Brother: Prognozy na nową dekadę dla branży druku

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
2 min

W bieżącym roku przewidujemy kontynuację dynamicznych wzrostów sprzedaży w usłudze zarządzania drukiem MPS. Na koniec 2015 roku, kiedy Brother zaprezentował nowe rozwiązanie polskim klientom, liczba urządzeń pracujących w tym modelu wynosiła 80 sztuk. Obecnie mamy około 15 tysięcy urządzeń u klientów i ponad 850 podpisanych kontraktów. Założenia na rok 2020 są ambitne i szacujemy wzrost urządzeń u klientów o około 40%.

Kolejnym czynnikiem, który będzie kształtował trendy na rynku urządzeń druku w najbliższym roku jest kwestia cyberbezpieczeństwa. Według raportu Quiroca, w 2018 roku aż 59 proc. przypadków nieautoryzowanego dostępu do sprzętu skutkowało wyciekiem informacji, co powodowało przeciętne straty w wysokości 1,5 mln złotych rocznie. Rosnąca świadomość tego problemu wśród klientów spowoduje, że oferowany sprzęt będzie posiadać coraz bardziej zaawansowane rozwiązania chroniące przed nieautoryzowanym dostępem do urządzeń. Dlatego drukarki Brother pozwalają na zabezpieczenie dostępu do wydruków i skanów indywidualnym kodem PIN. Same dane natomiast są szyfrowane za pomocą protokołów SSL/TLS Print. Wybrane modele mają wbudowaną obsługę protokołu IPsec, posiadają także filtr IP i kontrolę protokołów. Nowoczesne drukarki dają również możliwość zablokowania dostępu do wybranych funkcji w celu uniknięcia nieautoryzowanego dostępu do sprzętu.

W 2020 roku przewidujemy także wzrost zainteresowania klientów automatycznym wsparciem dla systemów obiegu dokumentów w firmie. Brother wprowadza w wybranych modelach funkcję rozpoznawania kodów kreskowych na wydruku, a następnie na jego podstawie automatycznego katalogowania dokumentów. Dzięki temu przedsiębiorca wie, że np. zeskanowana faktura na pewno się nie zgubi, a on zamiast ręcznego księgowania może zająć się np. pozyskiwaniem nowych klientów.

Dla klientów biznesowych coraz większą rolę przy wyborze dostawcy sprzętu będzie odgrywać kwestia ekologii. W ostatnich latach postawiliśmy na innowacje w tym obszarze. Udało nam się zredukować zużycie energii odpowiednio o 29 proc. w przypadku naszych urządzeń drukujących w kolorze oraz o 10 proc. w przypadku modeli monochromatycznych.

Autor: Piotr Baca, Country Manager w Brother Polska
Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -