44 polskie firmy w rankingu Financial Times

Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit

Financial Times opublikował właśnie coroczny ranking FT1000, który obejmuje 1000 najszybciej rosnących biznesów w Europie. Wśród wyróżnionych znalazły się aż 44 polskie firmy, co oznacza dwukrotny wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Najwyżej notowaną polską spółką okazał się portal Domator24.com, który znalazł się na 30. miejscu. Pierwszą dziesiątkę polskich firm uzupełniają: SoftwareHut (pozycja 34), ENPIRE (80), We Can Do HR (118), RTB House (123), Ogrodosfera (176), Etno Cafe (196), Seargin (210), Virtus Lab (249) i All Good (308).

SoftwareHut na koniec 2018 roku odnotował przychód w wysokości 19,9 mln PLN (4,68 mln Euro), co w zestawieniu z rokiem 2015, gdzie przychód spółki wynosił 0,62 mln PLN (0,15 mln Euro), zaowocowało wzrostem na poziomie 3090,2%. Średni wskaźnik rocznego wzrostu (CAGR) w latach 2015-2018 wyniósł 217,2%. Większość obrotu firmy (95%) generowane jest na rynkach zagranicznych.

Naszą wizją było skonsolidowanie polskiej branży IT oraz tworzenie oprogramowania głównie dla zagranicznych klientów. Oba cele z założenia były ambitne, ale przez ostatnie 4 lata skutecznie, krok po kroku, realizowaliśmy tę wizję przejmując lokalne firmy IT. Założyliśmy SoftwareHut w 2015 roku jako firmę oferującą oprogramowanie i outsourcing IT wspierającą programistycznie inne spółki w grupie. Teraz to najprężniej rozwijająca się spółka w całej Grupie TenderHut i zgodnie z tym, co twierdzi Financial Times, również najszybciej rozwijająca się spółka IT w Polsce – mówi Robert Strzelecki, prezes zarządu SoftwareHut i Grupy Kapitałowej TenderHut.

Najmocniej prezentowane “polskie” branże to: technologie (14 firm), e-commerce (5 firm), transport (4), gry (3) i usługi dla biznesu (3). Zwraca uwagę pojawienie się w rankingu polskich biznesów z branży żywności i napojów, która nie miała polskich reprezentantów w roku ubiegłym. Mowa o Etno Cafe, sieci kawiarni i producencie kawy kraftowej, oraz All Good, właścicielu sklepu internetowego CoffeeDesk.

Ten ranking to potwierdzenie rosnącej pozycji polskich firm kawowych na europejskim rynku – powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe. – W zestawieniu znalazł się jeden z europejskich pionierów produkcji napojów cold brew (kawy macerowanej na zimno), i jeden z największych kawowych sklepów internetowych na Starym Kontynencie. Co ważne, obydwie marki reprezentują segment kawy kraftowej, który staje się powoli kawową wizytówką Polski.

Najwięcej reprezentantów w rankingu mają Niemcy (191), Włochy (190), Wielka Brytania (173) i Francja (164). Na te 4 kraje przypada ok. 70 procent firm ujętych w rankingu. Jeśli chodzi o miasta z największą liczbą biznesowych prymusów, numerem jeden jest Londyn, numerem dwa Paryż, a trzy – Mediolan. W pierwszej dziesiątce miast, z których pochodzą najszybciej rozwijające się firmy, po raz pierwszy znalazła się w tym roku Warszawa.

Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *