• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
44545791 44134170 BZxBZ
Niemowlęta rozpoznają twarze nawet zasłonięte maseczkami
Nauka Świat
44545761 44545760 BZxBZ
Żywica drzewa pistacjowego była wykorzystywana do balsamowania zwłok w starożytnym Egipcie
Nauka Świat
44545623 31295449 BZxBZ
Badanie Plastics Review: poziom realnego recyklingu tworzyw w Polsce nie przekracza 10 proc.
Pieniądze Polska
44545259 44545255 BZxBZ
Ekspertka: szukanie nowych surowców, które mogłyby zastąpić plastik, to ogromne wyzwanie
Polska Work&Life
44545145 44545144 BZxBZ
Ssaki żyjące w grupach żyją dłużej niż gatunki samotne
Nauka Polska
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Europejskie firmy nie dysponują odpowiednim sprzętem, aby zapewnić cyberbezpieczeństwo w pracy hybrydowej
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Technologia > Tech Biznes > Europejskie firmy nie dysponują odpowiednim sprzętem, aby zapewnić cyberbezpieczeństwo w pracy hybrydowej
Tech Biznes

Europejskie firmy nie dysponują odpowiednim sprzętem, aby zapewnić cyberbezpieczeństwo w pracy hybrydowej

Natalia Zębacka 4 tygodnie temu 5 min czytania
Udostępnij
5 min czytania
praca IT
Udostępnij

Znacząca większość europejskich firm nie jest przystosowana sprzętowo do odpowiedzi na najważniejsze zagrożenia cyfrowe w pracy zdalnej i hybrydowej – wynika z badania Canon Europe. Ankieta, w której wzięło udział ponad 1200 osób decyzyjnych w sferze IT z 7 europejskich krajów, określa najważniejsze wyzwania dla przedsiębiorstw pod względem cyberbezpieczeństwa. To przede wszystkim ochrona danych znajdujących się poza siedzibą firmy.

Jak czytamy w opracowaniu badania, wiele firm ma problemy z wdrożeniem procesów ochrony danych w pracy zdalnej i hybrydowej. Aż 79 proc. uczestniczących w ankiecie managerów IT twierdzi, że doświadcza trudności w aktualizowaniu systemów i łataniu dziur w zabezpieczeniach podczas pracy zdalnej. 77 proc. z nich obawia się, że pracownicy nie przestrzegają standardów cyberbezpieczeństwa, kiedy pracują spoza biura.

Kolejnym istotnym punktem jest właściwa ochrona ważnych dokumentów, drukowanych przez pracowników w ich domach. 75 proc. osób decyzyjnych ze sfery IT przyznaje, że ma problemy z odpowiednim zabezpieczeniem drukarek i skanerów wykorzystywanych podczas pracy zdalnej, a 73 proc. obawia się, że pracownicy nie będą umieli odpowiednio zabezpieczyć danych drukowanych na ich domowych urządzeniach.

W związku z tymi niedociągnięciami aż 70 proc. firm doświadcza problemów we właściwym wdrażaniu procedur ochrony danych osobowych, a niemal połowa (46 proc.) musi tłumaczyć się z nieprawidłowości, jakie wychodzą w audytach. To dlatego, że tylko 18 proc. organizacji jest aktualnie w stanie prześledzić cały cykl życia dokumentu: od jego stworzenia, poprzez wysyłkę, drukowanie, skanowanie, archiwizację, aż po zgodną z prawem utylizację.

– Pandemia zmusiła wiele firm do wdrożenia oprogramowania chmurowego, dzięki któremu można pracować dużo efektywniej. Jednakże wiele z takich systemów nie posiada wbudowanych rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa. Teraz firmy chcą modernizować swoje systemy, aby odzyskać kontrolę nad tą kluczową kwestią – wyjaśnia Brian Honan, CEO w BH Consulting, ekspert od cyberbezpieczeństwa. – Do tej pory uwaga wielu przedsiębiorstw była skupiona na ochronie danych w formie cyfrowej, z całkowitym pominięciem dokumentów drukowanych. Organizacje muszą lepiej zrozumieć, jak dane są przez nie wykorzystywane, aby sprawować kontrolę nad ich bezpieczeństwem w każdej formie – dodaje.

Rośnie znaczenie systemów ochrony drukarek

Trudno zatem się dziwić, że wielu managerów IT zwraca coraz większą uwagę na systemy ochrony wbudowane w skanery lub drukarki. Dane wskazują, że atrakcyjność tego typu rozwiązań jest niezwykle wysoka – aż 85 proc. osób decyzyjnych zgadza się na włączenie urządzeń tego typu do przyszłej listy firmowych zakupów. 82 proc. z nich wskazuje na konieczność dołączenia dodatkowych, zaawansowanych funkcji, zapewniających lepsze egzekwowanie prawa ochrony danych osobowych, a 83 proc. – że byłoby zainteresowane systemami badającymi poziom firmowych zabezpieczeń.

Tim Rawlins, Senior Adviser and Director Security w NCC Group, komentuje: – Przejście do hybrydowego modelu pracy wiąże się z ogromną zmianą dla wielu firm i tworzy spore luki w dziedzinie bezpieczeństwa cyfrowego. Wiele przedsiębiorstw poczyniło oszczędności w tym zakresie, a teraz muszą załatać powstałe dziury. To zmusza firmy do zmiany ich dotychczasowego myślenia, adaptacji nowych rozwiązań i technologii. Właściwe połączenie odpowiednio wyszkolonych pracowników z nowoczesnymi rozwiązaniami i dobrze zaprojektowanymi procesami sprawia, że każde przedsiębiorstwo może się czuć bezpieczne w świecie pracy hybrydowej – przekonuje Tim Rawlins.

Quentyn Taylor, Product & Information Security and Global Incident Response Senior Director w Canon EMEA, dodaje: – Wyzwania związane z cyberbezpieczeństwem w pracy hybrydowej stale ewoluują, a firmy muszą się do nich dostosowywać. W przyszłości managerowie IT będą potrzebowali dodatkowej pomocy w ochronie wrażliwych informacji podczas procesu drukowania i skanowania. W realiach pracy z wielu miejsc ważne dokumenty muszą być chronione także poza biurem.


Zapoznaj się z pełnym raportem Canon pod adresem: https://www.canon-europe.com/business/workspace/make-it/ 

Metodologia

W badaniu, przeprowadzonym przez Canon oraz Walnut Unlimited, wzięło udział 3008 osób z 7 rynków – Niemiec, Hiszpanii, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Holandii i Szwecji. Spośród tej liczby 1791 badanych zostało zakwalifikowanych jako pracownicy z organizacji zatrudniających przynajmniej 50 osób, a 1217 – jako specjaliści z działów IT, cechujący się wysoką decyzyjnością w kwestiach firmowej infrastruktury, rozwiązań i/oraz urządzeń drukujących.

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo