Fabryka w Wolfsburgu mocno inwestuje w rozwiązania cyfrowe

Podobne tematy

Samochody przyszłości będą aktualizować oprogramowanie poprzez chmurę

Branża motoryzacyjna dąży do automatyzacji. Auta przyszłości będą w czasie rzeczywistym analizować otoczenie i warunki drogowe, dzięki czemu możliwe stanie się...

Szkoła w czasach pandemii. Chaos czy szansa na cyfryzację nauczania?

I rozpoczęły się wakacje! Ostatnie miesiące nie były łatwe dla uczniów i nauczycieli. Wciąż też nie wiadomo, jak dokładnie...

Jak stworzyć cyfrowe miejsce pracy?

Choć stworzenie cyfrowego miejsca pracy nigdy nie jest ostatecznym celem digitalizacji, powinno zapewniać konkretne korzyści biznesowe. Nawet jeśli przez...

Marka Volkswagen Samochody Osobowe również w bieżącym roku obrachunkowym będzie kontynuować prace zmierzające do zwiększenia konkurencyjności głównej fabryki w Wolfsburgu. „W 2019 roku udało nam się wiele osiągnąć. Żeby zwiększyć efektywność, w samym 2020 roku zamierzamy zainwestować w zakładzie w Wolfsburgu miliony euro w cyfryzację procesów produkcyjnych oraz w zagadnienia związane z Przemysłem 4.0” – powiedział Stefan Loth, dyrektor fabryki w Wolfsburgu podczas tegorocznego sympozjum zakładowego.

W 2019 roku pracownicy zakładu przeprowadzili 400 warsztatów poświęconych zagadnieniom wzrostu efektywności. Wynikające z nich działania w większości już zostały wprowadzone w życie, przyczyniając się do zwiększenia tempa produkcji i zmniejszenia kosztów. „W dziedzinie wydajności poczyniliśmy w zeszłym roku kolejne kroki, mimo wielkich wyzwań, z którymi musieliśmy się mierzyć” – powiedział Andreas Tostmann, Członek Zarządu ds. Produkcji i Logistyki Marki Volkswagen. „Jest to zasługa całej załogi, która wykonała znakomitą pracę i której za to bardzo dziękuję”. Przewodniczący Rady Zakładowej Bernd Osterloh stwierdził: „Załoga fabryki w Wolfsburgu udowodniła w minionym roku jak bardzo potrafi być elastyczna i wykonała wspaniałą pracę. Dzięki swoim pomysłom i propozycjom udoskonalała produkcję zwiększając efektywność. Volkswagen bardzo mocno inwestuje w fabrykę w Wolfsburgu. Innowacje wdrożone dzięki pomysłowości załogi oraz inwestycje otwierają drzwi dla nowych produktów. Tutejsza załoga jest na nie gotowa”.

Główny nacisk położono na rozwiązania z dziedziny cyfryzacji. Nowoczesny i niepowtarzalny w przemyśle samochodowym jest system kontroli spawów karoserii. Nie będą one już kontrolowane przy pomocy ultradźwięków ręcznie, lecz w sposób zautomatyzowany, a dane będą przekazywane w czasie rzeczywistym do systemu IT. Stefan Loth: „To ogromny krok w dziedzinie wzrostu produktywności zakładu i wspaniały pomysł załogi”. Po wdrożeniu projektu roczne koszty produkcji zmniejszą się o około trzy miliony euro. Rozwiązanie to będzie wdrażane stopniowo także w innych fabrykach.

Kolejnym przykładem przedsięwzięć zwiększających efektywność jest współpraca człowiek-robot. Od końca 2019 roku w fabryce w Wolfsburgu roboty ustawiają zbieżność reflektorów w samochodach. Pracownicy jedynie włączają reflektory i nie muszą już wysiadać z auta, żeby osobiście dokonywać regulacji. Milionowe oszczędności powstaną również, gdy roboty – po raz pierwszy – będą osadzać drzwi i pokrywę bagażnika w pojazdach, co ma nastąpić w ciągu bieżącego roku. Informacje, np. o szerokości szczelin między elementami karoserii, będą automatycznie opracowywane przez system cyfrowy.

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.