GK ACTION S.A. zakończyła zeszły rok ze wzrostami wskaźników finansowych, zamknęła sanację i rozbudowała biznes w kluczowych dla siebie obszarach, czyli dystrybucji z wartością dodaną w Polsce i sprzedaży produktów konsumenckich zagranicą.
Rok 2020 był dla Action czasem sprawdzianu, czy wypracowana w sanacji strategia w konfrontacji z pandemią okaże się skuteczna. Patrząc na dobre wyniki finansowe i wzrost zaufania rynku można stwierdzić, że za Spółką bardzo owocny okres. Udowodnił on, że w trudnych czasach dystrybutor z Zamienia był gotowy jeszcze dynamiczniej się rozwijać.
Za nami bardzo ważny rok w historii Action S.A. Był to czas wykorzystanych szans i rozwoju w kluczowych dla nas obszarach. Mam tu na myśli optymalizację działalności operacyjnej i odbudowę zaufania na rynku. Warto dodać, że dzięki pozytywnemu zakończeniu sanacji, w marcu tego roku Action wrócił do głównych indeksów warszawskiej giełdy, czyli WIG i WIG – Poland – podkreśla Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.
Spółka gotowa do gry na coraz bardziej konkurencyjnym rynku
W 2020 roku Action ugruntował wypracowany podczas restrukturyzacji nowy model biznesowy ze zmodyfikowaną strukturą organizacyjną i zrewitalizowaną strukturą kosztów. To pozwala Spółce aktywnie rozwijać się organicznie w oparciu o założoną strategię, ale i zmiany, jakie zachodzą na rynku dystrybucji.
Gdy Amazon w tym roku potwierdził otwarcie biznesu w naszym kraju, my potraktowaliśmy to jako szansę. Po pierwsze, dlatego, że z Amazonem współpracujemy od wielu lat, więc wejście do Polski oznacza zacieśnienie naszej współpracy biznesowej oraz ułatwienie procesów operacyjnych. W kontekście naszego zagranicznego biznesu, skutecznie realizujemy swoją strategię i rozwijamy się na rynkach, gdzie Amazon działa już od lat. Natomiast w Polsce, dzięki koncentracji na dystrybucji z wartością dodaną, czyli VAD nie konkurujemy ze sobą – podsumowuje Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.
W programie “W ogniu pytań”, prezes Action S.A. – Piotr Bieliński – podsumował okres sanacji spółki i wskazał kierunki rozwoju oferty dystrybutora. Link do wywiadu (kliknij)
Dane finansowe Action
narastająco | Za IV kwartał | |||||||
tys. zł | 2020 | 2019 | zmiana rdr | % | 2020 | 2019 | zmiana rdr | % |
Przychody | 2 062 236 | 1 638 927 | 423 309 | 25,83 | 649 398 | 495 905 | 153 493 | 30,95 |
Koszty operacyjne | 107 710 | 111 354 | -3 644 | -3,27 | 31 135 | 26 243 | 4 892 | 18,64 |
EBITDA | 165 000 | 3 413 | 161 587 | – | 147 369 | 5 434 | 141 935 | – |
Zysk netto | 185 110 | – 5 010 | 190 120 | – | 173 599 | 3 525 | 170 074 | – |