Telewizja

USA zaostrza kontrolę eksportu technologii AI

Administracja Stanów Zjednoczonych ogłosiła nowe przepisy, które jeszcze bardziej ograniczą eksport chipów sztucznej inteligencji i technologii zaawansowanych. Regulacje mają na celu utrzymanie dominacji USA w sektorze AI oraz zapobieżenie dostępowi do kluczowych technologii…

2 min

Technologia 5G wkracza do telewizji: udany test Orange Polska i Sony

Orange Polska, ATM System i Sony przeprowadziły pierwszy w Polsce test transmisji telewizyjnej przy użyciu prywatnej sieci 5G, co może zwiastować nową erę w produkcji i nadawaniu treści wideo na żywo. Eksperyment ten miał miejsce w Poznaniu, podczas tegorocznego Pucharu…

3 min

PIKE ostrzega: Wymiana dekoderów związana z Lex Pilot to koszt 5 mld zł

Konieczność wymiany niemal wszystkich dekoderów w Polsce czeka abonentów, jeśli w życie wejdą przepisy dotyczące Lex Pilot. Wymienionych będzie musiało być prawie 10 mln urządzeń. Szacunkowy koszt wymiany dekoderów może wynieść prawie 5 miliardów złotych.    Wprowadzenie obowiązku odbioru telewizji…

2 min

Posłowie umożliwili dyskusję nad ustawą Lex Pilot. Co dalej z telewizją?

Komisja Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii postanowiła na poniedziałkowym posiedzeniu o wysłuchaniu publicznym ustawy Lex Pilot. Wysłuchanie publiczne zostało zaplanowane na 6 marca 2023 r. "Umożliwienie wysłuchania publicznego, jest jednym z kroków o jakie od wielu tygodni zabiegaliśmy. Dotychczas strona…

1 min

VOD dobija kina. Odrodzą się w innym kształcie?

Polscy konsumenci coraz chętniej korzystają z serwisów streamingowych, a szczególny wzrost popularności, jeśli chodzi o średnią liczbę subskrypcji do platform wideo, widać wśród oglądających w wieku 25-34 lata. W przeliczeniu na osobę Polacy posiadają abonament do średnio ponad dwóch serwisów…

7 min

Polacy kochają telewizję

Polacy kochają telewizję. Jest dla nich źródłem informacji i rozrywki, ale też… czują się dzięki niej mniej samotni. Pandemia tylko nieznacznie zmieniła nasze przyzwyczajenia dotyczące oglądania telewizji. Przy zakupie nowego telewizora kierujemy się przede wszystkim jego ceną, jakością obrazu i…

5 min

Topnieją prognozy sprzedaży telewizorów, monitorów LCD i notebooków

TrendForce opublikował przewidywania dotyczące rynku sprzętu do wyświetlania. Firma analityczna wskazuje, że niepewność obecnych globalnych warunków politycznych i ekonomicznych zaburzyła popyt na trzy główne produkty do wyświetlania, w tym telewizory, monitory LCD i notebooki, z presją na skorygowanie oczekiwań w…

4 min

Prezes UOKiK apeluje niepodnoszenie cen dekoderów

Od 1 lipca 2022 roku odbiorcy telewizji naziemnej będą korzystać z nowego standardu nadawania sygnału - DVB-T2/HEVC. Nie każdy telewizor jest obecnie dostosowany do odbioru nowego standardu telewizji. Ten problem dotyczy 2,27 mln gospodarstw domowych. W 56 proc. z nich…

1 min

Światowy Dzień Telewizji. Polacy ją kochają. Co najchętniej oglądamy i czym kierujemy się przy zakupie telewizora?

W niedzielę, 21 listopada przypada Światowy Dzień Telewizji, ustanowiony 25 lat temu przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Dziś telewizja jest bez wątpienia symbolem kultury masowej, ma znaczący wpływ zarówno na nasze życie, jak i zachodzące w społeczeństwie zmiany. Wyniki badania przeprowadzonego…

6 min

Jak bardzo istotna jest synchronizacja w IT? – rozmowa z Tomaszem Widomskim, Elproma

"Dokładny, pewny czas ma swoją wartość i ona stale rośnie." - mówi Tomasz Widomski z Elpromy - jednego ze światowych liderów synchronizacji w IT, czyli dostarczania siecią komputerową precyzyjnej informacji o czasie w rozmowie z Waldemarem Sielskim. Waldemar Sielski: Kiedy…

22 min

Rozwiązania Sony wdrożone przez czołową włoską stację telewizyjną

TV2000 to znana włoska stacja telewizyjna, której ofertę programową tworzą audycje o tematyce religijnej. Nadawca wybrał firmy Sony i Allyn jako partnerów w projekcie modernizacji swojego obiektu w celu dostosowania go do nowych formatów i zdalnej produkcji. Aby stworzyć przyszłościowy system, TV2000 ściśle współpracowało z firmą…

3 min

Sony: Zwyczaje konsumentów wymuszają zmiany tradycyjnych modeli nadawania telewizji

Produkcja telewizyjna zawsze zaczyna się tak samo: mamy scenariusz, twórcze oko reżysera, prezentera lub aktorów i obiektyw utrwalający materiał filmowy. Nieustannym wyzwaniem jest natomiast wszystko to, co dzieje się później, od postprodukcji po dystrybucję. Upowszechnienie się usług SVoD (Streaming Video on…

7 min

Czas i synchronizacja – czy przyszła energetyka będzie bezpieczna?

Książka „Blackout” Marka Elsberga, sensacyjny thriller naukowy, przedstawia jeden z najczarniejszych scenariuszy awarii energetycznej, której cichym i niezauważalnym sprawcą mógłby być zafałszowany czas i desynchronizacja. Autor barwnie opisuje sytuację, kiedy następuje niespodziewana, wydłużająca się przerwa w dostawie prądu, a codzienne…

9 min

TEOS Manage – system, który wyznacza kierunek

Trudno będzie znaleźć osobę, która nie miała do czynienia z jakimś urządzeniem marki Sony. Firma dała się poznać jako dostawca wielu grup produktowych. Proponuje nie tylko urządzenia konsumenckie, ale także rozwiązania dla firm. Sony Corporate and Education AV Solution ma…

4 min

Cyfrowa Polska świętuje 15. rocznicę działalności

Z okazji 15 lat działalności Związku Cyfrowa Polska 25 września w warszawskim hotelu Marriott odbyła się uroczysta Gala, w której wzięli udział przedstawiciele branży, firm technologicznych, organizacji pozarządowych, a także administracji publicznej – Sejmu, Senatu, Parlamentu Europejskiego, Ministerstwa Finansów czy…

3 min

Raport: Rozwój telewizji hybrydowej pozytywnie wpłynie na rynek telewizorów

Pandemia koronawirusa na krótko wpłynęła na spadek produkcji i  sprzedaży telewizorów w Polsce. Najgorszymi miesiącami był marzec i kwiecień. Jednak już od maja sytuacja zaczęła się poprawiać. Eksperci Związku Cyfrowa Polska w najnowszym raporcie na temat rynku telewizorów szacują, że…

5 min

Co trzeci Polak nie wie, czy dobrze chroni swoje dane przed oszustami

55% Polaków obawia się kradzieży tożsamości. Jednocześnie co trzeci z nich nie potrafi ocenić, czy w sposób właściwy chroni swoje dane osobowe. Za największe zagrożenie uznają działalność oszustów w Internecie, jednak połowa z nich wciąż obawia się tradycyjnych metod takich, jak…

7 min

Wart 6,2 mld zł rynek płatnej telewizji na ostatnim wzroście

Według danych PMR w 2019 r. rynek płatnej telewizji w Polsce wart był 6,2 mld zł. Oznacza to minimalny, 1% wzrost r/r. Kolejne lata przyniosą kontynuację wzrostu liczby abonentów telewizji IPTV i równolegle trendu spadkowego w obrębie sieci kablowych i…

6 min

Prawie 90 proc. pracowników ocenia, że praca zdalna będzie zyskiwać na znaczeniu

Na skutek koronakryzysu ponad 3/4 pracowników umysłowych w Polsce przeszło na pracę zdalną. Większość z nich ocenia ten model pracy jako łatwy do zorganizowania i przynoszący korzyści, takie jak m.in. elastyczne godziny pracy czy oszczędności związane z dojazdem do biura. Mimo że home office jest dużą pokusą do wykonywania niezwiązanych…

8 min

Cyfrowa Polska proponuje kampanię na temat telewizji hybrydowej

Związek Cyfrowa Polska, który reprezentuje polską branże cyfrową i nowoczesnych technologii, postuluje do Ministerstwa Cyfryzacji o opracowanie i uruchomienie kampanii społecznej wyjaśniającej i promującej wśród konsumentów telewizję hybrydową, która ma niebawem zostać wprowadzona w naszym kraju. Uważa też, że do…

4 min

Kino mobilne na ekranie TV – jakiego sprzętu potrzebujesz, aby wyświetlać filmy?

A gdyby tak z kanapy w salonie mieć dostęp do największych kinowych hitów i móc je swobodnie oglądać, zanim jeszcze pojawią się w telewizji? To możliwe. Marzenie największych miłośników filmów może się właśnie spełnić – we własnym salonie możesz zaaranżować…

3 min

Karnawałowy Bal branży IT już za nami

Podczas minionego weekendu, w sobotę 1 lutego 2020 roku, odbyła się pierwsza edycja wielkiego Karnawałowego Balu branży IT, organizowanego przez IT Club, w którym mieliśmy przyjemność uczestniczyć jako Redakcja. Jest to pierwsze tego typu wydarzenie od kilkunastu lat. Jak wskazują…

3 min