Polacy kochają telewizję

Udostępnij

Polacy kochają telewizję. Jest dla nich źródłem informacji i rozrywki, ale też… czują się dzięki niej mniej samotni. Pandemia tylko nieznacznie zmieniła nasze przyzwyczajenia dotyczące oglądania telewizji. Przy zakupie nowego telewizora kierujemy się przede wszystkim jego ceną, jakością obrazu i dźwięku oraz wielkością ekranu – wynika z badania przeprowadzonego dla TP Vision, właściciela marki Philips TV & Sound przez PanelWizard Direct.

Po co nam telewizor

97% polskich gospodarstw domowych ma telewizor, a ponad połowa z nich – dwa lub więcej. Za pośrednictwem telewizora korzystamy z różnego rodzaju rozrywki – przede wszystkim oglądamy tradycyjną telewizję oraz serwisy streamingowe i VoD (78,3% respondentów) oraz czerpiemy wiedzę o świecie (75,9%). Pomimo ciągłego rozwoju Internetu i mediów społecznościowych, dla ponad 40 proc. Polaków telewizja jest wciąż głównym źródłem informacji. Ponad 40 proc. rodziców posiadających dzieci do 13-go roku życia używa telewizora, aby zapewnić rozrywkę lub zająć czas swoim pociechom. Jednocześnie ponad 20 proc. respondentów przyznaje, że dzięki oglądaniu telewizji czuje się mniej samotna. Telewizory są dziś też wykorzystywane jako sprzęty audio – do słuchania muzyki (ponad 8%).

– Współczesny telewizor to domowe centrum rozrywki. Dzięki połączeniu z Internetem, szerokiej gamie aplikacji i dostępności wielu serwisów streamingowych, daje wiele możliwości. Filmy, seriale, programy informacyjne i rozrywkowe, sport, programy dla dzieci – wszystko to jest dziś łatwo dostępne, a nowoczesne technologie stosowane we współczesnych telewizorach – takie jak system podświetlenia Ambilight, samouczące się systemy czy sztuczna inteligencja wykorzystywana do optymalizacji jakości obrazu w telewizorach marki Philips, gwarantują wyjątkowe doznania. Podczas oglądania filmu, serialu czy wydarzeń sportowych, a także dla użytkowników wykorzystujących telewizor do słuchania muzyki ważna jest też jakość dźwięku. W naszych telewizorach kładziemy na to szczególny nacisk – zarówno w segmencie soundbarów, jak i w głośnikach wbudowanych w telewizor, rozwijanych wspólnie z Bowers & Wilkins, firmą doskonale zananą melomanomkomentuje Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.

Telewizja vs. pandemia

Dla połowy Polaków czas spędzony na oglądaniu telewizji w trakcie lockdownów w porównaniu do czasu sprzed pandemii nie uległ zasadniczym zmianom. Z drugiej strony – 40 proc. respondentów twierdzi, że na oglądaniu telewizji spędziła więcej czasu, a 9 proc. – że mniej.

W trakcie pandemii najchętniej korzystaliśmy z platform streamingowych (41,3% respondentów), a w dalszej kolejności wykorzystywaliśmy telewizory do grania (17,7%), słuchania muzyki i radia (17,4%) czy oglądania filmów na VoD (17,3%).

Podczas pandemii jedna trzecia polskich telewidzów kupiła nowy telewizor. Najczęściej wymieniane powody takiej decyzji to awaria starego urządzenia oraz chęć posiadania nowszego i lepszego modelu.

