• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
44512645 37346597 BZxBZ
Prezes UOKiK postawił spółce Wakacje.pl zarzut wprowadzania konsumentów w błąd
Pieniądze Polska
44512390 44512381 BZxBZ
Infekcjom wirusowym towarzyszy większe ryzyko zaburzeń układu nerwowego
Świat Work&Life
44512363 37346597 BZxBZ
Prezes UOKiK postawił spółce Wakacje.pl zarzut wprowadzania konsumentów w błąd
Pieniądze Polska
technologia, cyfryacja, IT
Elektronizacja, AI i ESG, czyli nowe trendy w sektorze public
Branża IT Biznes
44511695 44511681 BZxBZ
Włochy: dzikie zwierzęta w zatłoczonych górach przechodzą na tryb nocny
Świat
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Dziś Cyber Monday, czyli poweekendowa kontynuacja stress testu branży logistycznej
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Biznes > Branża transportowa > Dziś Cyber Monday, czyli poweekendowa kontynuacja stress testu branży logistycznej
Branża transportowa

Dziś Cyber Monday, czyli poweekendowa kontynuacja stress testu branży logistycznej

Izabela Myszkowska 2 miesiące temu 5 min czytania
Udostępnij
5 min czytania
Black Friday
PAP
Udostępnij

Trwa najintensywniejszy czas w roku branży logistycznej, który tradycyjnie rozpoczyna Black Friday.  Jak dostawcy radzą sobie z tą przedświąteczną zakupową gorączką?  Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach, a ściślej mówiąc w odpowiednio dopasowanych rozwiązaniach IT, które pomagają branży e-commerce zarządzać logistyką przesyłek. Sektor e-handlu bardzo dynamicznie się rozwija – tylko w Polsce ocenia się wartość tego rynku na prawie 100 mld zł, a procentowy wzrost rok do roku jest regularnie dwucyfrowy. Nawet w dobie nadchodzącego globalnego kryzysu, wywołanego skutkami wojny w Ukrainie i rosnącą inflacją, handel elektroniczny zdaje się nie zwalniać tempa. Zwłaszcza, że przed nami coroczny szczyt paczkowy, który rozpoczynają takie okazje jak Black Friday oraz Cyber Monday – idealny czas na przedświąteczne zakupy. Na chwilę przed Black Friday, liczba zamówień rośnie nawet pięciokrotnie w stosunku do innych dni. Za ich obsługą stoi skomplikowany proces logistyczny, realizowany przy użyciu nowoczesnych rozwiązań informatycznych.

Komentarz przygotował Michał Kotliński, Manager Rozwoju Biznesu w firmie Sygnity S.A.

Środowisko e-commerce w dużej mierze kształtują wymagania klientów, które sukcesywnie rosną. Dzisiaj standardem są między innymi takie usługi, jak „same day delivery”, dostawy do punktów odbioru, czy możliwość szybkich oraz tanich zwrotów. Za wszystkimi tymi udogodnieniami stoi bardzo skomplikowany i wymagający ciągłych udoskonaleń proces logistyczny. Firmy specjalizujące się w sprzedaży internetowej nie byłby w stanie realizować swoich procesów bez współpracy z dostawcami usług logistycznych. W związku z tym, cała branża TSL podąża za oczekiwaniami e-commerce – a najważniejsze z nich to terminowość oraz szybkość dostaw.  Nie bez znaczenia pozostaje również kwestia indywidualizacji oferty oraz ekologia. Magazyny oraz centra logistyczne powstające na potrzeby e-commerce są projektowane w sposób umożliwiający wdrożenie zaawansowanej automatyki, a operatorzy logistyczni ciągle pracują nad usprawnieniami. Roboty przemysłowe i coboty, automatyczne systemy wysokiego składowania, zdalna identyfikacja, automatyczne pakowanie, maszyny sortujące czy systemy przenośników to dzisiaj standard. Dzięki tym rozwiązaniom liderzy rynku obsługują kilka tysięcy paczek na godzinę. E-handel napędza też popyt na usługi przewoźników, a jak wiadomo Polska jest liderem pod względem floty transportowej oraz udziału w rynku transportowym w całej Unii Europejskiej.

Jednak obsługa pod kątem przewozów, czy to na krajowych czy międzynarodowych trasach, wymaga od przewoźników dostosowania swojej oferty do specyfiki rynku. Nie każdy pojazd wjedzie do miasta. Coraz częściej klienci wymagają naczep z systemem podwójnej podłogi lub dodatkowymi systemami zabezpieczeń przed kradzieżą towaru. Dzisiaj najwięksi gracze na rynku tworzą już swoje floty pojazdów, konsolidując wokół swoich wymagań grupę przewoźników. Przykładem może być Amazon, który oferuje przewoźnikom naczepy, zapewnia krótkie terminy płatności oraz pełne zagospodarowanie pojazdu. Największym beneficjentem wzrostu branży e-commerce są jednak usługi kurierskie oraz punkty zdalnego obioru, czyli tak zwane paczkomaty. Możemy to określić jako zadania związane z obsługą tzw. last mile delivery – czyli bezpośrednią dostawą do klientów. Dla klientów coraz ważniejsze stają się również kwestie poszanowania środowiska, ekologicznych opakowań i ograniczenia śladu węglowego, chociażby dzięki wykorzystaniu transportu bezemisyjnego.  Aby spełnić wszystkie te wymagania, wiele firm z branży e-handlu decyduje się na całkowity outsourcing obsługi logistycznej korzystając z tzw. fulfillmentu Firmy oferujące tego rodzaju usługi zapewniają mniejszym sklepom internetowym pełną obsługę procesu umożliwiając im dorównanie liderom rynku pod względem logistyki – bez dodatkowych inwestycji w infrastrukturę.

Wszystkie wymienione zadania w łańcuchu dostaw, szczególnie w okresie wzmożonych zamówień, nie byłyby możliwe bez systemów informatycznych nadzorujących cały proces. Digitalizacja to hasło, które od lat towarzyszy rozwojowi usług logistycznych. Magazyny, przewoźnicy, spedytorzy czy nawet kierowcy muszą być w pełni cyfrowi i korzystać z najnowszych rozwiązań informatycznych, żeby nadążyć za dynamiką rynku. Bez systemów magazynowych typu WMS, czy systemów do zarządzania transportem typu TMS, obsługa tak dużych wolumenów nie byłaby w ogóle możliwa. A to dopiero początek. Aktualizacje czasu dostawy, automatyczne statusy, pełna widoczność pojazdów, aplikacje dla kierowców i magazynierów – wszystkie te oraz więcej elementów tworzą pewnego rodzaju cyfrowy krwioobieg logistyki e-commerce.

W Sygnity, w ramach modułów systemu Janus 5.0 CL dostarczamy naszym klientom dedykowane rozwiązania z zakresu zarządzania magazynem, transportem oraz organizacją ruchu w centrum logistycznym. Nasz system TMS codziennie wspiera pracę jednego z największych magazynów branży fashion w Polsce, komunikując ze sobą wszystkich uczestników łańcucha dostaw e-commerce. Podążając za wymaganiami naszych klientów, projektujemy customowe rozwiązania z zakresu Last Mile oraz Visibility. To nowe standardy obsługi logistycznej, bez których nie może dziś być mowy o nowoczesnym e-handlu.

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo