Właściciel Prowly przejmuje Brand24

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit

Amerykańska firma Semrush przejmuje większościowy pakiet akcji Brand24 o wartości niemal 55 milionów złotych, co obiecuje dynamiczny rozwój dzięki synergii biznesowej i wymianie wiedzy specjalistycznej. Transakcja ta otwiera Brand24 drogę do globalnej bazy ponad 100 000 klientów Semrush, co stanowi znaczące rozszerzenie ich zasięgu i możliwości rynkowych.

Amerykański Semrush, wiodąca platforma zajmująca się widocznością w Internecie, staje się większościowym akcjonariuszem Brand24 w transakcji wartej niemal 55 mln zł. Synergia biznesowa,
efekt skali i wymiana know-how umożliwi Brand24 skokowy rozwój i dotarcie do ponad 100 000 klientów, korzystających z Semrush na całym świecie.

W wyniku transakcji Semrush Holding Inc (za pośrednictwem spółki zależnej Prowly) staje się większościowym udziałowcem Brand24. Za pośrednictwem transakcji Semrush obejmuje 57 proc. akcji
Brand24, odkupując je od podmiotów: Larq Capital i Unfold oraz założycieli. Łącznie wartość transakcji to
ok. 55 mln zł.

– Od lat skutecznie zwiększamy sprzedaż produktów Brand24 na rynkach globalnych i rozszerzamy portfolio klientów. Mamy jednak apetyt na więcej. Naszym celem jest liczenie klientów nie w tysiącach, ale w dziesiątkach tysięcymówi Michał Sadowski.

Semrush to platforma SaaS oferująca dziesiątki narzędzi marketingu internetowego. Semrush ma ponad
100 000 płacących klientów i ponad 1 000 000 bezpłatnych, zarejestrowanych aktywnych klientów. Po
przejęciu Prowly w 2020 roku Semrush posiada 13 oddziałów na całym świecie, w tym w Warszawie.

„Brand24 to imponująca firma ze świetnym produktem i świetnym zespołem. Jesteśmy z nimi
partnerami od wielu lat i nie możemy się doczekać wspólnego, nowego rozdziału”powiedział
Eugene Levin, prezes Semrush.

Brand24, który powstał 14 lat temu jako wrocławski start up monitorowania mediów, ma za sobą
najlepszy rok w historii. Dziś z narzędzi oferowanych przez Brand24 korzysta 4000 marek ze 160 krajów,
wśród których są takie podmioty, jak IKEA, Uniwersytet Stanford, Samsung czy Uber. Zarząd, czyli founderzy: Michał Sadowski i Piotr Wierzejewski, a także Bartosz Kozłowski będą kontynuować rozwój spółki w dotychczasowych rolach.

– Jesteśmy podekscytowani możliwością połączenia sił z Semrush. Zmiany w akcjonariacie nie
zmniejszą naszego zaangażowania w Brand24. Nigdzie się nie wybieramy, a przez kolejne długie
lata zamierzamy rozwijać Brand24 i zarządzać nim. Ta spółka to nasze dziecko i jesteśmy
zmotywowani, aby wspólnie z Semrush, przenieść ją na wyższy poziom organizacyjny,
technologiczny i finansowy. Jesteśmy w 100 procentach skupieni na Brand24zapewnia Michał
Sadowski.

Michał Sadowski podkreśla, że jedną z pierwszych decyzji biznesowych po połączeniu z Semrush jest
rozbudowa załogi Brand24, co będzie niezbędne, aby wykorzystać potencjał wzrostu skali biznesu. Warto
odnotować, że Semrush już teraz zatrudnia w Polsce ponad 140 osób.

– Mamy bardzo komplementarne produkty, a połączenie doświadczeń otwiera przed nami możliwości rozwoju kolejnych innowacji. Semrush ma też dobry track record pracy z polskimi projektami – inwestując np. w Prowly kilka lat temu, wspólnie z załogą powiększyli ten biznes kilkukrotnie – mówi Piotr Wierzejewski, współzałożyciel i członek zarządu Brand24.

– Semrush ma rozległe doświadczenie w marketingu cyfrowym, optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), przetwarzaniu płatności cyklicznych, sprzedaży dużym korporacjom i wielu innych. Dzięki tej transakcji, ten know-how trafi do Polski, co znacznie wzbogaci polski ekosystem start-upów. dodaje Piotr Wierzejewski.

Proces przeglądu opcji strategiczny i wybór partnera strategicznego rozpoczął się z inicjatywy LARQ SA,
czyli dotychczasowego wiodącego akcjonariusza Brand24.

– Było to związane z osiągnięciem horyzontu inwestycyjnego oraz uzyskaniem ponadprzeciętnych
stóp zwrotu na zainwestowanym kapitale. Cieszymy się, że potencjał i wartość naszej spółki
portfelowej zostały dostrzeżone i odpowiednio zwalidowane przez Semrush – światowego lidera w
swojej branży z USA, który uwierzył w produkt i wartość spółki, ale przede wszystkim w ludzi, którzy je tworzą. Gratulujemy zarządowi Brand24 osiągniętego sukcesu i dziękujemy za dotychczasową
znakomitą współpracę – jednocześnie trzymamy kciuki za kolejne szanse z silnym partnerem
strategicznymmówi Wojciech Byj, prezes LARQ Capital.