• VR PodcastNOWOŚĆ
  • Reklama
  • Personalizacja
  • Zakładki
  • Historia
  • Twój Brandsit
  • MAGAZYN
  • Newsletter
Brandsit
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Branża IT
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • Opinie
Czytasz: 2. edycja IT Fitness Test: Jak radzą sobie uczniowie z Polski, Czech, Słowacji, Węgier i Ukrainy w świecie cyfrowym?
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Aa
BrandsitBrandsit
  • Twoje zakładki
  • Śledź tematy
  • MAGAZYN
Szukaj
  • Biznes
    • Aktualności biznesowe
    • Biznes plan
    • E-commerce
    • Marketing
    • Rozwój
    • Startup
  • Pieniądze
    • Ekonomia
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Podatki i koszty
    • Praca
  • Branża IT
    • Dystrybucja
    • Kanał partnerski
    • Kariera
    • Programowanie
    • Vendor
  • Technologia
    • Automatyzacja
    • Big Data
    • Blockchain
    • Chmura
    • Cyberbezpieczeństwo
    • IoT
    • Komunikacja
    • Rozwiązania
    • Sztuczna inteligencja
    • VR
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
    • Zrównoważony rozwój
  • Work&Life
    • Ciekawostki
    • Gaming
    • Miasto
    • Moda
    • Rozrywka
    • W pracy
  • Opinie
  • Narzędzia
    • Rynki
    • Giełda kryptowalut
    • Twoje zakładki
    • Śledzenie tematów
    • Newsletter
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Branża IT

2. edycja IT Fitness Test: Jak radzą sobie uczniowie z Polski, Czech, Słowacji, Węgier i Ukrainy w świecie cyfrowym?

Newsroom BrandsIT
Opublikowano 2023/04/06 at 9:34 AM
Newsroom BrandsIT  - NewsRoom Brandsit
Udostępnij
6 min czytania
ITFitness
Udostępnij

W szkołach ruszyła druga edycja IT Fitness Test – sprawdzianu umiejętności cyfrowych uczniów oraz nauczycieli. To projekt branży cyfrowej, który jednocześnie prowadzony jest w czterech krajach Grupy Wyszehradzkiej: w Polsce, Czechach, na Słowacji oraz Węgrzech. W tym roku organizatorzy przygotowali także ukraińską wersję sprawdzianu, dzięki czemu swoje kompetencje cyfrowe sprawdzą także uczniowie z Ukrainy, którzy znaleźli schronienie w Polsce i ci, którzy kontynuują naukę w swojej ojczyźnie.

- Reklama -

W ramach IT Fitness Test  – podobnie jak rok temu – sprawdzane będą umiejętności w pięciu obszarach: internet, bezpieczeństwo i systemy komputerowe, cyfrowe narzędzia współpracy i sieci społecznościowe. Uczniowie mają szansę go wypełnić podczas zajęć lekcyjnych – średni czas odpowiedzi to 45 minut. Projekt potrwa aż do 31 października, a jego wyniki poznamy późną jesienią. Eksperci będą mogli je porównać z osiągnięciami uczestników sprawdzianu z zeszłego roku, a to z kolei pozwoli wyciągnąć wnioski i przygotować odpowiednie rekomendacje dla procesu kształcenia w zakresie kompetencji cyfrowych.

Test także na Ukrainie

Czy w tegorocznej edycji uda się poprawić zeszłoroczne wyniki?

Dalsza część publikacji pod materiałem wideo.

“Średni wynik w 2022 r. wyniósł 41 proc. Można ogólnie powiedzieć, że to rezultat, który nie napawa optymizmem. Choć są też i dobre wieści: najlepsze wyniki polscy uczniowie osiągnęli w dziedzinie cyberbezpieczeństwa. To cieszy, bo współczesny świat jest pełen zagrożeń w sieci, a młodzi ludzie muszą umieć się przed nimi bronić.”

Michał Kanownik, prezes Związku Cyfrowa Polska

Jego zdaniem wyniki IT Fitness Test są ważne, ale jeszcze bardziej istotna jest samo sprawdzanie swojej wiedzy, by wiedzieć, gdzie mamy braki i właściwa cyfrowa edukacja.

Wyniki IT Fitness Test to bezcenna wiedza dla samych uczniów, ale też dla systemu szkolnictwa. Ważne wnioski może z nich wyciągnąć biznes, bo testowani dziś młodzi ludzie już za kilka lat wejdą na rynek pracy

Michał Kanownik, prezes Związku Cyfrowa Polska

Michał Kanownik przypomina, że w 2022 r. w teście udział wzięło ponad 30 tys. uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych w Polsce. Cel branży na ten rok: przebadać co najmniej dwa razy tyle. 

W tegorocznej edycji, oprócz uczniów z Polski, Czech, Słowacji i Węgier do cyfrowego sprawdzianu będą mogli podejść  również młodzi Ukraińcy, którzy uciekli na Zachód przed wojną i ci, którzy kontynuują naukę w swoim kraju. Będzie to możliwe dzięki wsparciu ukraińskiego Ministerstwa Edukacji i Nauki  i krajowej organizacji branżowej, którzy włączyli się w projekt.

“Ukraina od 2020 roku przeprowadza transformację cyfrową edukacji, koncentrując się na podnoszeniu umiejętności cyfrowych dzieci i młodzieży. Tocząca się wojna na Ukrainie zwiększyła tę potrzebę, sprawiając, że dla uczniów kluczowe znaczenie ma możliwość technicznego dostępu do edukacji w ojczyźnie, nauki języka ukraińskiego lub utrzymywania kontaktu z rówieśnikami lub rodzinami. Udział w IT Fitness Test pomoże ocenić aktualne możliwości ukraińskich dzieci w zakresie zarządzania informacją, korzystania z urządzeń cyfrowych i narzędzi komunikacyjnych. Uzyskane dane pomogą lepiej ocenić luki w nauce związane z e-kompetencjami uczniów i potencjalnie zidentyfikować kluczowe obszary, które wymagają uzupełnienia.”

Dmytro Zavgorodnii, wiceminister ukraińskiego Ministerstwa Edukacji i Nauki ds. rozwoju, cyfryzacji i transformacji cyfrowej

Polski rząd włącza się w cyfrowe testowanie

W Polsce projekt wspiera Ministerstwo Edukacji i Nauki, Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Janusz Cieszyński, Sekretarz Stanu ds. Cyfryzacji w KPRM oraz Justyna Orłowska  – Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. Transformacji Cyfrowej oraz Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki. 

“Naszą rolą jako rządu jest edukacja, ale też pokazywanie konkretnego i realnego zapotrzebowania na kompetencje cyfrowe. Jeśli chcemy mieć innowacyjną gospodarkę, musimy mierzyć znajomość umiejętności cyfrowych, szczególnie wśród uczniów, by wiedzieć, w jakich obszarach silniej postawić na cyfrową edukację. Wszyscy, którzy chcą sprawdzić swoją cyfrową wiedzę, żeby wiedzieć, jakie ją rozwijać, zachęcam do rozwiązania testu.”

Janusz Cieszyński, Sekretarz Stanu ds. Cyfryzacji w KPRM

“Kolejny raz mamy ogromną przyjemność przyjąć zaproszenie i być partnerem IT Fitness Test. Kompetencje przyszłości są kluczowe w zmieniającym się świecie, a my możemy je zwiększać między innymi z pomocą programów takich jak Laboratoria Przyszłości. Test jest doskonałym przykładem współpracy sektora publicznego z biznesem, która pokazuje, że wszystkim nam zależy na tym samym – aby każdy w Polsce mógł rozwijać swoje talenty i mógł odnaleźć się w gospodarce przyszłości. Inwestycja w kompetencje przyszłości, to inwestycja, która zawsze się zwraca. Dziękuję Związkowi Cyfrowa Polska, za podjęcie się koordynowania tej inicjatywy i serdecznie zapraszam wszystkich do testu.”

Justyna Orłowska – Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. Transformacji Cyfrowej oraz Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki

Od strony biznesu projekt wspierają firmy Acer, Google for Education oraz Lenovo, które ufundowały nagrody dla uczniów, którzy osiągną jak najlepszy wynik i wypełnią test prawidłowo, w jaki najkrótszym czasie. Każdy uczeń otrzyma ponadto specjalny certyfikat, który będzie świadectwem jego poziom umiejętności cyfrowych.

Jak przystąpić do testu?

Wypełnienie IT Fitness Test jest darmowe, a po zakończeniu można wziąć udział w konkursie z nagrodami. Aby przystąpić do sprawdzenia swojej cyfrowej wiedzy, wystarczy wejść na stronę https://itfitness.eu/pl/, zarejestrować się i wybrać odpowiedni poziom trudności.

Zobacz również

Potęga IT na mapie inwestycji

Złote czasy IT – Czy 20 lat prosperity dobiega końca?

Niewyczerpany potencjał polskiej branży IT

Cyfrowa Polska wybrała zarząd na kolejną kadencję

Masowe zwolnienia w IT. Czy trend dotknie Polskę?

Źródło Związek Cyfrowa Polska
Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Scanway
Scanway zmierza na NewConnect. Spółka podała szczegóły oferty publicznej
Inwestycje Pieniądze
Kompetencje cyfrowe, praca
Przegląd polskich rozwiązań technologicznych w HR
Startup Biznes
relaks
Kiedy jest najlepszy czas na pracę, ćwiczenia i relaks? Przewodnik po biorytmach dla lepszego zdrowia
Ciekawostki Work&Life
Partnerstwo
Play dąży do dominacji na rynku telekomunikacyjnym. Kolejna akwizycja operatora
Aktualności biznesowe Biznes

Biznes

  • Aktualności biznesowe
  • Biznes plan
  • E-commerce
  • Marketing
  • Rozwój
  • Startup

Pieniądze

  • Ekonomia
  • Inwestycje
  • Kryptowaluty
  • NFT
  • Podatki i koszty
  • Praca

Branża IT

  • Dystrybucja
  • Kanał partnerski
  • Kariera
  • Programowanie
  • Vendor

Technologia

  • Automatyzacja
  • Big Data
  • Blockchain
  • Chmura
  • Cyberbezpieczeństwo
  • IoT
  • Komunikacja
  • Rozwiązania
  • Sztuczna inteligencja
  • VR

Eco

  • Czysta energia
  • Pogoda i nauka
  • Pojazdy elektryczne
  • Polityka klimatyczna
  • Zrównoważony rozwój

Work&Life

  • Ciekawostki
  • Gaming
  • Miasto
  • Moda
  • Rozrywka
  • W pracy

Narzędzia

  • Rynki
  • Giełda kryptowalut
  • Twoje zakładki
  • Śledzenie tematów
  • Newsletter

Social Media

© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Brandsit
Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}
adbanner
Wykryto AdBlock
Nasza strona jest stroną wspieraną przez reklamy. Proszę o białą listę, aby wesprzeć naszą stronę.
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?
X