in ,

Targetowanie witryn pod kątem remarketingu – jak zrobić to dobrze?

Kierowanie reklam na podstawie rozmaitych czynników jest podstawą do skutecznej oraz ekonomicznej reklamy. Masowa dystrybucja treści reklamowych bez określonej grupy docelowej może skończyć się poniesieniem dużych kosztów oraz marnych efektów. Badania statystyczne wykazały, iż jedną ze skuteczniejszych gałęzi marketingu jest remarketing dynamiczny. Skupia się on na wyświetlaniu treści wszystkim osobom, które już odwiedziły reklamowaną witrynę lub użyły powiązanej z nią aplikacji mobilnej.

Metoda ta pozwala zbudować rzeczywistą sprzedaż dzięki zainteresowaniu, które swego czasu wykazali odwiedzający sklep. Prym w tej kwestii wiodą usługi Google AdWords, które pozwalają idealnie dopasować reklamę do produktów i usług, a także zawrzeć w niej wszelkie najważniejsze treści graficzne oraz tekstowe. Kampania reklamowa, której podstawą jest remarketing dynamiczny, stosowana jest wyłącznie w obrębie sieci reklamowej. Dzięki licznym ustawieniom regulującym docieranie do internautów, którzy wcześniej odwiedzili stronę internetową, można zmaksymalizować prawdopodobieństwo złożenia przez nich zamówienia.

Proste narzędzia do skutecznego remarketingu i analizy efektów

Usługi AdWords zapewniają wszystkie strategiczne narzędzia, które umożliwiają realne zmierzenie oraz prognozowanie wyświetleń strony. Jeśli kampania poprawnie określa oraz dobiera internautów należących do poszczególnych grup docelowych. Dzięki temu można sprawić, iż przekaz reklamy nie będzie ogólny i trafi w gusta oraz potrzeby konkretnych internautów. Remarketing dynamiczny zapewnia lepszą i samoadaptującą się treść, stąd też bierze się przymiotnik „dynamiczny” w nazwie tej strategii.

Jednym z założeń reklam AdWords jest dostosowanie i przyjazność – zarówno względem reklamodawców, jak i odbiorców. Technika ta nadaje się do wszystkich branż, spośród których bardzo wiele zostało wyróżnionych dodatkowymi niestandardowymi parametrami specjalnie przygotowanymi pod ich specyfikę. Narzędzia oferowane przez Google generują tagi marketingowe na każdym kroku ścieżki zakupu. Stosowanie danych dynamicznych odbywa się za sprawdzania reguł, które korzystają z takich informacji jak moment przerwania zakupu oraz kategoria przedmiotu, który wzbudził zainteresowanie użytkownika.

W jaki sposób remarketing dynamiczny dociera do użytkownika?

Najczęściej reklama w ramach remarketingu wyświetla się internautom, którzy byli zainteresowani zakupem, jednak ostatecznie się rozmyślili. Reklama w Google udostępnia cały menedżer tagów, które uruchamiane są po spełnieniu określonych reguł powiązanych z wyświetleniami strony, a nawet poszczególnymi kliknięciami przycisków i przesłanymi formularzami.

Google AdWords udostępnia także obsługę zdarzeń niestandardowych, które rejestrowane są przez warstwę danych. Narzędzia dedykowane kampaniom stawiającym na remarketing dynamiczny pozwalają na dostosowanie reklamy do każdej decyzji użytkownika, co zdecydowanie zwiększa prawdopodobieństwo powrotu na stronę oraz zakupienia produktu lub usługi.

Ważnym elementem kampanii jest testowanie poczynionych kroków

Kolejna kategoria narzędzi, które udostępniają popularne systemy narzędzi reklamowych to testy diagnostyczne. Analizowanie uruchamiania tagów oraz odpowiedniego doboru wartości dynamicznych powinno zachodzić po każdej zmianie w kampanii reklamowej. Zaawansowane implementacje zakładające różną ilość tagów wymagają dobrego przemyślenia oraz starannej modyfikacji skryptów strony.

Z tego powodu dobry pomysłem jest zlecenie usługi remarketingu dynamicznego profesjonalistom zajmującym się reklamą internetową. Nic rzecz jasna nie stoi na przeszkodzie, by samemu skonfigurować reklamy, ponieważ Google udostępnia także Centrum pomocy AdWords, będące zbiorem poradników ogólnych oraz „krok po kroku”.

Jakie narzędzia pomagają w dobrym sformułowaniu kampanii AdWords?

Bardzo istotnym elementem każdej reklamy dynamicznej jest uważne śledzenie konwersji. Gdy klient kupuje produkt, pobiera aplikację lub subskrybuje newsletter, wspomniane narzędzie wychwytuje te działania. Zbiór czynności uwzględnianych przez śledzenie konwersji jest rozległy i umożliwia także zwracanie uwagi na niestandardowe akcje. Reklamy AdWords ustawione przez doświadczoną osobę mogą w niedrogi i szybki sposób znacząco poprawić rozpoznawalność.

it professional recruiter

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?
Zapisz się na nasz newsletter!
SUBSKRYBUJ
medycyna

Opieka nad pacjentami w Holandii wspierana przez Fujitsu

stres

Równowaga między życiem prywatnym a pracą – czy to w ogóle możliwe?