Grupa Atos ogłasza wyniki za pierwsze półrocze 2020

Natalia Zębacka
Natalia Zębacka - Redaktor Brandsit
2 min

Atos ogłosił wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2020 roku. Firma osiągnęła wzrost liczby zamówień  rok do roku o +9,4%, wskaźnik zamówień do wartości księgowej na poziomie 112% (121% w Q2). Atos miał przychody na poziomie 5 627 mln euro, -2,8% wzrostu organicznego (-4,8% w Q2), koszt akcji pozwolił osiągnąć marżę operacyjną na poziomie 450 mln euro, stanowiący 8,0% przychodów, a aktualny kapitał obrotowy doprowadził do wolnych przepływów pieniężnych na poziomie -172 mln euro. Firma potwierdziła wszystkie cele na 2020 rok.

Elie Girard, Prezes Grupy Atos powiedział: „W pierwszej połowie 2020 roku, która minęła w specyficznych warunkach pandemii, nadaliśmy priorytet kwestii zdrowia i bezpieczeństwa naszych pracowników. Jednocześnie zapewniliśmy ciągłość biznesową naszym klientom dostarczając kluczowe usługi, dzięki naszemu elastycznemu modelowi biznesowemu. Na początku półrocza również zaczęliśmy opracowywać portfolio Future-Ready mające przygotować naszych klientów na czasy post-Covid.

Aktualna strategia i unikalny profil Grupy sprawiły, że przychody spadły jedynie o -2,8%, a dół krzywej osiągnięto w Q2. W trosce o klientów w tym wyjątkowym okresie, naszych 110 000 ekspertów na całym świecie przyczyniło się do osiągnięcia znakomitych wyników biznesowych, przy jednoczesnym wzroście liczby zamówień o blisko 10% rok do roku. W Q2 podpisaliśmy kilka dużych kontraktów w obszarze technologii cyfrowej, chmury i bezpieczeństwa. Realizacje wzrosły o 1,2 mld euro, a klienci skupili się na kwestiach transformacji front-end, migracji Full Stack Cloud oraz doświadczeniach swoich pracowników. Równocześnie wzrósł popyt na aplikacje o znaczeniu krytycznym dla biznesu, usługi bezpieczeństwa cyfrowego oraz dekarbonizacji – w tych obszarach ogłosiliśmy nowe przejęcia, które wzmocnią nasze możliwości.

Duża dynamika odzwierciedla szybki postęp we wdrażaniu naszego programu SPRING wzmacniającego ofertę skierowaną do poszczególnych sektorów gospodarki oraz metody wprowadzania produktów do rynku, a także nasze podejście nastawione na klienta. Pierwsze wyniki Grupy ukazują, że jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do zrealizowania wszystkich naszych celów postawionych na ten rok – to ważny krok w realizacji naszych średniookresowych celów wyznaczonych w zeszłym miesiącu podczas Dnia Analityka.”

- Advertisement -
Udostępnij
- REKLAMA -