• Zobacz:
  • Sztuczna inteligencja
  • Wdrożenie
  • Rozwiązania programowania
  • Branża IT
Brandsit
toggle-offCreated with Sketch Beta. toggle-onCreated with Sketch Beta.
  • Aktualności
  • Artykuły
  • Dane
  • Opinie
BrandsitBrandsit
Font ResizerAa
toggle-offCreated with Sketch Beta. toggle-onCreated with Sketch Beta.
Szukaj
  • Kategorie
    • Kanał sprzedaży
    • Sprzęt
    • Innowacje
    • Startupy
    • Opinie
  • Tematy
    • Innowacje
    • AI
  • Personalizacja
    • Innowacje
Obserwuj
  • Regulamin
  • Polityka plików cookies
© 2017-2025 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Aktualności

HTC VIVE XR Elite – kolejna ewolucja VR i MR

Bartosz Martyka
Aktualizacja: 4 maja, 2025 10:37
Bartosz Martyka
Opublikowano 5 stycznia, 2023
7 min
HTC VIVE XR Elite

HTC VIVE zaprezentował swój najnowszy, flagowy konsumencki zestaw All-in-One, VIVE XR Elite. Zestaw VR łączy
możliwości mieszanej rzeczywistości (MR) oraz wirtualnej rzeczywistości (VR) w jednym kompaktowym, lekkim,
potężnym i bardzo wszechstronnym urządzeniu – idealnym do gier, rozrywki, fitnessu, treningu produktywności,
biznesu, szkoleń i wielu innych zastosowań.

VIVE XR Elite łączy w sobie to, co najlepsze w sprzęcie i oprogramowaniu HTC VIVE, umożliwiając zanurzenie się
bezpośrednio w XR za pośrednictwem VIVERSE. Zestaw VIVE XR Elite został wyposażony w kolorową kamerę oraz
funkcję śledzenia dłoni, co umożliwia zupełnie nowy wymiar scenariuszy MR i otwiera nowe możliwości w
rozrywce, pracy i nauce. Dotyczy to zarówno gier, w których wirtualne obiekty i postaci będą wtapiały się w nasze
naturalne otoczenie, ale także możliwości wykorzystania wirtualnych monitorów oraz rzeczywistej klawiatury i
myszy do pracy.

VIVE XR Elite przenosi VR na wyższy poziom. Dzięki zastosowaniu modułowej konstrukcji, można go szybko
przekształcić w okulary VR. W tym celu wystarczy odpiąć tylną część paska z baterią i zamontować w tym miejscu
zauszniki okularowe VIVE. Dzięki temu zestaw VR możemy przekształcić w okulary VR, które będą wygodniej leżały
na głowie podczas podróży pociągiem lub samolotem.

VIVE XR Elite

Ad imageAd image

VIVE XR Elite posiada zarówno fizyczne kontrolery, jak i technologię śledzenia dłoni, co pozwala na osiągnięcie
wysokiej dokładności podczas gier, wymagających szkoleń i nauki. Zestaw VIVE XR Elite został wyposażony w cztery
kamery o szerokim polu widzenia i wyjątkowej dokładności śledzenia, czujniki głębi, śledzenie dłoni i technologię,
która śledzi ruch poszczególnych palców spoczywających na kontrolerach.

Obraz VIVE XR Elite jest czysty i wyraźny dzięki zastosowaniu szerokiego kąta widzenia kamery 110 stopni oraz
rozdzielczości 4K o częstotliwości odświeżania 90Hz. VIVE XR Elite posiada regulowane soczewki, co umożliwia
korzystanie osobom z wadą wzroku na korzystanie z VIVE XR Elite bez okularów. Cały zestaw VIVE XR Elite waży
zaledwie 625 g, wliczając w to baterię, która jest umieszczona z tyłu dla zachowania odpowiedniej równowagi. Jest
ona specjalnie wyprofilowana dla optymalnego komfortu i zapewnia do dwóch godzin użytkowania XR. Bateria jest
wyjmowana i wymienna, dlatego można kontynuować pracę, bez obawy o utratę zasilania podczas korzystania
z zestawu. XR Posiada 30-watowe szybkie ładowanie przez wejście USB-C.

VIVE XR Elite

Zestaw VIVE XR Elite posiada zdejmowaną osłonkę z tkaniny, połączoną z obudową magnesami, co ułatwia jej
czyszczenie lub wymianę na nową. Dźwięk w nowych goglach został znacznie ulepszony, dzięki zastosowaniu

większych głośników kierunkowych, co przełożyło się na wzmocnienie basów i wzbogaceniu brzmienia. VIVE XR
Elite daje także możliwość podłączenia słuchawek bezprzewodowych.

Nowy zestaw VIVE XR Elite można łatwo podłączyć do komputera na dwa sposoby: przy pomocy przewodu USB-C
lub bezprzewodowo. Dzięki temu otrzymamy dostęp do treści PCVR z VIVEPORT.com i platformy Steam. Trzecim
sposobem jest bezprzewodowe przesyłanie treści z kompatybilnego telefonu z systemem Android do VIVE XR Elite,
co otwiera zupełnie nowy świat rozrywki. Zestaw VR umożliwia też korzystanie z całego zasobu smartfona, w tym
oglądanie treści VOD, takich jak Netflix czy Disney+ na 300 calowym wirtualnym ekranie.

Opakowanie VIVE XR Elite zostało wykonane w 99,9% z papieru, a w z 99% materiałów pochodzących z recyklingu
i w 100% nadaje się do ponownego przetworzenia.

„Zestaw VIVE XR Elite reprezentuje kolejny kamień milowy w kierunku w pełni immersyjnego internetu, wykraczając
poza dzisiejsze VR, aby otworzyć zupełnie nową sferę realizmu w nauce i rozrywce.” – powiedziała Cher Wang,
współzałożycielka i przewodnicząca HTC Corp. „To zaawansowane, a jednocześnie kompaktowe urządzenie oferuje
konsumentom najlepsze doznania XR, zapewniając fizyczny portal do wszechświata doświadczeń oferowanych
przez VIVERSE, naszą wersję metaverse, z najszerszą gamą treści VR dostosowaną do najnowszych standardów,
takich jak WiFi 6E.”

Wraz z premierą VIVE XR Elite, platforma Viveport.com przygotowała niespodziankę w postaci 100 nowych tytułów
MR i VR, dedykowanych właśnie nowym goglom VR. Wśród nich znajdują się między innymi Demeo, Hubris, Yuki,
Maestro, Les Mills Body Combat, FigminXR, Unplugged, Finger Gun i wiele innych. Po premierze możemy
spodziewać się kolejnych nowych treści i będą to min.: Everslaught: Invasion, a w dalszej części roku pełne gry MR,
takie jak Eggscape.

Firma HTC współpracuje z różnymi partnerami technologicznymi i merytorycznymi, aby zrealizować swoją wizję
otwartego, interoperacyjnego i pomysłowego VIVERSE. VIVERSE nadal wykazuje wiodącą rolę w obsłudze
standardów OpenXR oraz WebXR i jest dostępny z wielu urządzeń, także tych obsługujących przeglądarkę
internetową. HTC nawiązała współpracę z firmą VRoid Studios zajmującą się tworzeniem postaci, co ułatwia
wprowadzanie awatarów do VIVERSE przy wykorzystaniu otwartego standardu VRM. Kolejnym partnerem
technologicznym jest platforma modelowania 3D Sketchfab, która umożliwia użytkownikom importowanie
szerokiej gamy darmowych obiektów 3D do swojej bazy w VIVERSE.

Firma HTC współpracuje również z firmą Lamina1 w celu przyspieszenia realizacji otwartego ekosystemu
metaverse. Platforma Viverse firmy HTC będzie korzystać z narzędzi Lamina1 w celu umożliwienia wydajniejszej
dystrybucji i zarządzania zasobami na różnych platformach, dzięki czemu użytkownicy będą mogli bezproblemowo
przechowywać swoje zasoby cyfrowe, takie jak: awatary, ubrania, dzieła sztuki itp.. Lamina1 została współzałożona
przez autora Snow Crash, Neala Stephensona, który stworzył termin metaverse na początku lat 90-tych oraz przez
pioniera kryptowalut Petera Vessenesa.

VIVE XR Elite

VIVE XR Elite jest dostępny do zakupu przedpremierowego już od 5 stycznia za pośrednictwem strony vive.com
oraz u autoryzowanych sprzedawców. W skład zestawu VIVE XR Elite wchodzą: zestaw XR, dwa kontrolery oraz
podstawka na baterie, a całość będzie kosztować 6699 PLN.

VIVE XR Elite będzie również dostępny w specjalnej ofercie biznesowej, więcej informacji na ten temat pojawi się
już niebawem.

TEMATY:HTCHTC ViveVR
Udostępnij
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Threads Email Copy Link
Brak komentarzy

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Zobacz również

Biznes, technologia, nis2
Innowacje

Przetargi publiczne ICT wyhamowały. Co dalej z cyfryzacją Polski?

Izabela Myszkowska
6 czerwca, 2025
Chmura
Chmura

Chmura 2029 – dlaczego kolejne cztery lata oddzielą hype od wartości

Izabela Myszkowska
6 czerwca, 2025
Rynek Haas
Sprzęt

Rynek HaaS rośnie dynamicznie. Co napędza popyt, a co budzi obawy?

Klaudia Ciesielska
6 czerwca, 2025
ELon Musk
Opinie

I straszno, i śmieszno. Kłótnia Elona Muska z Donaldem Trumpem pokazuje, że Internet wyprzedza dyplomację

Klaudia Ciesielska
6 czerwca, 2025
  • Sztuczna inteligencja
  • Oprogramowanie
  • Blockchain
  • Big Data
  • Sieć
  • Inwestycje
  • CIO
  • M&A
  • Technologia w bankowości
  • Transport
  • Energia
  • Zmiany w prawie
  • Praca w IT
  • Kosmos
  • Regulacje
  • Stany Zjednoczone
  • Unia Europejska
  • Chiny
  • Microsoft
  • Apple
  • Google
  • HPE
  • Intel
  • NVIDIA
  • CrowdStrike
  • Redakcja
  • Reklama
Brandsit

© 2017-2025 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Regulamin
  • Polityka plików cookies

Tematy

  • Sztuczna inteligencja
  • Programy partnerskie
  • Wydarzenia
  • Case study
  • M&A
  • Zrównoważony rozwój
  • Rozwiązania sieciowe
  • Nauka
  • Rynek AV
  • Transformacja cyfrowa
Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?

Not a member? Sign Up