Formuła 1 Rolex British Grand Prix 2019

Newsroom BrandsIT
6 min

Naprawdę niezapomniany weekend zakończył się dzisiaj na torze Silverstone. Zaczęło się już w środę, wraz z ogłoszeniem, że osiągnięto porozumienie z British Racing Drivers’ Club i Silverstone Circuit, aby kontynuować organizację tego wydarzenia przez następne pięć lat. Zakończyło się to fantastycznym wyścigiem, który wygrał Lewis Hamilton, który był niekwestionowanym faworytem startującym w tym wydarzeniu. Ale Anglik musiał się bardzo postarać, aby wyprzedzić swojego kolegę z zespołu Mercedesa AMG Petronas Motorsport i godnego przeciwnika Valtteri’ego Bottasa. Oczywiście, zwycięstwo cieszyło się ogromną popularnością wśród licznego tłumu, dziś rekordowy wynik 141.000, 351.000 w weekend, począwszy od czwartku.

Trudno byłoby wskazać kluczowy moment dzisiejszego wyścigu: pojedynek pomiędzy Hamiltonem i Bottasem od samego początku, czy pomiędzy Charlesem Leclerciem i Maxem Verstappenem, czy też walka pomiędzy młodym kierowcą Ferrari i Pierre’em Gasly’m? Albo co z mocnym posunięciem, które Verstappen wykonywał przed Sebastianem Vettlem, a następnie błędem Niemca? A może to było ostatnie okrążenie Hamiltona, kiedy po prostu pokonał drużynę, aby ustanowić najszybsze okrążenie, mimo że prowadził na twardych oponach, które już przejechały 32 okrążenia? Niezależnie od tego, który moment wywarł największe wrażenie, czy to na torze, czy na ekranie, ta dziesiąta runda sezonu 2019 zostanie zapamiętana jako klasyk.

Było to siódme zwycięstwo Hamiltona w tym sezonie, 80. w jego karierze i, co najważniejsze, szóste w tym sezonie, co czyni go rekordzistą Grand Prix Wielkiej Brytanii. To było zwycięstwo numer 96 dla Mercedsa i siódme jeden-dwa sezonu, w sumie ich 51-te.

Finn walczył z postępami lidera mistrzostw, a następnie stanął przed nim, decydując się na nowy zestaw opon Medium, mając na celu strategię dwóch przystanków. Hamilton zdecydował się jednak iść na długi pierwszy postój i a później wbił się natychmiast do zestawu Hards, co oznaczało, że mógł przejść całą drogę do szachownicy. Wychodząc z pasa startowego, Hamilton musiał od tego momentu kontrolować wyścig, co zrobił w swoim zwykłym stylu. Bottas zawsze miał bezpieczną odległość za sobą, nigdy nie większą niż 3,1s, aż do okrążenia 45, kiedy to Fin musiał ponownie zjechać na pit stop, aby spełnić zasadę montażu co najmniej dwóch mieszanek opon. Na używanych Softach, Bottas próbował przynajmniej sprowadzić do domu przez punkt za najszybsze okrążenie wyścigu, ale nawet to zostało mu zaprzeczone przez Hamiltona, z oszałamiającym ostatnim okrążeniem, ustanawiając nowy rekord toru w 1.27.369.

REKLAMA

f1, formuła 1

Po zdobyciu flagi w szachownicę, wymachiwanej przez muzyka Stormzy’ego, jedna z wielu sław obecnych dziś na Silverstone – inni to obecny aktor James Bond, Daniel Craig i Millie Bobby Brown, Mel B i koszykarz Chris Bosh – Lewis spokojnie delektował się smakiem zwycięstwa, z łagodnym spowolnieniem okrążenia, ze względu na datę: 14 lipca 2019 r. strona 2 buczała trybunami, aby oddać hołd domowej publiczności. Było to naprawdę wyjątkowe zwycięstwo pięciokrotnego mistrza świata.

Charles Leclerc ukończył tam, gdzie rozpoczął, ale jego droga do trzeciego etapu podium nie była łatwa. Odwalił kawał dobrej roboty, odpierając mocno naładowanego Verstappena, ale potem człowiek Aston Martin Red Bull Racing wyprzedził kierowcę Scuderia Ferrari na pit-lane, kiedy obaj zatrzymali się na zmianę opon na 13. okrążeniu. Ale Leclerc nie potrzebował dużo czasu, aby przejechać obok Holendra. Kiedy samochód bezpieczeństwa pojawił się na torze, Verstappen został natychmiast wezwany na drugi przystanek w celu zamontowania twardych opon i w związku z tym pobiegł do końca, podczas gdy Ferrari po raz pierwszy zadzwonił do Vettela na 20. okrążeniu i dopiero następnym razem przyprowadził swojego kolegę z drużyny. Oznaczało to, że Vettel utrzymał trzecie miejsce, ale Leclerc znalazł się za obydwoma Red Bullami, ponieważ Gasly przejechał 10 okrążeń, aby dopasować się do Hards.

Na 36. okrążeniu, Ferrari zdołał wyprzedzić Gasly’ego pięknym ruchem, a następnie w pełni wykorzystał ciężkie zderzenie, kiedy Vettel wbiegł na tył Verstappen tuż po tym, jak został wyprzedzony przez niego, na następnym okrążeniu, aby wrócić na trzecie miejsce. Od tego momentu, pięć najlepszych miejsc pozostało niezmienione, z Gaslym, który skończył przed swoim kolegą z drużyny po raz pierwszy w tym sezonie. Jednak zwycięzca Austriackiej Grand Prix nadal zdołał ukończyć wyścig z uszkodzonym samochodem i w dalekim od pozytywnego nastroju, chociaż Vettel zrobił przyzwoitą rzecz i natychmiast przeprosił, gdy samochody osiągnęły poziom parc ferme. To było naprawdę rozczarowujące popołudnie dla człowieka, który wygrał ten wyścig w zeszłym roku i jest to również pierwszy raz w tym sezonie, kiedy skończył poza punktami.

Silny występ Carlosa Sainza w tym ekscytującym Grand Prix zaowocował szóstym miejscem. Rozczarowany wczorajszymi kwalifikacjami, ponieważ nie udało mu się dostać do 3. kwartału, Hiszpan w pełni wykorzystał wygląd samochodu bezpieczeństwa, aby zbliżyć się do kierowców z trzech najlepszych zespołów, a następnie broniąc swojej pozycji przed postępami Daniela Ricciardo. Renault pokonał Nico Hulkenberga i był na 10. miejscu, podczas gdy Kimi Raikkonen był ósmy, a Daniil Kvyat wykonał świetną robotę, aby awansować z 17. na 9. miejsce na fladze.