Światowy rynek inteligentnych urządzeń domowych wzrósł w 2021 r. o 11,7% w porównaniu do 2020 r., z ponad 895 milionami sprzedanych urządzeń, według danych International Data Corporation ( IDC ) Worldwide Quarterly Smart Home Device Tracker. Niezależnie od zmienności rynku spowodowanej pandemią koronawirusa i jej wpływem na łańcuchy dostaw, a także wstrząsami po stronie popytu, IDC przewiduje, że światowy rynek inteligentnych urządzeń domowych będzie odnotowywał stały wzrost w ciągu najbliższych pięciu lat, ponieważ użytkownicy inteligentnych domów rozszerzają swoje ekosystemy i szukają bardziej wyrafinowanych połączonych doświadczeń. Wzrost rynku będzie również napędzany przez wysoką penetrację Internetu szerokopasmowego i rosnącą liczbę bezprzewodowych sieci domowych, chociaż obawy konsumentów dotyczące prywatności, bezpieczeństwa, kosztów i interoperacyjności będą ograniczać rozwój rynku w dającej się przewidzieć przyszłości.
„Pojęcie „inteligentnego domu” jest obecnie powszechne w wielu częściach świata” — powiedział Adam Wright , starszy analityk ds. badań, Internet of Things: Consumer. „Inteligentne urządzenia domowe udowodniły swoją wartość podczas globalnej pandemii, dodając znaczącą wartość do życia ludzi w domu, na przykład ułatwiając izolację społeczną, zwiększając bezpieczeństwo w domu oraz zapewniając wygodę i rozrywkę oraz inne korzyści. silny popyt, rynek jest gotowy na solidny wzrost pomimo ciągłych zakłóceń w łańcuchach dostaw, logistyce i nierównych gospodarkach na całym świecie”.
Ameryka Północna miała największy udział w przesyłkach jednostkowych w 2021 r., wzrósł o 11,4% rok do roku. Region Azji i Pacyfiku był drugim co do wielkości segmentem pod względem wolumenu przesyłek z 31% wysyłek i odnotował wzrost o 10,8% rok do roku. Europa Zachodnia i Ameryka Łacińska odnotowały solidny wzrost o odpowiednio 14,8% i 11,2%.
„Chociaż istnieje duży wzrost na rynku inteligentnych domów, wciąż istnieją wyzwania, ponieważ brak interoperacyjności i długowieczność mniejszych producentów OEM to problemy, które będą miały negatywny wpływ na rynek” – powiedział Jitesh Ubrani , kierownik ds. badań w IDC Mobility and Urządzenia do śledzenia urządzeń konsumenckich . „Chociaż nadchodzący standard Matter pomoże rozwiać niektóre z tych obaw, producenci OEM nadal będą musieli oferować solidny komponent usług oprócz sprzętu, aby pozostać aktualnym”.
Sieciowe urządzenia do rozrywki wideo – takie jak telewizory inteligentne, kije do transmisji strumieniowej i dekodery podłączone do Internetu – miały największy wolumen przesyłek z 34,7% udziałem i wzrosły o 4,8% rok do roku w 2021 roku. Przewiduje się, że inteligentne urządzenia oświetleniowe być najszybciej rozwijającą się kategorią urządzeń o pięcioletniej złożonej rocznej stopie wzrostu (CAGR) wynoszącej 23,6%. Motorem wzrostu rynku na poziomie globalnym jest rosnąca penetracja łączy szerokopasmowych, rosnące dochody rozporządzalne oraz rosnąca świadomość konsumentów na temat inteligentnych urządzeń domowych oraz oszczędności kosztów, wygody i efektywności energetycznej, które mogą one zapewnić.
Kategorie inteligentnych urządzeń domowych według wielkości wysyłki, udziału w rynku i CAGR, 2021 i 2026 (* prognoza) (wysyłki w milionach) | |||||
Kategoria produktu | 2021 Przesyłki | 2021 Udział w rynku | 2026 Przesyłki* | 2026 Udział w rynku* | 2021-2026
CAGR |
Rozrywka wideo | 310,7 | 35% | 374,3 | 26% | 3,8% |
Monitoring domu/Bezpieczeństwo | 184,8 | 21% | 306,0 | 21% | 10,6% |
Oświetlenie | 85,7 | 10% | 246,8 | 17% | 23,6% |
Inni | 314,6 | 35% | 513,3 | 36% | 10,3% |
CAŁKOWITY | 895,7 | 100% | 1 440,3 | 100% | 10,0% |
Źródło: IDC Worldwide Smart Home Device Tracker, 25 kwietnia 2022 r. |