ChatGPT napędza inwestycje w generatywną sztuczną inteligencję

Natalia Zębacka
Natalia Zębacka - Redaktor Brandsit
3 min

W niedawnej ankiecie firmy Gartner, Inc. przeprowadzonej wśród ponad 2500 liderów kadry kierowniczej, 45% stwierdziło, że rozgłos ChatGPT skłonił ich do zwiększenia inwestycji w sztuczną inteligencję (AI). Siedemdziesiąt procent dyrektorów stwierdziło, że ich organizacja jest w trybie dochodzenia i eksploracji z generatywną sztuczną inteligencją, a 19% w trybie pilotażowym lub produkcyjnym.

„Szaleństwo generatywnej sztucznej inteligencji nie wykazuje oznak osłabienia” — powiedziała Frances Karamouzis , Distinguished VP Analyst w firmie Gartner. „Organizacje starają się określić, ile gotówki przeznaczyć na generatywne rozwiązania sztucznej inteligencji, w które produkty warto zainwestować, kiedy zacząć i jak ograniczyć ryzyko związane z tą wschodzącą technologią”.

Ankieta została przeprowadzona wśród 2544 respondentów w ramach serii seminariów internetowych firmy Gartner w marcu i kwietniu 2023 r., podczas których omawiano wpływ ChatGPT i generatywnej sztucznej inteligencji na przedsiębiorstwa. Wyniki tej ankiety nie odzwierciedlają globalnych ustaleń ani rynku jako całości.  

Kierownictwo twierdzi, że korzyści płynące z generatywnej sztucznej inteligencji przewyższają ryzyko

Ankieta wykazała, że ​​68% kadry kierowniczej uważa, że ​​korzyści płynące z generatywnej sztucznej inteligencji przewyższają ryzyko, w porównaniu z zaledwie 5%, które uważają, że ryzyko przewyższa korzyści. Jednak kierownictwo może zacząć zmieniać swoją perspektywę w miarę pogłębiania się inwestycji.

- Advertisement -

„Początkowy entuzjazm dla nowej technologii może ustąpić miejsca bardziej rygorystycznej analizie zagrożeń i wyzwań związanych z wdrażaniem” — powiedział Karamouzis. „Organizacje prawdopodobnie napotkają wiele pytań dotyczących zaufania, ryzyka, bezpieczeństwa, prywatności i etyki, gdy zaczną opracowywać i wdrażać generatywną sztuczną inteligencję”.

Customer Experience jest głównym celem Generative AI Investments

Pomimo ciągłych przeciwności ekonomicznych tylko 17% kadry kierowniczej wskazało optymalizację kosztów jako główny cel generatywnych inwestycji w sztuczną inteligencję. Doświadczenie klienta było najczęstszym głównym celem inwestycji, na co wskazało 38% respondentów.

Gdy organizacje zaczynają eksperymentować z generatywną sztuczną inteligencją, wiele zaczyna od przypadków użycia, takich jak ulepszanie treści multimedialnych lub generowanie kodu. Chociaż wysiłki te mogą stanowić znaczną początkową wartość dodaną, generatywna sztuczna inteligencja ma ogromny potencjał do wspierania rozwiązań, które ulepszają ludzi lub maszyny oraz autonomicznie wykonują procesy biznesowe i informatyczne.

„ Autonomiczny biznes , kolejna makrofaza zmian technologicznych, może złagodzić wpływ inflacji , niedoboru talentów , a nawet spowolnienia gospodarczego” — powiedział Karamouzis. „CEO i CIO, którzy wykorzystują generatywną sztuczną inteligencję do napędzania transformacji poprzez nowe produkty i modele biznesowe, znajdą ogromne możliwości wzrostu przychodów”.

SOURCES:Gartner
Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -