Wolontariusze zwerbowani dzięki… analityce

Podobne tematy

Raport: Po pandemii firmy boją się ryzykować, ale wierzą, że nadchodzą lepsze czasy

Epidemia COVID-19 uderzyła nie tylko w nasze zdrowie, ale równie mocno zaatakowała biznes. Firmy, którym udało się przetrwać te...

Narzędzia analityczne pomogą branży energetycznej funkcjonować w czasach kryzysu

Spowolnienie w przemyśle jest spowodowane nie tylko zaleceniami sanitarno-epidemiologicznymi i względami bezpieczeństwa, ale również problemami z utrzymaniem ciągłości łańcucha...

Euvic pomaga Empikowi w wejściu na rynek serwisów streamingowych

Empik, największa w Polsce sieć oferująca treści kulturalne i rozrywkowe, jak książki, filmy i muzyka, w ostatnich dniach udostępniła...

Jak wynika z danych CBOSu, Polacy nie są zbyt skłonni do wolontariatu. W ciągu minionego roku jedynie 7% respondentów badania „Aktywności i doświadczenia Polaków w 2018 r.” wskazało, że pracowało w tym charakterze. Na cele dobroczynne chętniej przeznaczamy pieniądze (74% odpowiedzi) i rzeczy, takie jak ubrania czy książki (62% odpowiedzi). Wspieramy też szczytne idee naszą pracą czy usługami (21% wskazań). Nowoczesne technologie pozwalają stworzyć narzędzia do promowania aktywności społecznej, zarówno w skali lokalnej, jak i globalnej. ONZ wykorzystuje aplikację analityczną stworzoną przy współpracy z SAS do budowania postaw altruistycznych wśród młodzieży.

Organizacja Narodów Zjednoczonych ustaliła 17 celów zrównoważonego rozwoju, które mają przyczynić się do stawiania czoła największym wyzwaniom, przed którymi stoi ludzkość m.in.: eliminacji ubóstwa, ograniczeniu degradacji środowiska, zapewnieniu dostępu do edukacji dobrej jakości czy praw wyborczych. ONZ planuje realizację swoich założeń do 2030 roku. W promocję tej idei zaangażowały się inne organizacje, a także dostawca zaawansowanych rozwiązań analitycznych, firma SAS, która stworzyła aplikację edukacyjną GatherIQ™. Uczniowie analizując dane, rozwiązują zadania, za które otrzymują punkty. Są one następnie przeliczane na pieniądze, które zostają przekazane na realizację wybranej przez nich inicjatywy. To od uczniów zależy, czy zebrane przez nich środki posłużą do budowy studni w miejscu, gdzie jest ograniczony dostęp do wody pitnej, czy sfinansowania warsztatów dla sierot, które umożliwią im wejście w dorosłe życie.

Aplikacja GatherIQ™ zakłada element gamifikacji. Użytkownicy realizują kolejne zadania podobnie jak w grze komputerowej. Największym beneficjentem rywalizacji między uczniami są osoby wykluczone z całego świata, do których swój projekt adresuje Organizacja Narodów Zjednoczonych. Datek za odblokowanie osiągnięcia wynosi w przeliczeniu mniej niż 1 zł, ale suma tych donacji może mieć duże znaczenie. Podczas samego SAS Global Forum, które odbyło się w kwietniu tego roku, za pomocą podobnej aplikacji udało się zebrać 5 tysięcy USD na rzecz organizacji Boys and Girls Clubs of Greater Dallas.

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.