15. listopada, w warszawskim Centrum Praskim Koneser, dokładniej w Muzeum Polskiej Wódki, odbyła się konferencja prasowa japońskiego producenta o ponad stuletniej historii. Działalność Sharp rozpoczęła się od wynalezienia automatycznego ołówka „Ever-Sharp” (zawsze ostry), od którego wywodzi się nazwa firmy. Sharp wprowadził na rynek między innymi pierwsze japońskie telewizory, odbiorniki radiowe i kalkulatory LCD.
Na konferencji zaprezentowano nową strategię firmy, która skupia się na kilku obszarach, z których pierwszy to 8K & AIoT, czyli połączenie technologii 8K (wyświetlania obrazu o rozdzielczości ok. 8000 punktów), sztucznej inteligencji (AI) i internetu rzeczy (IoT). Wprowadzane rozwiązania Sharp wspierają ideę inteligentnego domu (Smart Home), zwiększają produktywność w biurach i na produkcji (Smart Business Solution), zaawansowane wyświetlanie usprawniające komunikację pomiędzy ludźmi (Advanced Display Systems) oraz urządzenia, które będą wspierać różne obszary „Smart” (IoT Electronics Devices).
Oddział Sharp CEE przeszedł solidną reorganizację i w ciągu ostatnich kilku miesięcy wzmocniło go kilka osób, m.in. Rafał Szarzyński, który objął stanowisko Country Sales and Marketing Manager; Marzena Szulc na pozycji PR & Communication Manager CEE; Łukasz Wacławiak i Grzegorz Maczuga – Channel Sales Manager; Krzysztof Nikisz i Armen Akopian – Visual Solutions Sales Manager; Sylwia Adamczyk – Distribution Sales Manager ISD CEE. Jak widać, Sharp Electronics stawia na rozwój kanału sprzedaży i w tym działaniu upatruje sukcesu.
Przemysław Kucharzewski, Redaktor, BrandsIT: Jakie zmiany nastąpią w kanale partnerskim w 2019 roku?
Rafał Szarzyński
Rafał Szarzyński, Country Sales and Marketing Manager, Sharp Electronics CEE: Obecny rok jest dla nas pierwszym rokiem, w którym funkcjonuje nowy Program Partnerski Sharp. W styczniu nasz zespół odpowiedzialny za kanał partnerski powiększy się o jeszcze jedną osobę, dzięki czemu będziemy mogli jeszcze bliżej pracować z naszymi Partnerami na terenie Polski. Chcemy, aby nasi Partnerzy w następnym roku zaczęli w swoich organizacjach budować nowe kompetencje w zakresie wdrażania rozwiązań zintegrowanych, bazujących na kompleksowości naszej oferty.
Łukasz Wacławiak
Łukasz Wacławiak, Channel Sales Manager, Sharp Electronics CEE: W roku 2019 będziemy kontynuować rozwój sieci, który rozpoczęliśmy w tym roku. Chcemy się skupić na nowoczesnych firmach, otwartych na innowacyjne rozwiązania, zarówno dotyczące produktów, jak i samej specyfikacji sprzedaży.
BrandsIT: Jakie działania Sharpa spowodują pozyskanie kolejnych partnerów?
Rafał Szarzyński: Podstawą wszystkiego jest jasny i klarowny program partnerski, któremu towarzyszy szereg benefitów – zarówno finansowych, jak i tych, które pozwalają na pozyskanie dodatkowych kompetencji. Każdego Partnera traktujemy indywidualnie, a więc z każdym osobno planujemy działania i rozważamy możliwości współpracy i rozwoju, bazując na produktach oraz usługach, jakie wspólnie możemy oferować na jego lokalnym rynku. Nasi Partnerzy mogą również liczyć na dostęp do szkoleń technicznych i handlowych, wsparcie naszych bussines development managerów oraz product managerów, odpowiadających za poszczególne linie produktowe, a nawet współfinansowanie rekrutacji sił sprzedaży dedykowanych do produktów marki Sharp.
Łukasz Wacławiak: W ofercie Sharp pojawia się coraz więcej produktów z różnych dziedzin IT – obecnie są to urządzenia drukujące, rozwiązania wizualne, generator wody pitnej, systemy rezerwacji sal konferencyjnych i wiele innych. Coraz szersza oferta produktów powiązanych i zintegrowanych ze sobą powoduje, że partnerzy mogą zyskać u jednego dostawcy, jakim jest Sharp, dostęp do wielu rozwiązań.
Kolejnym elementem, który zachęca do podjęcia z nami współpracy, jest bardzo wysoka jakość naszych produktów. Do tego dochodzi system motywacyjny dla naszych partnerów oraz uruchomiony niedawno portal DNA, ułatwiający komunikację z całą siecią partnerską. Grzech nie skorzystać z naszej oferty.
Polski oddział Sharp, po załamaniu sprzedaży w latach 2016 i 2017, w roku finansowym 2018 wykazuje solidny wzrost – po pierwszym półroczu wynik wzrósł o 21,5%, zaś cały rok finansowy 2018 (kończący się w marcu 2019) powinien zakończyć się wzrostem o blisko 40%.
W drugiej części konferencji przedstawiono nowości produktowe, poczynając od urządzeń wielofunkcyjnych, charakteryzujące się ciekawymi funkcjonalnościami, np. bezpośrednią możliwością wydruku dokumentów zgodnych z Microsoft Office pochodzących z pendrive, skanowanie wizytówek czy wbudowany moduł rozpoznawania tekstu OCR. Sharp stawia na bezpieczeństwo wydruku – urządzenia zapewniają autoryzację, funkcję wydruku bezpiecznego, a także szyfrowanie danych i połączeń.
Sharp zaprezentował nowe monitory profesjonalne i interaktywne: wiele modeli dostępnych będzie na rynku od pierwszego kwartału 2019. Znajdziemy w nich m.in. technologię SoC – czyli System on Chip, który wraz z wbudowanym WiFi pozwoli na stworzenie systemów digital signage nawet dla małych przedsiębiorstw bez konieczności stosowania zaawansowanych rozwiązań software’owych.
BrandsIT: Czym spowodowana jest rozbudowa portfolio o tak różnorodne rozwiązania /produkty?
Tomasz Wieczorek
Tomasz Wieczorek, Product Marketing Coordinator CEE, Sharp Electronics CEE: Dywersyfikacja produktów i usług to jeden z ważniejszych elementów strategii wzrostu, jaką przyjęliśmy. Przez ostatnie lata najważniejszymi produktami w naszej części B2B były urządzenia wielofunkcyjne i druk. Dziś to już nie wystarcza, żeby uzyskać dynamiczny wzrost. Oprócz tego zmieniły się również potrzeby naszych klientów. W Polsce firmy otwierają się na nowe rozwiązania technologiczne i coraz chętniej inwestują pieniądze. Dzięki rozbudowie portfolio będziemy w stanie podążyć za potrzebami klientów, ale to co zdecydowanie wyróżni nas jako producenta to kompletna oferta i możliwość finansowania takiej inwestycji. Już teraz posiadamy unikalne portfolio produktów, a to dopiero początek.
BrandsIT: W jaki sposób chcecie sprzedawać tak różnorodne produkty? Jakimi kanałami?
Tomasz Wieczorek: Aktualnie posiadamy trzy podstawowe kanały sprzedaży, tj. sprzedaż bezpośrednią B2B, kanał partnerski oraz kanał eksportowy w regionie CEE. Od niedawna uruchomiliśmy oficjalną dystrybucję produktów AV (audio-video) poprzez firmy Tech-Data i Kontel, budujemy kanał sprzedaży produktów POS oraz mamy w planach otwarcie kolejnych. Niezależnie od tego każdy z naszych Autoryzowanych Partnerów, który chce dalej rozwijać swój lokalny biznes, ma dostęp do naszego wsparcia oraz produktów. Dla nas najważniejsze jest, aby nasi aktualni i potencjalni Partnerzy mieli pewność, że dzięki naszej firmie mogą patrzeć spokojnie na przyszłość swojej własnej firmy.
BrandsIT: Jakie nowe produkty w portfolio Sharp wg Ciebie zyskają popularność i odniosą sukces na polskim (regionalnym) rynku?
Tomasz Wieczorek: Z uwagi na to, że ilość nowych produktów jest dość duża to pozwolę sobie wybrać trzy najważniejsze wg mnie. Na dzień dzisiejszy już mogę powiedzieć, że największą popularnością cieszy się zdecydowanie Skywell. Mieliśmy już kilka pokazów oraz konferencji i jeszcze nie zdarzyło się, żeby ktoś przeszedł obojętnie obok produktu. Zawsze, kiedy wyjaśniamy jak działa, to wywołuje zdumienie, że coś takiego jest możliwe.
Drugim produktem jest MX-B455W, czyli wielofunkcyjna drukarka z OCR oraz niskim kosztem wydruku – tutaj powody popularności są czysto ekonomiczne – po prostu bardzo dobry produkt w odpowiedniej cenie wraz z OCR bez limitów.
Trzeci wybór to nie pojedynczy produkt, a cała linia 4K, która wejdzie do oferty na początku 2019 roku. Jestem przekonany, że propozycja, jaką przygotowaliśmy (zarówno pod względem ceny, jak i specyfikacji) będzie prawdziwym strzałem w dziesiątkę. To będzie nasza podstawowa linia monitorów profesjonalnych do Digital Signage, dzięki której chcemy zwiększyć nasze udziały rynkowe zarówno w Polsce, jak i CEE.
Ciekawostką w ofercie jest Skywell – czyli generator wody, który pobiera powietrze z otoczenia, oczyszcza je z kurzu, cząsteczek oraz bakterii, a następnie następuje kondensacja wewnątrz urządzenia, co pozwala na uzyskanie świeżej, schłodzonej i czystej wody do picia. Wydawać się mogło, że urządzenie takie to ekscentryzm, ale w krajach, w których występuje duża wilgotność powietrza, a jednocześnie jest do niej ograniczony dostęp, jest to element wspierający ochronę środowiska. Urządzenie oczywiście dodatkowo może być zasilane wodą z zewnątrz.
Zaprezentowano urządzenia POS (Point of Sale) o rozdzielczości 10’1” albo 15”, bazujące na systemie Microsoft Windows 10 IoT, spełniające standard IP65, co ważne o chłodzeniu pasywnym.
Dużą niespodzianką jest włączenie do oferty na rynek polski smartfonów: gama obejmuje 3 urządzenia – B10, C10 i D10 charakteryzujących się dużymi wyświetlaczami (zajmującymi od 80 do 91% powierzchni urządzenia).
BrandsIT: Skąd wiara, że smartfony Sharp zawojują rynek, w szczególności polski?
Cezary Urynowicz
Cezary Urynowicz, Marketing Manager CEE, UMC Poland: Rynek smartfonów w Polsce jest ciągle rynkiem rosnącym. Naszym zdaniem, jest tu jeszcze miejsce dla nowych graczy, szczególnie takich, których pozycja w rynku elektroniki konsumenckiej, a w szczególności wyświetlaczy jest ugruntowana. Sharp to również miliony sprzedanych urządzeń na rynkach azjatyckich, mamy z czego czerpać doświadczenie i udoskonalać produkty, coraz lepiej dopasowując je do potrzeb klienta, teraz również w Europie. Z drugiej strony koncepcja firmy to AIoT, środowisko w którym urządzenia mobilne są naturalnym składnikiem, chcemy oferować komplementarną ofertę zarówno dla klienta indywidualnego, jak i biznesowego.
BrandsIT: Czym wyróżniają się smarfony Sharp?
Cezary Urynowicz: Funkcjonalnie klienci poszukują coraz większych wyświetlaczy, ale w obudowie, która będzie się mieścić w kieszeni. W swoich segmentach cenowych osiągamy jedne z najwyższych parametrów, zarówno w efektywności wielkości ekranu do wielkości obudowy (0% do 91% w modelu D10), jak również jasności wyświetlacza, który pozwala na wygodną pracę również w bardzo jasnym otoczeniu. Nasze doświadczenie wykorzystujemy także przy zastosowanych kamerach, bardzo dobre parametry pracy (F 1.75 w modelu D10) pozwalają na doskonałe zdjęcia również w ciemniejszym warunkach.
Kolejną nowością w ofercie są oczyszczacze powietrza Plasmacluster przeznaczone do sypialni, pokoi dziennych i biur. Urządzenia potrafią automatycznie przełączać się między trybami oczyszczania i emisji jonów, zależnie od ilości zanieczyszczeń, zaś filtr HEPA chroni przed drobnoustrojami, zatrzymuje pyłki i kurz.
Telewizja hotelowa to kolejny segment, w którym działa Sharp. Telewizory hotelowe różnią się od standardowych z racji kilku wymagań stawianych tym urządzeniom. Rozwiązania z rodziny Aquos pozwalają na ustawienie dowolnej planszy powitalnej na ekranie, wybór domyślnego źródła – np. zewnętrznego dekodera, blokadę zaprogramowanych kanałów, głośności czy menu. Całość wspiera opcja importu i eksportu listy kanałów czy klonowanie ustawień na USB.
Telewizja 8K jest to coś, co robi naprawdę piorunujące wrażenie. Odbiorcy wydaje się, że ogląda rzeczywisty obraz, nie zaś obraz elektroniczny. Sharp przypuszcza, że wielu użytkowników telewizorów LCD czy LED zdecyduje się od razu na przeskok do technologii 8K z pominięciem 4K. Upowszechnienie Netflixa, ShowMax czy HBO GO spowoduje odejście od tradycyjnej telewizji na rzecz mediów gwarantujących obraz najwyższej jakości.
BrandsIT: Dlaczego rozwiązania 8K są przełomowe dla użytkowników?
Adrian Wysocki
Adrian Wysocki, Group Product Manager, UMC Poland: Po pierwsze, dzięki rozdzielczości 8K (7680×4320 pikseli) oko ludzkie może zostać „oszukane” i po raz pierwszy możemy mieć wrażenie oglądania obrazu jak w rzeczywistości, a wyświetlany obraz daje wrażenie trójwymiarowego. Dodatkowo, telewizory są coraz większe, co niesie za sobą konieczność albo zwiększania odległości od niego, albo właśnie zwiększenia rozdzielczości. Przesiadka na standard 8K wydaje się nieunikniona, bo już od jakiegoś czasu studia filmowe nagrywają filmy kamerami o takiej właśnie rozdzielczości, a coraz szybsze łącza internetowe oraz wejście technologii 5G zapewnią doskonały sposób dystrybucji treści 8K.
BrandsIT: Gdzie rozwiązania 8K znajdą zastosowanie?
Adrian Wysocki: Na początku na pewno w kontroli procesów technologicznych o wysokiej precyzji oraz we wszelkiego rodzaju monitoringu. Cztery złącza HDMI, służące do przesyłania obrazu 8K, można wykorzystać do podłączenia czterech niezależnych źródeł 4K, wyświetlając w ten sposób cztery niezależne obrazy 4K na ekranie wyświetlacza 8K.
Dodatkowo idealnym przeznaczeniem wyświetlaczy 8K jest obróbka filmów i zdjęć przez to, że pokrycie gamy kolorów w standardzie BT.2020 wynosi aż 79%, co jest wartością wyjątkowo wysoką. Do tego grona zainteresowanych 8K dochodzą oczywiście najbardziej wymagający konsumenci, którzy poszukują najwyższej możliwej jakości obrazu, która będzie uzyskana m.in. przez upscaling treści 4K, dostępnych z serwisów streamingowych , konsol czy kamer 4K.
Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.