• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
44499915 44499905 BZxBZ
Orlen: kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji
Pieniądze Polityka Polska
44499407 44499395 BZxBZ
Mieszkanie w pobliżu zieleni wpływa na skład mleka matki
Polska Work&Life
44499403 44499388 BZxBZ
Alpiniści zbierają szyszki z okazałych sosen w Puszczy Piskiej
Polska Work&Life
44499398 44499334 BZxBZ
Schreiber: w tym tygodniu komunikat, jak zostaną obniżone ceny biletów na kolei
Pieniądze Polska
44499397 44499326 BZxBZ
Mazowieckie: w 2022 r. spadła liczba oddanych do użytku nowych mieszkań, podobnie może być w tym roku
Polska
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Życie pisze swoje
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Opinie > Życie pisze swoje
Opinie

Życie pisze swoje

Bartosz Martyka  - Redaktor naczelny 3 miesiące temu 3 min czytania
Udostępnij
3 min czytania
Oklad
Publikacja pochodzi z Magazynu BrandsIT 11/2022
Udostępnij

Chyba już wszyscy zdążyliśmy się zorientować, że analizy i predykcje to jedna kwestia, a życie pisze swoje, niekiedy bardzo dalekie od nich scenariusze. Gdy Musk kupił Twittera, nikt nie spodziewał się, że sytuacja potoczy się w takim kierunku. Choć nie ukrywam, że z zaciekawianiem obserwuję reakcję rynku na pomysły Elona i reakcje Elona na odbiór tych pomysłów. To dość trudne przejęcie, bo wraz z firmą została nabyta jej największa wartość, czyli społeczność Twittera, która bywa mało odporna na wprowadzane zmiany, niezależnie od tego, co głoszą analizy na ten temat, a w takiej sytuacji dokonywanie zmian jest o tyle trudne, że przechodzi przez czuły filtr upodobań i przekonań ogromnej grupy ludzi, która niekoniecznie będzie działać tak, jak przewidywano.  

Naczelnym dowodem na to, że predykcje i analizy niekiedy nie mają odniesienia do rzeczywistości jest Polski Ład, który kosztował rząd jednego ministra finansów, chwilowy chaos gospodarczy, olbrzymie koszty przygotowań księgowych, a i tak skończył się wycofaniem części przepisów, ograniczeniem niektórych i wstydem dla upartego przy swoim rządu, który ostatecznie, po kilkunastu miesiącach kampanii pomysłów zawartych w polskim ładzie, nabrał wody w usta, stwierdzając jedynie, że części przepisów nie da się już wycofać. W tym przypadku społeczność, a raczej społeczeństwo zauważyło szkodliwość niektórych zmian i dlatego się nie pomyliło. 

Jak wiemy, Polski Ład został daleko za nami do tego stopnia, że wciąż zastanawiam się, czy brać pod uwagę ten przykład. Zostawiliśmy go w tyle i dziś mamy do czynienia z innymi problemami. Tak samo będzie z Twitterem. Po czasie roszad nadejdzie zapewne spokój, a użytkownicy platformy, nawet jeśli zaczną rezygnować z korzystania z niej, nie będą tego robić masowo. Oczywiście, to stwierdzenie nie jest odporne na kolejne kontrowersyjne pomysły właściciela Twittera, wszak to tylko przewidywanie. 

Kolejnym doskonałym przykładem tego, jak przewidywania muszą iść w parze ze świetnym przygotowaniem i gotowością do zmian jest cybersecurity. Mówi się, że to właśnie cyberbezpieczeństwo jest nr 1, jeśli chodzi o inwestycje w tej dekadzie. Jest jedną z podstaw działania w cyberprzestrzeni, a badania wykazują, że zarówno firmy, jak i użytkownicy końcowi coraz poważniej traktują kwestie bezpieczeństwa i swojej działalności w cyfrowym świecie. I takie dane naprawdę cieszą, nie tylko ze względu na to, że rynek cybersec po wielu latach walki o bezpieczeństwo w końcu zasługuje na takie uznanie, ale także dlatego, że to najzwyczajniej krok w dobrą stronę. 

Autor Bartosz Martyka Redaktor naczelny
Obserwuj:
Redaktor naczelny Brandsit. Posiada wieloletnie doświadczenie w PR, przedsiębiorca, były reseller i programista. Specjalizuje się w zarządzaniu strategicznym.
Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo