca musi być jasna, przejrzysta i bezpieczna dla Partnerów. Pamiętajmy, że rolą dystrybutora VAD jest rozwiązywanie każdego problemu biznesowego  i technicznego, na który napotyka Partner. Wiernie się tego trzymamy.

Naszym celem jest stworzenie szerokiej sieci Partnerów Huawei w Polsce. Chcemy nadal rozwijać obszary współpracy z firmami, które już zaufały nam i produktom Huawei Enterprise.

BrandsIT: W jaki sposób S4E zamierza realizować te założenia? Jakie działania zostaną podjęte w tym roku?

Piotr Gastoł: Przewidujemy szereg różnego rodzaju działań szkoleniowych. Między innymi spotkania warsztatowe z Partnerami, szkolenia działów handlowych, działów technicznych, a także wspólne prowadzenie projektów i przekonywanie Partnerów, że z Huawei po prostu warto współpracować.

Na przestrzeni prawie czterech lat istnienia naszego Pionu w S4E S.A, można dostrzec  globalną zmianę w podejściu naszych Partnerów do marki Huawei. Obecnie mamy bardzo dużą grupę Partnerów, którzy się do nas sami zgłaszają, co oznacza, że ten rynek widzi cały wachlarz zalet i potencjał biznesowy tej marki. Świat zaczyna z zazdrością patrzeć na innowacyjność
i elastyczność, którą zaskakuje nasz Dostawca.

Mimo, że nie ma to bezpośredniego związku z Enterprisem, to jednak udział Roberta Lewandowskiego w spotach reklamowych Huawei znacznie wpłynął na wysokie pozycjonowanie marki. Takie elementy również nam pomagają w budowaniu wspólnie silnego wizerunku marki na rynku polskim.

Jesteśmy zmotywowani aby nadążyć za dynamicznym tempem zmian w branży. Wiem,  że z chińską marką nam się to uda.[/signinlocker]

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -