W 2019 r. HP zlokalizowało i skonfiskowało aż 1,9 mln podróbek

Natalia Zębacka
Natalia Zębacka - Redaktor Brandsit
2 min

Rok 2019 był jak do tej pory jednym z najbardziej udanych dla zespołu HP Anti-Counterfeiting and Fraud (ACF). W okresie od listopada 2018 r. do października 2019 r. skonfiskowano aż 1,9 miliona podrobionych materiałów eksploatacyjnych. Do wspomnianych inspekcji i przejęcia podróbek doszło w ponad 30 krajach na terenie całej Europy, Środkowym Wschodzie oraz Afryce.

Produkcja i sprzedaż podrobionych towarów to niestety wciąż rosnący problem. Według danych zebranych w raporcie OCED z 2019 r. handel fałszywym towarem stanowi obecnie 3,3% handlu na całym świecie. Oznacza to, że zespół ACF HP pracuje ciężej niż kiedykolwiek wcześniej, aby wyeliminować z rynku podrobione materiały eksploatacyjne. W minionym roku, w ramach wsparcia swoich partnerów handlowych, HP przeprowadziło ponad 5000 kontroli dostaw (Customer Delivery Inspection – CDI), aby upewnić się, że produkty, które trafiają do klientów są oryginalnymi materiałami eksploatacyjnymi HP.

W ciągu ostatnich pięciu lat (2014-2019) zespół ACF HP przeciwdziałający fałszerstwom i oszustwom, we współpracy z lokalnymi organami ścigania, skonfiskował ponad 12 milionów podrobionych materiałów eksploatacyjnych, w tym podrobionych kartridży, sprzętu i komponentów konstrukcyjnych. Inspekcje, mające na celu przejęcie podrobionych materiałów, odbyły się łącznie w ponad 60 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Największe sukcesy zespołu ACF firmy HP w 2019 r. to m.in.:

- Advertisement -
  • Wzrost liczby konfiskat o 697% w Europie i o 49% na Bliskim Wschodzie w latach 2018-2019, świadczące o zaangażowaniu HP w usuwanie podrabianych materiałów eksploatacyjnych z rynku;
  • Liczba konfiskat w Afryce spadła o 2%, jako pokłosie działania programu ACF HP ds. fałszowania;
  • Usunięcie 44 000 podejrzanych ofert, promujących rzekomo oryginalne materiały eksploatacyjne HP, z serwisów eBay i Amazon;
  • Rozszerzenie audytu ochrony partnerów handlowych (CPPA) i inspekcji dostaw do klientów (CDI), z wzrostem o 50% w obu przypadkach, co świadczy o rozszerzaniu współpracy;
  • Wzrost o 13% r/r pod względem udziału w dedykowanych działaniach HP w zakresie edukacji i zapobiegania, co pokazuje, że klienci i partnerzy są świadomi powagi problemu, jaki stanowią podróbki materiałów, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.
Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -