Dołącz już teraz do uczestników Plebiscytu 

BITy 2022

Dlaczego kończy się era telefonicznego wsparcia technicznego?

Udostępnij

35W dobie Przemysłu 4.0 firmy z wielu branż zaczynają kwestionować i zmieniać do tej pory oczywiste rozwiązania. Jednym z nich jest wsparcie techniczne, często realizowane poprzez połączenie telefoniczne z konsultantem. To intuicyjna metoda, która z pozoru wydaje się niezawodna.  Jej niedoskonałości widać jednak m.in. w branży automatyki przemysłowej.

Dlaczego nie przez telefon?

Klienci korzystający z aparatury kontrolno-pomiarowej nie mogą sobie pozwolić nawet na najmniejsze błędy przy serwisie urządzeń.

– Przekazywanie przez telefon informacji dotyczących numeru seryjnego czy kodu zamówieniowego (wersji urządzenia) pochłania dużo czasu i obarczone jest ryzykiem złego zrozumienia czy mylnej interpretacji. Co więcej, przesyłanie obrazów lub plików z danymi nie jest w ogóle możliwemówi Adam Koźmiński, Helpdesk & Workshop Manager w Endress+Hauser Polska, firmie, która proponuje inne podejście do obsługi klienta. 

Wsparcie techniczne DIY

Endress+Hauser Polska, producent aparatury kontrolno-pomiarowej o szwajcarskich korzeniach, wdrożył obsługę techniczną opartą na zasadzie samopomocy. Klienci otrzymują dostęp do Portalu Serwisowego pełniącego m.in. rolę bazy artykułów wiedzy. Znaleźć można tam prawie 500 artykułów w języku polskim napisanych przez inżynierów serwisu, na podstawie rzeczywistych przypadków, z gotowymi rozwiązaniami. Użytkownik ma także dostęp do historii zgłoszeń, która ułatwia rozwiązanie problemu, gdyby pojawił się on ponownie.

– Klient nie musi czekać na połączenie telefoniczne, co oznacza, że nie marnuje czasu na szczegółowe, słowne opisywanie problemumówi Adam Koźmiński. Oczywiście, nie zrezygnowaliśmy ze wsparcia serwisantów, z którymi można skontaktować się przez nasz system Smart Support. W ten sposób łatwo także przesłać zdjęcie, rysunek czy film, który może ułatwić i przyspieszyć rozwiązanie problemu. Komunikację wspierają również chat, system audiowizualny SightCall oraz program do zdalnego łączenia się z urządzeniem RescueAssist dodaje.

Serwis „szyty na miarę”

Usługa Smart Support, następca Instrumentation Support, jest rozszerzeniem wsparcia podstawowego i jako taka jest „szyta na miarę”. Każdy klient ma możliwość wybrania odpowiadającego mu pakietu wsparcia. Podstawowa, bezpłatna obsługa, dostępna dla każdej osoby korzystającej z produktów Endress+Hauser, jest dostępna w dniach roboczych od 8:00 do 16:00. Wyższe pakiety:

•          gwarantują ściśle określony czas kontaktu z konsultantem od momentu zgłoszenia sprawy serwisowej,

•          pozwalają na transmisję wideo za pomocą aplikacji SightCall,

•          umożliwiają zdalne wsparcie przez współdzielenie ekranu,

•          gwarantują obsługę 7 dni w tygodniu, także w godzinach wieczornych

Zobacz

Akcjonariusze PKN Orlen przegłosowali połączenie spółki z PGNiG

Akcjonariusze PKN Orlen podczas Walnego Nadzwyczajnego Zgromadzenia spółki w Płocku przegłosowali w środę jej połączenie z PGNiG. Za odpowiednią uchwałą padło niemal 82 proc. oddanych głosów, 0,016 proc. było przeciw, a 18 proc. głosów było wstrzymujących się.

Zełenski o Baltic Pipe: wzmocni niezależność energetyczną całego regionu

Otwarcie gazociągu Baltic Pipe to ważny krok na rzecz wzmocnienia bezpieczeństwa i niezależności energetycznej całego regionu - ocenił w czwartek prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski podczas rozmowy telefonicznej z prezydentem Polski Andrzejem Dudą. Przywódcy omówili też zagadnienia dotyczące rosyjskiej inwazji na sąsiedni kraj.

Nic nie zostało jeszcze przesądzone w sprawie podatku od nadmiarowych zysków firm

Nic nie zostało jeszcze przesądzone w sprawie podatku od nadmiarowych zysków firm - zapewnił minister rozwoju i technologii Waldemar Buda. Dodał, że rząd czeka na rozstrzygnięcie tej kwestii na poziomie Unii Europejskiej. Nie możemy proponować dwóch różnych rozwiązań - wyjaśnił minister.

Trzy dodatkowe sesje zakupowe w e-sklepie PGG – dla chętnych na miał węglowy

Polska Grupa Górnicza (PGG) uruchomi w swoim sklepie internetowym nowe, dodatkowe sesje zakupowe - w poniedziałki, środy i piątki od godz. 16. Oferowane będą wtedy wyłącznie miały węglowe - nie tylko luzem, ale też w jednotonowych opakowaniach typu big-bag.

Sasin: połączenie Orlenu z PGNiG może spowodować spadek cen dla odbiorców

Połączenie PKN Orlen z Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem może się przyczynić do spadku cen produktów firmy dla odbiorców końcowych - ocenił w środę wicepremier i minister aktywów państwowych Jacek Sasin.

Bezdomni studenci Erasmusa

Wielu studentów przybyłych do Włoch w ramach unijnego programu Erasmus nie ma dotąd stałego dachu nad głową i od tygodni poszukuje pokoju do wynajęcia. W takiej sytuacji są także niektórzy studenci z Polski. Zdarza się, że młodzież pada ofiarą oszustw i traci wpłacone zaliczki. Grupa Hiszpanów spała na dworcu w mieście Ferrara.
- Reklama -

REKLAMA