Rozmiar obrazu – kluczowy czynnik w efektywnej edukacji

Podobne tematy

Wirusolog: koronawirusa da się zobaczyć na różne sposoby, ale nie w kolorze

Koronawirusy są tak małe, że fizycznie niemożliwe jest, by powiedzieć, jakiego są koloru. Mimo to kształt tych wirusów i ich strukturę można obserwować dzięki mikroskopii elektronowej. A efekty ich działania - w hodowlach komórkowych - mówi PAP wirusolog prof. Krystyna Bieńkowska-Szewczyk.

Badanie: młodzi ludzie bardziej podatni na dezinformację o COVID-19

Młodzi ludzie są bardziej podatni na dezinformację nt. choroby COVID-19 i koronawirusa SARS-CoV-2 - wynika z badania, w którym udział brali m.in. naukowcy z Uniwersytetu Harvarda i Uniwersytetu Rutgersa w USA.

BIG InfoMonitor: w pandemii omijamy kina oraz centra handlowe

Z wizyt w kinie i teatrze zrezygnowało 47 proc. Polaków, tyle samo mniej chętnie odwiedza galerie handlowe, a 46 proc. nie tak często jak wcześniej bywa w restauracjach - wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

Badania firmy Epson potwierdzają: rozmiar obrazu ma znaczenie. Nowa seria laserowych projektorów o ultrakrótkim rzucie to kolejny przykład zaangażowania firmy Epson w zapewnienie równego dostępu do edukacji

Kontynuując ubiegłoroczne badania w USA, firma Epson ogłosiła nowe analizy agencji Radius Global Market Research, która oceniła czytelność materiałów wyświetlanych na 70-calowych monitorach w średniej wielkości klasach szkół w Singapurze i Wielkiej Brytanii. Zgodnie z wynikami, w każdym z krajów ponad 50% uczniów przyznało, że treści wyświetlane na ekranach o przekątnej 70 cali były trudne do odczytania. Co więcej, ponad połowa badanych błędnie przepisała przynajmniej jedną informację prezentowaną na takim urządzeniu.

W Wielkiej Brytanii w badaniu wzięło udział 119 uczniów i studentów w wieku 12–22 lat, których podzielono na grupy liczące około 30 osób. Poproszono ich, by odczytali typowe treści edukacyjne (w tym wykresy i teksty) wyświetlone na najlepiej sprzedającym się płaskim monitorze o przekątnej 70 cali umieszczonym w tradycyjnej klasie o wymiarach 8,3 na 8,4 metra. Następnie badani mieli zapisać trzy krótkie informacje na podstawie widocznych na ekranie materiałów. Podobne badanie w standardowych salach lekcyjnych przeprowadzono w Singapurze.

Wyniki badania

Wyniki badania potwierdzają słuszność zasady „4/6/8” odnoszącej się do zaleceń w zakresie doboru wymiarów ekranu. Ta nieformalna reguła jest powszechnie stosowana przez osoby odpowiedzialne za integrację i montaż urządzeń audiowizualnych. Służy do ustalania właściwego rozmiaru ekranu do różnych zastosowań: zajęć edukacyjnych, konferencji czy dużych imprez.

Wyniki badań ukazały się w chwili, gdy firma Epson zaprezentowała najnowszą generację laserowych projektorów o ultrakrótkim rzucie, które mają usprawniać nauczanie. Nowy laserowy projektor ultrakrótkiego rzutu – Epson EB-710Ui, który trafi do sprzedaży w październiku, dzięki maksymalnej przekątnej obrazu wynoszącej 100 cali, zapewnia lepszą widoczność w salach lekcyjnych i wykładowych. Obok dużego rozmiaru wyświetlanego obrazu model ten charakteryzuje się jasnością 4000 lumenów i rozdzielczością WUXGA, dzięki czemu może posłużyć do prezentowania wysokiej jakości materiałów w klasach na całym świecie. Dodatkowo projektor EB-710Ui ma laserowe źródło światła, które zapewnia stałą wydajność i eliminuje konieczność częstego wymieniania lampy.

Projektory 3LCD firmy Epson o ultrakrótkim rzucie można zobaczyć na stronie targów InfoComm 2017: http://www.infocommshow.org/ Impreza odbyła się w dniach 14–16 czerwca w Orlando w USA. Produkty firmy Epson prezentowano na stoiskach 1642 i W204B.

Reguła 4/6/8

W projektowaniu instalacji audiowizualnych (AV), nieformalne wytyczne stosowane do określania rozmiaru ekranu są znane jako zasada 4/6/8. Określa ona, że idealna odległość oglądania powinna wynosić wielokrotność czterech, sześciu lub ośmiu wysokości ekranu odpowiednio do czytania i analizy tekstu i wzorów matematycznych, odbioru prezentacji i pasywnego oglądania (np. filmów) . Zaletą stosowania tej zasady w salach lekcyjnych jest to, że odległości mogą być mierzone w zależności od konkretnych aktywności związanych z wyświetlaniem obrazu.

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.