Czym się kierujemy przy zakupie – kwestie eko coraz istotniejsze

Cena, rozmiar i wysoka rozdzielczość ekranu, jakość dźwięku oraz możliwości techniczne – to najważniejsze cechy telewizorów, na które zwracają uwagę Polacy, wybierając nowe urządzenie, na te elementy wskazało ponad 90 proc. respondentów. Przed podjęciem decyzji o zakupie nowego telewizora informacji najczęściej szukamy w porównywarkach internetowych (55,2% wskazań), czytając opinie użytkowników (53,4%), pytamy o radę sprzedawców w sklepach i salonach (43,5%), zasięgamy opinii znajomych i rodziny (38,7%). Coraz ważniejsze są też kwestie związane ze środowiskiem naturalnym – chętniej wybieramy telewizory zużywające mniej energii, z wyższą, „zieloną” etykietą energetyczną. Połowa respondentów jest skłonna zapłacić więcej za telewizor, który jest bardziej przyjazny dla środowiska. Dla 70 proc. ważne jest, aby do produkcji telewizora wykorzystane zostały materiały z recyklingu.

Telewizory z nami zostaną

Dla ponad 60 proc. respondentów telewizor jest ważnym elementem wyposażenia salonu w mieszkaniu. Co więcej – ponad połowa Polaków uważa telewizor i telewizję za istotną, wręcz niezbędną część ich życia. Ponad trzy czwarte polskich telewidzów spodziewa się, że za pięć lat nadal będzie mieć telewizor w swoim salonie, a prawie połowa – że będzie to odbiornik większy niż obecnie. Ponad jedna trzecia spodziewa się, że za pięć lat telewizor będzie używany wyłącznie do oglądania tradycyjnej telewizji.


O badaniu

Badanie zostało przeprowadzone przez PanelWizard Direct, na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia, w dniach 1-15 marca 2022 roku.

Źródło:TP Vision

Zobacz

Hiszpania wysyła gaz do Europy przy maksymalnej przepustowości

Od kwietnia dwa gazociągi z Hiszpanii do Francji, Larrau i Irun, pracują przy maksymalnej przepustowości - wynika z danych firmy zarządzającej rurociągami Enagas, na którą powołał się dziennik „ABC”. W kwietniu wyeksportowano nimi do Europy o ponad 172 proc. więcej gazu niż w marcu, jednak zdolności przesyłowe tych transpirenejskich połączeń są ograniczone.

Soboń: przedłużenie pierwszej tarczy antyinflacyjnej na razie na 2 miesiące

Przedłużenie pierwszej tarczy antyinflacyjnej, m.in. obniżającej akcyzę na paliwa ma zrównać jej termin obowiązywania z tarczą 2.0 dot. VAT na żywność; później będziemy decydować, czy obie tarcze wydłużyć czy nie - powiedział w środę w Sejmie wiceminister finansów Artur Soboń.

Notowania metali bazowych, węgla i paliw (tabela)

Notowania metali bazowych na London Metal Exchange, uprawnień EUA do emisji CO2, ceny węgla energetycznego ARA na przyszły rok oraz ceny paliw.

Komisja Europejska obniżyła prognozę wzrostu PKB Polski w 2022 r. i 2023 r.

Komisja Europejska obniżyła w poniedziałek prognozę wzrostu PKB Polski w 2022 r. z 5,5 proc. do 3,7 proc. Jeszcze w lutym prognozowała, że w 2023 r. polski PKB wzrośnie o 4,2 proc. Obecne szacunki KE to 3 proc. Jak wskazuje, głównym powodem jest inwazja Rosji na Ukrainę.

Puda: 50 mln zł dotacji na rozwój rodzinnych ogrodów działkowych

50 mln zł wsparcia otrzymają rodzinne ogrody działkowe; środki mają zostać przeznaczone m.in. na zwiększenie terenów zieleni oraz działania ekologiczne ograniczające hałas i zanieczyszczenie powietrza - poinformował we wtorek minister funduszy i polityki regionalnej Grzegorz Puda.

Obajtek: potwierdziło się, że rząd PO chciał oddać całkowitą kontrolę nad Lotosem

Odtajnienie notatki z 2011 roku ówczesnego ministra skarbu Aleksandra Grada wskazuje, że rząd Donalda Tuska zakładał oddanie całkowitej kontroli nad rafinerią Lotosu w Gdańsku - wynika z wypowiedzi prezesa PKN Orlen Daniela Obajtka cytowanego w przesłanym PAP komentarzu.
- Reklama -