ABC Data zrealizowała planowany przychód ze sprzedaży w 2017 roku

Podobne tematy

Asbis: w sierpniu 2020 30-proc. wzrost przychodów

ASBISc Enterprises Plc, wiodący dystrybutor produktów IT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, oraz producent marek Prestigio,...

Comarch zamyka pierwsze półrocze 2020 ze wzrostem przychodów

Grupa Comarch przedstawiła skonsolidowane wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2020 r. Przychody ze sprzedaży wyniosły 708,8 mln złotych i...

ITMAGINATION: 44 mln zł przychodów w pierwszej połowie 2020 roku

Polski software house w pierwszych 6. miesiącach 2020 roku zanotował 44 miliony zł przychodów (wzrost o 11 proc. r/r)...

Z oszacowań wynika, że ABC Data ma za sobą dobry rok. Poziom przychodów ze sprzedaży w grudniu był dopięciem celów Grupy, bowiem, szacunkowo, ABC Data zrealizowała 104 proc. zakładanego planu na rok 2017 pod względem przychodów ze sprzedaży.

W grudniu Grupa wypracowała 593 mln zł szacunkowych, skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Oznacza to wzrost o 5 proc. w stosunku do poprzedniego roku (535 mln zł w grudniu 2016 roku). W całym 2017 roku Grupa osiągnęła 4 637 mln zł przychodów ze sprzedaży. W prognozie wyników zakładano 4 468 mln zł.

Co złożyło się na wynik?

ABC Data podaje, że w ostatnim kwartale 2017 roku zwiększyła przychody ze sprzedaży głównie w Rumunii (wzrost o 13 proc. r/r), na Litwie (8 proc.) i na Węgrzech (4 proc.). Z kolei analizując strukturę przychodów w poszczególnych kategoriach produktowych, w IV kwartale firma zanotowała największy wzrost sprzedaży w grupie komponentów, urządzeń peryferyjnych i hardware sieciowego. Dystrybutor poinformował ponadto, że w samym grudniu minionego roku zanotował duży wzrost sprzedaży smartfonów.

abc data ilona weissMamy za sobą rekordowy grudzień pod względem przychodów ze sprzedaży. Po raz kolejny dotrzymaliśmy słowa, dowodząc skuteczności przyjętej strategii rozwoju spółki. Tak dobre rezultaty w obszarze sprzedaży, które osiągnęliśmy w 2017 roku, są m.in. efektem konsekwentnych inwestycji w rozwój platform i narzędzi e-commerce. Jesteśmy zmotywowani i gotowi na kolejne wyzwania w coraz bardziej wymagającej branży IT – wyjaśnia Ilona Weiss, prezes zarządu ABC Data.

Odpowiednia strategia

ABC Data wskazuje, że dotychczasowe wyniki mają nierozerwalny związek z przyjętą strategią koncentracji na wysokomarżowych transakcjach. Firma podkreśla, że efektem podejmowanych działań jest rosnący poziom rentowności, który jest jednym z kluczowych parametrów w branży dystrybucji. Dla przykładu, w III kwartale 2017 roku Grupa istotnie zwiększyła rentowność sprzedaży, uzyskując marżę w wysokości ponad 6 proc., a także zanotowała ponad dwukrotny wzrost EBITDA i zysku operacyjnego EBIT.

Grupa nie podała szacunkowych, skonsolidowanych wyników poziomu EBITDA oraz zysku netto w 2017 roku. Na te informacje trzeba będzie jeszcze poczekać. Przypomnijmy, że w maju 2017 roku Grupa planowała wypracowanie 50.553 tys. zł  EBITDA i 27.691 tys. zł zysku netto.

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.