Biznes pisany światłowodem

Bartosz Martyka
Bartosz Martyka - Redaktor naczelny Brandsit 5 min
5 min

Dostarczanie internetu to dochodowy biznes, wiąże się on jednak z nieustającymi inwestycjami w infrastrukturę, utrzymaniem klienta i budowaniem pozycji na rynku. Bartosz Martyka w rozmowie z Radosławem Lewandowskim – Kierownikiem Biura Obsługi Klienta i Sprzedaży MOICO sprawdza jak wygląda działalność operatora od środka.

BrandsIT: Jak radzi sobie Moico w odniesieniu do konkurencji regionalnej?

Radosław Lewandowski: Wg. badań, które przeprowadziliśmy w poprzednim roku, MOICO jest jedyną marką regionalną, która jest obecna w Top of Mind branży (oznacza to, że jesteśmy najbardziej rozpoznawalną marką na regionalnym rynku). Dodatkowo około 60% osób, które znają MOICO uznają nas za najlepszego lub jednego z najlepszych dostawców mediów domowych na rynku. To pozwala nam skutecznie konkurować nawet na bardzo nasyconym rynku, czyli w budynkach, w których użytkownicy mają wybór pomiędzy kilkoma operatorami. Są miejsca, w których siedmiu na dziesięciu mieszkańców korzysta właśnie z naszej sieci, pomimo tego, że nie jesteśmy dostawcą najtańszym. To dowód, że w przypadku takich usług jak media domowe, przede wszystkim liczy się jakość, a nie cena.

Czym wygrywa Operator w porównaniu z konkurencją ogólnopolską?

Jesteśmy takim operatorem, jakiego sami chcielibyśmy mieć.

Z graczami ogólnopolskimi wygrywamy całościowym doświadczeniem użytkownika. Podstawa to jakość usług – dbamy o to, żeby nasza sieć była jak najbardziej stabilna i pozwalała na realizowanie bardzo szybkich połączeń. Do tego łącze symetryczne, własny adres IP, telewizja Jambox. Jednak nie to jest najważniejsze. Traktujemy naszych klientów tak, jak sami chcielibyśmy być traktowani. Po pierwsze, nie stosujemy umów z lojalką (terminowych), w każdej chwili każdy użytkownik MOICO może zrezygnować z naszych usług. Po drugie, obecni klienci są dla nas ważniejsi niż nowi, dlatego nie stosujemy promocji sprzedażowych, za to cyklicznie podwyższamy prędkość obecnym użytkownikom, bez podwyższania ceny i konieczności podpisywania aneksów do umów. Po trzecie co jakiś czas proponujemy klientom usługi dodatkowe, które mogą ułatwić im codzienność. Przykładem jest system BillTech, do którego klienci MOICO mają dostęp, który pozwala zautomatyzować płatności za wszystkie rachunki domowe. W najbliższym czasie uruchamiamy także darmowy dostęp na 3 miesiące do CDA Premium dla wszystkich użytkowników sieci MOICO. Nasi klienci to dostrzegają i cenią. Stworzyła się we Wrocławiu swoista społeczność wokół MOICO, która mocno wspiera nas w walce z ogólnopolskimi i zagranicznymi dostawcami internetu.

Co wyróżnia usługi Moico?

Wszystko to co powyżej. W skrócie: brak lojalki w umowach, zewnętrzny adres IP, symetryczne łącze, cykliczne podwyższanie prędkości łącza (pierwsi użytkownicy korzystali z łącza 12 Mb/s, teraz minimalna przepustowość łącza to 100 Mb/s) oraz kompleksowość całej usługi.

Jak wygląda infrastruktura?

Nasza infrastruktura zbudowana jest na zasadzie sieci MESH, która pozwala w łatwy sposób zabezpieczyć fizyczną awarię kabli światłowodowych. W przypadku awarii, sygnał prowadzony jest alternatywną ścieżką. Dlatego nasi klienci często nie doświadczają na swojej skórze awarii sieci. Połączenia realizowane są w technologii FTTH i GPON, w zależności od miejsca instalacji. Wszystkie nowe podłączenia mają możliwość dostarczenia internetu na poziomie 1Gb/s (symterycznie) i zdalne podłączenie usługi. Z własną infrastrukturą jesteśmy obecni w tej chwili na terenie Wrocławia (większość dzielnic i praktycznie wszystkie nowe osiedla), Oławy, a także mniejszych miejscowości wokół Wrocławia (np. Bielany, Żerniki, Wilczyce, Dobrzykowice, etc.)

Czy obsługa zarówno telewizji jak i internetu stanowi wyzwanie technologiczne?

Korzystamy z technologii, która bez problemu pozwala dostarczać zarówno jakościowe połączenie internetowe oraz najnowocześniejszą telewizję Jambox. Są to niezależne pasma, po których prowadzone są sygnały TV i Internetu, co sprawia, że wykorzystanie łącza internetu nie wpływa na jakość odbioru sygnału TV.

Jaki jest kluczowy element decydujący o sukcesie Operatora?

Radosław Lewandowski: Jesteśmy takim operatorem, jakiego sami chcielibyśmy mieć: nie zajmujemy czasu klientom, dostarczamy usługi które pozwalają naszym użytkownikom korzystać z możliwości sieci w pełni, bez zastanawiania się nad szybkością łącza, nie atakujemy promocjami. To wszystko składa się na doświadczenie klienta, które pozwoliło nam zbudować bardzo silną pozycję we Wrocławiu i okolicach i sprawiło, że wokół MOICO powstała społeczność ludzi, którym bliska jest nasza filozofia.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz