• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
Koncert, Palion, roblox, ing
Zobacz pierwszy koncert polskiego wykonawcy w Robloxie
Rozrywka Work&Life
dane, cyfryzacja, technologia, IT
Technologia dla wszystkich: jak zwiększyć dostępność cyfrową?
Tech Biznes Technologia
hpe
HPE wprowadza nową generację serwerów do przechowywania danych
Rozwiązania Technologia
Piotr Kawecki, ITBoom
Branża IT – jakie będzie kolejne 12 miesięcy?
Branża IT Biznes
Sony, SRG-A40 i SRG-A12, PTZ
Sony poszerza ofertę kamer PTZ
Rozwiązania Technologia
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Bezpiecznie i wygodnie, czyli jak złapać balans podczas logowania
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Czerwiec2022 > Bezpiecznie i wygodnie, czyli jak złapać balans podczas logowania
Czerwiec2022

Bezpiecznie i wygodnie, czyli jak złapać balans podczas logowania

Tomasz Kowalski 8 miesięcy temu 5 min czytania
Udostępnij
5 min czytania
hasło, logowanie
Udostępnij

Wieloskładnikowe uwierzytelnianie a także rezygnacja z używania haseł podczas logowania nie powinna być dziś dla żadnej firmy i użytkownika internetu jedną z możliwych opcji. Jak pokazują badania Cybersecurity Insiders oraz doświadczenia podczas wdrożeń Secfense, to kluczowe wymaganie w zapewnieniu bezpieczeństwa dostępu do aplikacji.

Według raportu Cybersecurity Insiders: The State of Passwordless Security 2021, aż dla 91% badanych osób MFA, czyli silne uwierzytelnianie jest istotne ze względu na to, że pomaga eliminować ryzyko kradzieży tożsamości i phishingu. Co ciekawe, dla 76% ważna przy wyborze rozwiązania dla bezhasłowego uwierzytelniania była łatwość wdrożenia i integracji.

Zupełnie nas te wyniki nie dziwią, ponieważ od kilku lat wiemy, że popularność MFA będzie tylko rosła. Właśnie dlatego powstała technologia, która u jednego z naszych klientów zmniejszyła o ponad 80% koszty związane implementacją i zaangażowaniem w projekt  specjalistów IT. Umożliwiła też równocześnie otwarcie drogi do pełnego passwordless, czyli całkowitego wyeliminowania haseł w organizacji.

Dla 91% badanych osób MFA, czyli silne uwierzytelnianie jest istotne ze względu na to, że pomaga eliminować ryzyko kradzieży tożsamości i phishingu.”

Można powiedzieć więc, że idealnie wpisaliśmy się w potrzeby rynku. User Access Security Broker nie wymaga bowiem integracji, jest ona realizowana „w locie” i nie ingeruje w kod chronionej aplikacji. Znacznie poprawia bezpieczeństwo użytkownika i daje równocześnie wysoki poziom wygody w codziennym używaniu.

Bezpieczne user experience

No właśnie – a propos wygody. W kwestii logowania oznacza nic innego, jak maksymalnie nieinwazyjne działanie wieloskładnikowego uwierzytelnianie. Ma to dla pracowników i użytkowników niebagatelne znaczenie. Skąd to wiemy? Nawet z własnego doświadczenia. W firmach jednak – jeśli procedury dostępowe są zbyt skomplikowane – pewne jest, że pracownicy będą szukali możliwości ułatwienia sobie życia. Przedsiębiorstwo zamiast zwiększyć, obniży wtedy swój poziom ochrony. Doskonale zdają sobie z tego sprawę działy cyberbezpieczeństwa. Dowodem na to jest fakt, że aż 64% badanych przez Cybersecurity Insiders, wskazało, że podczas wyboru rozwiązania MFA ogromnie istotny jest aspekt user experience, czyli wygoda użytkowania. Jeśli rozwiązanie jest niewygodne, to użytkownik będzie robił wszystko, aby je ominąć.

Z User Access Security Broker MFA implementuje się szybko, na dowolnej liczbie aplikacji i bez ingerencji w jej kod. A jeśli organizacja zdecyduje się na wykorzystanie standardu FIDO, jako metody uwierzytelniania uruchomionej przez brokera Secfense, to podniesienie poziomu bezpieczeństwa nastąpi w sposób prawie zupełnie niezauważalny dla użytkownika. FIDO pozwala bowiem na uwierzytelnianie odciskiem palca lub rozpoznawaniem twarzy, czyli tymi samymi metodami, którymi odblokowujemy dziś nasze telefony.

Łatanie luki na rynku

Niezmiernie ważnym efektem wdrożenia Secfense w firmie jest ograniczenie zaangażowania specjalistów IT w implementację oraz późniejsze utrzymanie mechanizmów silnego uwierzytelniania aż o 82%. To świetna informacja, ponieważ, jak podaje Fortinet, aż 80 proc. firm doświadczyło naruszeń spowodowanych właśnie brakiem fachowców. W 8 na 10 badanych firm miało miejsce przynajmniej jedno naruszenie, które można przypisać właśnie brakowi kwalifikacji lub wiedzy w zakresie cyfrowej ochrony.

“(…) ż 80 proc. firm doświadczyło naruszeń spowodowanych właśnie brakiem fachowców.”

Sposobem na załatanie tej luki jest globalne wdrożenie w organizacji MFA na wszystkich, a nie tylko krytycznych aplikacjach. I nie dotyczy to jednej lub kilku branż. Ochrona pierwszej linii ma ogromne znaczenie w każdym sektorze gospodarki, gdzie z internetem i aplikacjami firmowymi łączą się ludzie, którzy coraz częściej pracują z różnych miejsc, niekoniecznie zawsze z biura.

W wyniku projektu zrealizowanego przez Secfense dla jednego z klientów z branży finansowej udało się właśnie w tak dużym zakresie zredukować zaangażowanie zespołów programistycznych. Koszty ludzi to przecież jeden z najistotniejszych czynników wprowadzania nowych technologii do organizacji. W tym konkretnym przypadku projekt z wykorzystaniem User Access Security Broker przyczynił się do obniżenia kosztów całkowitych wdrożenia o ponad 80%, porównując z tradycyjnym modelem wdrożenia silnego uwierzytelniania.

Pokazaliśmy też, że nawet duża organizacja, o skomplikowanej strukturze IT, jest w stanie sprostać wyzwaniu, jakim jest wdrożenie wieloskładnikowego uwierzytelniania na dużą skalę. Zabezpieczyliśmy setki aplikacji i tysiące użytkowników.

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo