dhosting.pl przenosi infrastrukturę do Atmana

Bartosz Martyka
Bartosz Martyka - Redaktor naczelny Brandsit
4 min

Działająca od blisko dekady firma hostingowa dhosting.pl, przeniosła swoją infrastrukturę do centrum danych Atmana. W ciągu roku spółka ponad dwukrotnie zwiększyła liczbę sprzedanych usług, rozpoczęła działalność w Stanach Zjednoczonych i pozyskała dużych klientów. Współpraca z Atmanem ma jej pomóc obsłużyć rosnącą sprzedaż, zmniejszając do minimum ryzyko przestojów i awarii.

dhosting.pl to polska firma hostingowa, która dwa lata temu całkowicie zmieniła swój model biznesowy. Zrezygnowała ze wszystkich oferowanych usług, wprowadzając w ich miejsce jedną – Elastyczny Web Hosting. To umożliwiło wprowadzenie rozliczeń w zależności od rzeczywistego zużycia zasobów przez klientów: mocy obliczeniowej, przestrzeni dyskowej, pamięci.

Szybki rozwój skłania do outsourcingu

Choć był to ryzykowny krok, w ciągu roku dhosting.pl zwiększył sprzedaż ponad dwukrotnie, i pozyskał również duże marki, które zdecydowały się na hosting swoich stron na serwerach warszawskiej spółki.

– Pozyskaliśmy m.in. Kazar, Fibaro czy instytucje państwowe, takie jak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Rozpoczęliśmy też działalność w Stanach Zjednoczonych, a w samym tylko styczniu sprzedaż wzrosła w stosunku do grudnia o 45 proc. Chcąc uniknąć błędów konkurencji, która rosnąc szybko, nie zadbała o bezpieczeństwo i w efekcie licznych awarii straciła wielu klientów, zdecydowaliśmy się przenieść infrastrukturę do największego centrum danych w Polsce. Współpraca z Atmanem ma nam przede wszystkim pomóc w obsłużeniu na najwyższym poziomie rosnącej sprzedaży. Chcemy skupić się na rozwoju produktu oraz zwiększaniu skali a nie na prowadzeniu Data Center tłumaczy Rafał Kuśmider, CEO dhosting.pl.

Według raportu amerykańskiej firmy Liquid Web bezpieczeństwo i niezawodność są głównymi kryteriami wyboru dostawcy usług hostingowych. Tak uznało ponad 88 proc. firm, dla których  technologie sieciowe są podstawą działalności. Ponad 91 proc. z nich stwierdziło ponadto, że bezpieczeństwo staje się najważniejszym czynnikiem przy wyborze kolejnego dostawcy, gdy przedsiębiorstwo jest niezadowolone z dotychczasowej jakości usług. Dane te nie dziwią, gdy weźmiemy pod uwagę wyniki badań należącej do Google firmy DoubleClick:  53 proc. odwiedzin witryn mobilnych jest porzucanych, jeśli ładowanie stron trwa dłużej niż 3 sekundy. Skoro wymagania internautów co do szybkości są tak wysokie, ich reakcje na czasową niedostępność usług są łatwe do przewidzenia.

- Advertisement -

– Coraz więcej firm na rynku usług hostingowych dostrzega, jak ważne jest zachowanie ciągłości biznesowej i bezpieczeństwa danych. Jest to o tyle istotne, że rok 2018 przyniósł nam nowe regulacje prawne takie jak RODO. Statystki z kolei wyraźnie pokazują, że bezpieczeństwo informatyczne to nie tylko teoria, ale i strategiczna kwestia dla każdej firmy, której działalność opiera się na technologii. Według różnych statystyk, w 2017 r. aż 62 proc. przedsiębiorstw odnotowało zakłócenia i przestoje w funkcjonowaniu, które odbiły się na ich wynikach finansowych – komentuje Adam Ponichtera, dyrektor sprzedaży w Atmanie.

Zmierzając ku chmurze

dhosting.pl współpracował z Atmanem już wcześniej i korzystał do tej pory z usług dostępu do Internetu i łączy operatorskich, które były krytyczne dla ciągłości biznesu operatora hostingu. Swoją infrastrukturę dhosting.pl dotychczas kolokował w serwerowni o mniejszych możliwościach, będącej częścią budynku biurowego w centrum Warszawy. Dzięki umowie z Atmanem, serwery będą przechowywane w warszawskim centrum danych spełniającym rygorystyczne wymagania standardu TIER III dla data center, co zapewnia wysoką stabilność działania infrastruktury. Dzięki całodobowemu wsparciu technicznemu infrastruktura jest w pełni skalowalna, a umowa SLA gwarantuje dostępność na poziomie 99,999 proc.

 Zarząd dhosting.pl nie wyklucza kolejnych inwestycji w infrastrukturę IT. W najbliższym czasie rozważa m.in. wykorzystanie chmury obliczeniowej Atman Cloud.

– Chmura ma z naszego punktu widzenia bardzo wiele atutów. Najważniejszym jest możliwość skalowania usług, co idealnie współgra z naszym modelem biznesowym, który zakłada szybki rozwój przy dużej dbałości o koszty. Do końca 2018 r. planujemy być w czołówce jeśli chodzi o skalę pozyskiwania nowych klientów deklaruje Rafał Kuśmider.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -