Biuro typu open space – zalety i wady

Newsroom BrandsIT
4 min

Przy wynajmie biura każdy przedsiębiorca powinien wziąć pod uwagę typ oferowanej przestrzeni. Czy biuro open space będzie dobrym wyborem?

W biurowcach oferujących wynajem przestrzeni biurowych do dyspozycji są różne typy przestrzeni. Gdy przedmiotem zainteresowania są biura na wynajem Kraków to jedno z wielu miast, gdzie do dyspozycji jest szeroka gama biur typu open space, które cieszą się dużym zainteresowaniem.

Czym dokładnie są biura typu open space? Jakie są ich główne zalety i wady? Kiedy warto zdecydować się na wynajęcie biura tego rodzaju? Jak wybrać to najlepsze?

Biuro open space – co to jest?

Dzisiaj biura typu open space są bardzo popularne na całym świecie. Ten rodzaj biura charakteryzuje się większą, otwartą przestrzenią, w którym praca może odbywać się przy wykorzystaniu ustawionych przy sobie biurek, które mogą być oddzielone od siebie ściankami czy boksami, tworząc mniejsze przestrzenie.

REKLAMA

Pierwsze biura open space zaczęły być tworzone pod koniec wieku XIX w Stanach Zjednoczonych. Miało to przede wszystkim związek z większym zapotrzebowaniem na pracowników w okresie rewolucji przemysłowej. Gdy biura stały się zbyt małe dla wszystkich pracowników, zdecydowano się na usunięcie z nich ścian i dostawienie dodatkowych biurek.

Biura typu open space zostały stworzone przede wszystkim po to, aby oszczędzać przestrzeń w biurowcach. Dodatkowo, wspomagają one komunikację pomiędzy pracownikami i usprawniają obieg informacji i dokumentacji.

Warto jednak zaznaczyć, że takie biura na wynajem w Krakowie oraz w innych miastach nie zawsze rekomendowane są w przypadku każdego typu działalności.

Zalety biur typu open space:

  • lepsza integracja pracowników
  • sprawniejszy przebieg informacji oraz dokumentów
  • zwiększenie wydajności pracy
  • mniejsze koszty związane z wynajmem i urządzeniem biura
  • możliwość łatwej zmiany aranżacji biura w razie potrzeby

Wady biur typu open space:

  • hałas pojawiający się w trakcie pracy
  • gorsza prywatność dla pracowników
  • trudności w koncentracji na stanowisku pracy
  • zwiększenie poziomu stresu w pracy
  • problemy z oświetleniem i klimatyzowaniem przestrzeni
  • większe ryzyko rozprzestrzeniania się chorób wśród pracowników

Wobec tego biura open space mogą być atrakcyjnym rozwiązaniem dla wielu firm, niemniej jednak takie przestrzenie nie sprawdzą się zawsze.

Jak wynająć dobre biuro typu open space?

Obecnie w większości biurowców można wynajmować biura typu open space. Przestrzenie te pozwalają na dowolną aranżację, dlatego też sprawdzą się w przypadku różnych rodzajów działalności.

Przy wynajmie odpowiedniego biura open space warto zwrócić uwagę na szereg czynników – od jego lokalizacji, poprzez dostępny metraż, a skończywszy na infrastrukturze. Biuro powinno cechować się również odpowiednim dostępem do przestrzeni socjalnych dla pracowników. Wybrane biurowce oferują także możliwość stworzenia specjalnych stref relaksu, które poprawiają komfort i satysfakcję pracy.

Sposobem na to, aby zapewnić pracownikom większy komfort pracy w otwartej przestrzeni, może być zastosowanie boksów albo innych mebli wydzielających stanowiska pracy. Wtedy pracownicy nie widzą siebie nawzajem podczas wykonywania swoich obowiązków, co poprawia ich komfort. Dodatkowo, optymalnie dobrane meble potrafią poprawić odpowiednią akustykę w otwartych pomieszczeniach.

Naturalnie, ważne są również koszty, ale pod uwagę nie powinniśmy brać tylko i wyłącznie wydatków związanych z daną przestrzenią. Równie ważne będą jego położenie, komfort czy też dostęp do technologii.

CHB 14 – nowoczesne biura open space na wynajem w Krakowie

Interesują Cię oferty typu biura na wynajem Kraków w wariancie open space? Skorzystaj z wynajmu w nowoczesnym biurowcu CHB 14!

Biurowiec CHB 14 znajdującym się przy ul. Christo Botewa 14 w Krakowie to szeroka gama przestrzeni biurowych, które mogą być zaaranżowane również jako przestrzenie typu open space.