Ad image

dyrektywa omnibus

Cyberprzestępcy wykorzystują zamach na Trumpa. Jak nie dać się zwieść?

Od połowy lipca eksperci z Bitdefender Labs zauważają niepokojący trend związany z kampaniami deepfake wideo, które mają na celu szerzenie fałszywych informacji i manipulację opinią publiczną. Przestępcy przejmują konta popularnych streamerów na YouTube,…

Kuba Kowalczyk 2 min czytania

5 miesięcy Dyrektywy Omnibus: jak przedsiębiorcy radzą sobie z nowymi regulacjami?

Od 1 stycznia br. przedsiębiorcy mają obowiązek informować o najniższej cenie produktu lub usługi z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Po prawie pięciu miesiącach nadszedł moment na weryfikację, czy handel zdał egzamin. Kontrole Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Inspekcji…

Izabela Myszkowska 8 min czytania

Koniec fikcyjnych promocji – do handlu wkroczyła Dyrektywa Omnibus

Zmiany w prawach konsumenta wymagają weryfikowania regulaminów sklepów internetowych oraz wszelkich procedur skierowanych do konsumentów i dostosowania ich przez przedsiębiorców do nowo wprowadzonych regulacji. Rewolucja w prawach konsumenta wynika z przepisów implementujących unijną dyrektywę Omnibus, które w Polsce weszły w…

Izabela Myszkowska 3 min czytania

W końcu mamy dyrektywę Omnibus – jakie zmiany wprowadza w firmach?

Z dniem 1 stycznia 2023 r. weszły w życie znowelizowane przepisy o prawach konsumentów stanowiące implementację tzw. dyrektywy OMNIBUS. W jej skład wchodzą unijne dyrektywy w sprawie jednolitych wymogów umów zawieranych między przedsiębiorcami a konsumentami, w szczególności o dostarczanie treści…

Newsroom BrandsIT 15 min czytania

Producenci będą musieli zmienić podejście do marketingu. Czy to zadowoli konsumentów?

Sztuczne podwyższanie cen, aby je następnie obniżyć, zwalczać ma Dyrektywa Omnibus, która wprowadza wiele zmian korzystnych dla konsumentów nakładając jednocześnie nowe obowiązki na producentów. Najważniejsza zmiana dotyczy właśnie promocji cenowych. Unia Europejska dostosowując przepisy do zmian na rynku i rozwoju…

Klaudia Ciesielska 2 min czytania

Zakaz kupowania opinii i większa ochrona konsumenta w e-commerce… jednak na razie nie w Polsce

28 maja weszła w życie unijna dyrektywa, tzw. Omnibus, na nowo regulująca wiele obszarów e-commerce oraz wzmacniająca pozycję konsumentów wobec e-sklepów. Spośród nowych regulacji, na uwagę zasługuje unormowanie zasad publikowania opinii o sklepach internetowych.  Jakie obowiązują teraz zasady? De facto…

Izabela Myszkowska 5 min czytania