Axis Communications wprowadził zaawansowane rozwiązania analityczne do swojego portfolio poprzez pełną integrację kamer i głośników sieciowych, a także urządzeń do kontroli dostępu z aplikacjami firmy Cognimatics. Te w pełni kompleksowe rozwiązania umożliwiają zoptymalizowanie pracy sklepów oraz zminimalizowanie strat ponoszonych w sektorze handlowym dzięki dostarczeniu klientom wiedzy niezbędnej do zwiększenia efektywności funkcjonowania sklepów.
Nowe rozwiązania wykorzystujące narzędzia analityczne Cognimatics będą dostępne na rynku wyłącznie pod marką Axis. Mają one za zadanie wspomóc handlowców w dwóch kluczowych obszarach – optymalizacji funkcjonowania sklepów poprzez dostarczenie kompleksowych informacji na temat klientów, a także minimalizacji strat dzięki działaniom prewencyjnym i zapobieganiu kradzieżom.
Konkurencja na rynku rośnie praktycznie w każdej branży i często nawet najmniejsze niedopatrzenie może spowodować straty. Zwiększenie przychodów w przeliczeniu na klienta, ograniczenie strat oraz zwiększenie zadowolenia klienta to obowiązek każdego sprzedawcy. Dzięki nowym rozwiązaniom Axis wychodzi naprzeciw oczekiwaniom handlowców dając im szansę na zdobycie tak samo dokładnych informacji o klientach sklepów stacjonarnych, jak mają już ich konkurenci działający w Internecie – powiedział Johan Åkesson, Director Business Development Retail, Axis Communications
Optymalizacja funkcjonowania sklepów
W ramach optymalizacji działania sklepów urządzenia Axis, w tym kamery i urządzenia audio wyposażone w wydajne aplikacje typu bussiness intelligence, zapewniają niespotykaną wcześniej dokładność w zakresie liczenia osób, rozpoznawania ich wieku i płci, szacowania zapełnienia dostępnej przestrzeni czy monitorowania kolejek do kas. Informacje są dostarczane za pośrednictwem przejrzystych raportów, przechowywane w chmurze i dostępne zarówno z poziomu komputera, jak i aplikacji na urządzenia mobilne. Pozwalają one na zwiększenie wiedzy o swoich klientach, a dzięki temu optymalizację zysków poprzez dynamiczne reagowanie na aktualną sytuację, np. poprzez przesunięcia pracowników, wyświetlanie na ekranach informacji czy emisję komunikatów głosowych.
Zapobieganie stratom
Kamery i głośniki sieciowe oraz rozwiązania do kontroli dostępu (w tym, m.in. wideodomofony) firmy Axis z wbudowanymi narzędziami analitycznymi to potężne i ekonomiczne narzędzie pozwalające na natychmiastowe reagowanie na niepożądane zdarzenia, takie jak nieautoryzowane wejście do magazynu czy niepokojące zachowanie przy drzwiach wejściowych. Dodatkowo urządzenia mogą losowo wybierać klientów czy pracowników do kontroli bez ich wcześniejszego subiektywnego profilowania.
Rozwiązania Axis pomagające zoptymalizować funkcjonowanie sklepów: |
|
Przykładowe rozwiązania sieciowe Axis | Pakiet AXIS Store Optimization Suite |
Kamery sieciowe M30 | People Counter |
Kamery sieciowe P30 | 3D People Counter |
Stereoskopowy zestaw modułu optycznego P8804 | Demographic Identifier |
Głośnik sieciowy C1004-E | Occupancy Estimator |
Głośnik sieciowy C2005 | Queue Monitor |
Store Reporter | |
Store Data Manager | |
Rozwiązania Axis pomagające zapobiegać powstawaniu strat w sklepach: |
|
Przykładowe rozwiązania sieciowe Axis | Pakiet AXIS Loss Prevention Suite |
Kamery sieciowe M30 | Direction Detector |
Kamery sieciowe P32 | Network Camera Series |
Kontroler drzwi A1001 | Tailgating Detector |
Widedomofon sieciowy A8004-VE | Random Selector |