Wyjątkowy iRobot Roomba – sztuka w szlachetnym celu

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
4 min

Pionier w dziedzinie domowej robotyki – amerykańska firma iRobot – połączyła siły z Mateuszem Sudą – polskim ilustratorem modowym. W ramach projektu powstał jedyny w swoim rodzaju egzemplarz iRobota Roomba i7+ z ręcznie wykonanymi przez grafika zdobieniami. Dedykowana projektowi sesja zdjęciowa miała miejsce w jednej z warszawskich kamienic. Kolekcjonerska wersja robota zostanie przekazana na aukcję, z której środki trafią na cele charytatywne.

Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży w 2002 roku pierwszego robota odkurzającego Roomba, iRobot rozpoczął rewolucję w podejściu do domowych obowiązków. Odkurzanie stało się czynnością, którą z minimalnym zaangażowaniem użytkownika, robot wykonywał sam. Na przestrzeni lat produkt zmieniał się w zakresie technologicznym, jak również designu. Do tego drugiego elementu oraz jakości materiałów iRobot przykłada ogromną wagę. Efektem tego są nagrody w dziedzinie wzornictwa, które produkty tej marki otrzymały (np. Red Dot Design Award).

W swoich działania iRobot wspiera i edukuje młodych ludzi, jak również nie pozostaje obojętny wobec akcji dobroczynnych. Tak powstała idea stworzenia unikatowego w skali światowej projektu artystycznego. W jego ramach iRobot za sprawą autoryzowanego importera i dystrybutora w Polsce – firmy DLF – podjął pracę z Mateuszem Sudą – cenionym polskim grafikiem, ilustratorem modowym i malarzem. Tak powstała artystyczna wersja modelu iRobota Roomba i7+, która przekazany zostanie na cele charytatywne.

Mitologiczne warszawskie wieczory

Projekt iRobota Roomba i7+ w wykonaniu Mateusza Sudy, nawiązuje do mitologii greckiej i modnych kolorów neonowych. Jak określa sam autor:

Użyte kolory, motywy przewodnie oraz kompozycja podyktowane są bieżącymi trendami w modzie i sztuce, a sama wizja artysty przeniesiona została na urządzenia techniką malowania. Dopełnieniem projektu jest wyjątkowa modowa sesja inspirowana nocnym życiem i światłem neonów, z kolei pozy biorących w nich udział wzorowane są greckimi rzeźbami. Fotografowane postaci otoczone są scenografią nowoczesnego apartamentu. Wyjątkowość planu zdjęciowego podkreślała wielkomiejska wieczorowa atmosfera.

- Advertisement -

Ozdobiony przez Mateusza Sudę iRobot Roomba i7+ zostanie przekazany na rzecz jednej z największych akcji dobroczynnych w Polsce.

Roomba i7+ to nowa jakość sprzątania

iRobot Roomba i7+ jest jednym z najbardziej zaawansowanych modeli w gamie producenta. Jak każdy model Roomba posiada 3-stopniowy system sprzątania, którego efektywność zwiększa wyposażenie tego modelu w system AeroForce ze dwiema specjalnie zaprojektowanymi  gumowymi szczotkami. Robot uczy się rozkładu pomieszczeń i można wysłać go do pracy we wskazanych pomieszczeniach poprzez aplikację iRobot HOME lub z użyciem asystenta głosowego. Roomba i7+ optymalizuje cykl sprzątania, aby wykonać zadanie jak najbardziej dokładnie oraz jak najszybciej. Z kolei dzięki technologii Imprint Link może stworzyć doskonały duet z mopującym robotem z najnowszej linii Braava m6, aby automatycznie rozpocząć cykl mopowania po odkurzaniu. iRobot Roomba i7+ posiada stację Clean Base, która oprócz funkcji ładowania robota po każdym cyklu automatycznie opróżnia jego zbiornik („+” w nazwie urządzenia oznacza właśnie stację ładowania i czyszczenia w zestawie). Charakterystyczny układ tego zestawu wykorzystał Mateusza Suda w swoim projekcie.

Projekt artystyczny: Mateusz Suda
Organizator projektu: DLF Sp. z o.o. – autoryzowany importer i dystrybutor iRobot w Polsce
Produkcja: Krzysztof Malcher i Dariusz Zieliński/Rumour Public Relations
Fotograf: Anna PabijańczykModelka: Kamila Kobus/WAVE Models Managment
MUA: Inga Wójcicka
Fryzjer: Maciej Kubuj/Excellent QStylizacja: Justyna Siekierko/ANOIRE
Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -