• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
44499915 44499905 BZxBZ
Orlen: kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji
Pieniądze Polityka Polska
44499407 44499395 BZxBZ
Mieszkanie w pobliżu zieleni wpływa na skład mleka matki
Polska Work&Life
44499403 44499388 BZxBZ
Alpiniści zbierają szyszki z okazałych sosen w Puszczy Piskiej
Polska Work&Life
44499398 44499334 BZxBZ
Schreiber: w tym tygodniu komunikat, jak zostaną obniżone ceny biletów na kolei
Pieniądze Polska
44499397 44499326 BZxBZ
Mazowieckie: w 2022 r. spadła liczba oddanych do użytku nowych mieszkań, podobnie może być w tym roku
Polska
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: 6G – czy zamiesza w elektromobilności?
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Technologia > Rozwiązania > 6G – czy zamiesza w elektromobilności?
Rozwiązania

6G – czy zamiesza w elektromobilności?

Izabela Myszkowska 5 dni temu 3 min czytania
Udostępnij
3 min czytania
Bosch, elektromobilność
Udostępnij

Projekt 6G-ICAS4Mobility prowadzony przez firmę Bosch ma szansę zrewolucjonizować bezprzewodową technologię mobilną następnej generacji. Projekt 6G-ICAS4Mobility koncentruje się na podstawowych aspektach bezprzewodowej technologii mobilnej nowej generacji. Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa na drogach oraz wydajności korzystania z nich poprzez integrację systemów komunikacji i rozpoznawania otoczenia poprzez czujniki.

Jeden system 6G

Przez najbliższe 3 lata w ramach specjalnie utworzonego konsorcjum firma Bosch, razem z naukowcami z niemieckich uniwersytetów oraz specjalistami z zakresu motoryzacji, systemów radarowych oraz dronów, będzie prowadzić badania nad integracją łączności za pośrednictwem komunikacji mobilnej 6G. Celem projektu 6G-ICAS4Mobility jest połączenie systemów komunikacji i radarowych, które obecnie działają oddzielnie, oraz zintegrowanie ich w jeden system 6G. Umożliwi to stworzenie bardziej precyzyjnego obrazu otoczenia pojazdów, poprawi bezpieczeństwo na drogach i zwiększy wydajność korzystania z nich. Mobilność stanie się więc bardziej komfortowa, a przede wszystkim bardziej bezpieczna. Jednocześnie bezpośrednia integracja funkcji radarowych z przyszłymi modelami komunikacji obniży koszty i doprowadzi do bardziej efektywnego wykorzystania bezprzewodowych systemów łączności.

W ramach projektu w ciągu najbliższych trzech lat opracowane zostaną kluczowe fundamenty przyszłego standardu 6G – będzie to istotny wkład w zabezpieczenie suwerenności technologicznej Europy. Wyniki projektu posłużą jako techniczne podstawy dla zastosowań w komunikacji dronów, a także w Przemyśle 4.0 (np. dla autonomicznego prowadzenia pojazdów).

Bezpośrednia wymiana danych to podstawa

O bliższym połączeniu oraz integracji komunikacji i detekcji (ICAS) szeroko dyskutuje się od kilku lat. Obecnie projekt 6G-ICAS4Mobility prowadzony pod przewodnictwem firmy Bosch ma na celu wykazanie, że technologia ta sprawdzi się w praktyce, aby mogła zostać wykorzystana w przyszłym standardzie komunikacji mobilnej. „ICAS jest uważana za kluczową technologię dla przyszłych systemów 6G. Otworzy zupełnie nowe możliwości, które znacznie wykraczają poza potencjał obecnych technologii bezprzewodowych. Integracja systemów typu wireless wpłynie również na znaczną oszczędność kosztów oraz energii” – powiedział Andreas Müller, inicjator projektu 6G-ICAS4Mobility i project manger działań 6G w firmie Bosch, lidera konsorcjum prowadzącego badania w ramach projektu. Istotnym rozwiązaniem, będącym częścią 6G-ICAS4Mobility, jest „sidelink” – system, który umożliwi bezpośrednią komunikację między dwoma pojazdami i może być używany niezależnie od istniejącej infrastruktury łączności mobilnej. Oznacza to, że w przyszłości jazda w pełni autonomiczna będzie możliwa również w regionach o słabym zasięgu sieci komórkowej.

6G na świecie

Badania nad 6G nabierają tempa na całym świecie. Unia Europejska przewidziała 900 mln euro na rozwój tej sieci w latach 2021-2027. Analogicznie, również w innych częściach świata realizowane są gigantyczne programy inwestycyjne w tym zakresie, wśród których prym wiodą Stany Zjednoczone, Japonia, Korea Południowa i Chiny. Odzwierciedla to m.in. geopolityczne znaczenie 6G, jak również jego spodziewane znaczenie w zakresie suwerenności technologicznej Europy. Eksperci przewidują, że pierwszy standard 6G zostanie ukończony do końca 2028 roku.

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo