• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
44499915 44499905 BZxBZ
Orlen: kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji
Pieniądze Polityka Polska
44499407 44499395 BZxBZ
Mieszkanie w pobliżu zieleni wpływa na skład mleka matki
Polska Work&Life
44499403 44499388 BZxBZ
Alpiniści zbierają szyszki z okazałych sosen w Puszczy Piskiej
Polska Work&Life
44499398 44499334 BZxBZ
Schreiber: w tym tygodniu komunikat, jak zostaną obniżone ceny biletów na kolei
Pieniądze Polska
44499397 44499326 BZxBZ
Mazowieckie: w 2022 r. spadła liczba oddanych do użytku nowych mieszkań, podobnie może być w tym roku
Polska
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Czas mierzony technologią
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Opinie > Czas mierzony technologią
Opinie

Czas mierzony technologią

Bartosz Martyka  - Redaktor naczelny 6 miesięcy temu 3 min czytania
Udostępnij
3 min czytania
mBrandsIT sierpien2022
Publikacja pochodzi z Magazynu BrandsIT 08/2022
Udostępnij

Minęło już 50 lat od czasu powstania pierwszej dyskietki – dysku, który chyba każdy urodzony przed ’90 rokiem wspomina z nostalgią. Mimo niewielkiej pojemności, powolnego zapisu, generalnie wspominamy te miękkie dyski bardzo dobrze. Niesamowita była możliwość fizycznego transportowania cyfrowych danych, własnoręcznie zapisanych na dysku, który był cieńszy od zeszytu. 

Ta nostalgia miesza się jednak z lekkim zdziwieniem – przecież to było maksymalnie kilka MB pojemności, co można by było dziś na tym zmieścić?

Od tamtej pory wszystko się zmieniło. I nie wystarczy już, że dane można zapisać i przenieść z miejsca na miejsce. Liczy się ilość, prędkość, możliwość przetwarzania i korzystania z danych w dowolnym miejscu i czasie, z pełną prędkością ich przesyłu. Nie wyobrażam sobie funkcjonowania dyskietek w dzisiejszych czasach, toteż ponad dekadę temu zaprzestano ich masowej produkcji. Ilość danych generowanych każdego dnia jest tak ogromna, że nie bylibyśmy w stanie korzystać z nich, bo gdy zostałyby przesłane, byłyby już… nieaktualne.

Ilość wytwarzanych danych i prędkość ich przesyłu wzajemnie oddziałuje z naszym obecnym stylem życia. Jak nigdy wcześniej, w biznesie liczy się czas. Kiedyś ograniczeniem konkurencji był… dostęp do danych i czas oraz sposobności do ich zdobycia. Dziś większość danych mamy na wyciągnięcie ręki, a te, które są pilnie chronione są zagrożone atakami hakerskimi. Biznes jest ustawiony na prędkość – krótkie maile, szybka wymiana informacji, szybkie projekty, duże przychody w krótkim czasie, duże projekty w jak najkrótszym czasie. Ale nie dotyczy to tylko biznesu. Wystarczy spojrzeć na dzieci, przyzwyczajone do szybkich, krótkich treści z TikToka, YouTube czy Instagrama, maja problemy z koncentracją na czymkolwiek, co nie jest nastawione na ciągle budowanie zaangażowania odbiorcy. Dzisiejsi młodzi ludzie nie wyobrażają sobie, jak można było kiedyś iść do biblioteki, żeby mieć informacje do odrobienia pracy domowej. Dziś dzieciaki znajdują te informacje szybciej, niż kiedyś sprawdzały godzinę odjazdu miejskiego do biblioteki. Dlatego pokuszę się o stwierdzenie, że w dzisiejszych czasach to już nie dane, a czas ma największe znaczenie, do tego stopnia, że można nazwać go walutą tego wieku. A sądząc po młody pokoleniu – będzie miał jeszcze większe.

Autor Bartosz Martyka Redaktor naczelny
Obserwuj:
Redaktor naczelny Brandsit. Posiada wieloletnie doświadczenie w PR, przedsiębiorca, były reseller i programista. Specjalizuje się w zarządzaniu strategicznym.
Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo