inPZU jak FinTech – sztuczna inteligencja pomaga w weryfikacji tożsamości klientów

Izabela Myszkowska
Izabela Myszkowska - Redaktor Brandsit
3 min

TFI PZU wprowadziło nową metodę identyfikacji tożsamości klientów – wideoweryfikację – na platformie do inwestowania inPZU oraz rozbudowało ofertę funduszy pasywnych.
Wideoweryfikacja to szybka, wygodna i bezpieczna metoda weryfikacji tożsamości online, coraz częściej stosowana w sektorze usług finansowych, w tym przez banki oraz towarzystwa funduszy inwestycyjnych. Jest oparta o rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym.

Jak to działa w inPZU?

Sam proces otwarcia portfela inwestycyjnego na inPZU nie uległ zmianie. Klient, tak jak do tej pory, wybiera fundusze, określa kwotę oraz wypełnia formularz danych osobowych. Następnie przenoszony jest do właściwego procesu wideoweryfikacji, który może przeprowadzić na komputerze lub telefonie. W pierwszym kroku klient wykonuje zdjęcia dowodu osobistego, następnie zdjęcie twarzy, które zostaje poddane analizie biometrycznej i porównaniu z wizerunkiem twarzy z dowodu. Ostatni krok to zabezpieczanie się przed kradzieżą tożsamości (tzw. anti spoofing) – użytkownik wykonuje prostą czynność przed kamerą. O wyniku wideoweryfikacji klient informowany jest za pomocą komunikatu na ekranie oraz w wiadomości SMS i email.

– Od strony klienta proces jest niezwykle prosty. Nie zajmuje dłużej niż 5-7 minut, a wszystko czego potrzeba to kamera internetowa w komputerze lub telefonie komórkowym, połączenie z Internetem oraz dowód osobistymówi Michał Staszkiewicz, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży w TFI PZU. Jednocześnie wideoweryfikacja przeprowadzana jest przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa i  wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii. System wdrożony w serwisie inPZU, oprócz analizy danych zawartych w dokumencie tożsamości, bazuje na sztucznej inteligencji oraz analizie biometrycznej wizerunku twarzy klienta. Dodatkowo dowody osobiste weryfikowane są w Systemie Dokumentów Zastrzeżonych. Jak zapowiada Robert Kujawa, odpowiedzialny za serwis inPZU, to nie koniec planów rozwojowych:Wdrożenie wideoweryfikacji to nie nasze ostatnie słowo w kwestii identyfikacji klienta. Analizujemy kolejne innowacyjne metody, aby dać klientom alternatywę i jeszcze bardziej wzmocnić aspekt bezpieczeństwa oraz jakość obsługi naszych klientów.

Nowości w ofercie produktowej

W styczniu rozbudowana została także oferta produktowa dostępna dla klientów na platformie inPZU. Siedem nowych funduszy indeksowych to produkty tematyczne, w których aktywa są lokowane w ściśle określone segmenty gospodarki, takie jak rynek złota (inPZU Akcje Rynku Złota), obligacji inflacyjnych (inPZU Obligacje inflacyjne) czy nieruchomości (inPZU Akcje Sektora Nieruchomości). Wśród nowości znalazł się także pierwszy o ofercie TFI PZU tzw. funduszu jasnozielony, uwzględniający aspekty środowiskowe – inPZU Akcji Sektora Zielonej Energii. Obecnie inPZU daje możliwość  inwestowania aż w 16  klas aktywów na różnych rynkach, zarówno w Polsce, jak i globalnie.  Jest to najbardziej kompleksowa i najtańsza oferta dla klientów zainteresowanych inwestowaniem pasywnym dostępna na polskim rynku.

- Advertisement -
Udostępnij
- REKLAMA -