CD PROJEKT podsumowuje 2017 rok

Klaudia Ciesielska
3 min

Grupa CD PROJEKT wypracowała w 2017 roku 463 mln zł przychodów ze sprzedaży i 200 mln zł zysku netto, osiągając trzeci rok z rzędu rentowność netto na poziomie 43 proc.

Grupa CD Projekt wypracowała w 2017 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 463,18 mln zł wobec 583,9 mln zł rok wcześniej. Zysk netto Grupy spadł o 20 proc. w stosunku rok do roku i wyniósł 200,27 mln zł. Skonsolidowany zysk operacyjny EBIT również był niższy niż w 2016 roku . W 2017 roku wyniósł 240,94 mln zł.

Uzyskany wynik jest szczególnie satysfakcjonujący, na tle ambitnego okresu porównawczego, w którym premierę miał nie tylko fenomenalnie odebrany przez graczy dodatek Krew i Wino, ale i Wiedźmin 3: Dziki Gon w edycji Gry Roku – komentuje Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CD PROJEKT ds. finansowych. W 2017 roku od strony uzyskanego przychodu ponownie najważniejszy był dla nas Wiedźmin 3: Dziki Gon, którego w ujęciu ilościowym sprzedaliśmy nawet nieco więcej niż rok wcześniej – dodaje Nielubowicz. 

Do końca 2017 roku, to jest w ciągu 10 lat od wydania pierwszego Wiedźmina, Grupa sprzedała w sumie 33 mln gier z serii Wiedźmińskiej.

Wpływ na osiągnięte przychody, szczególnie w segmencie GOG.com, miała również sieciowa gra karciana – GWINT. GOG.com, dla którego był to rekordowy rok, wypracował blisko
170 mln przychodów ze sprzedaży i 16 mln zł zysku netto.

REKLAMA

W 2017 roku komunikacja z graczami skupiona była na GWINCIE, a gra przechodziła przez etap intensywnych beta testów – najpierw zamkniętych, a od maja publicznych. Głównym celem było zbalansowanie rozgrywki i dopracowanie podstawowych mechanik. Pod koniec roku gracze dysponowali już blisko 500 kartami. W tym roku GWINT będzie rozbudowywany o nowe wydarzenia tematyczne, wyzwania i karty oraz dodatek fabularny dla jednego gracza – Wojnę Krwi. W lutym br. wprowadzono nowy tryb rozgrywki – Arenę.

CD PROJEKT aktywnie wspiera także scenę e-sportową budującą się wokół wiedźmińskiej karcianki, organizując cykliczne imprezy z serii GWENT Masters, których zadaniem jest m.in. utrzymywanie zaangażowania obecnych oraz przyciąganie nowych graczy. Najbliższy turniej GWENT Challenger z pulą nagród 100 tysięcy dolarów i bezpośrednią transmisją wideo odbędzie się pod ziemią w Kopalni Soli w Wieliczce w kwietniu.

W 2017 r. wydatki na produkcję gier i nowych technologii Grupy CD PROJEKT wyniosły 77 mln zł, a skumulowane saldo nakładów na prace rozwojowe na koniec roku wyniosło 142 mln zł.

Spółka w maju po raz pierwszy w swojej historii wypłaciła dywidendę dla akcjonariuszy w wysokości 101 mln zł. Mimo jej wypłaty i wspomnianych rekordowych nakładów na produkcję – dzięki dodatnim przepływom z bieżącej działalności łączne saldo gotówki i lokat bankowych na przestrzeni 2017 roku wzrosło o 50 mln zł osiągając poziom 648 mln zł.