Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Bartosz Martyka
Bartosz Martyka - Redaktor naczelny Brandsit
4 min

Każdy z nas codziennie wykorzystuje wyszukiwarkę Google w celu znalezienia interesujących nas informacji – a także produktów, usług, lokali itd. Wyszukiwarka Google jest w stanie samodzielnie wskazać najbliższe nam większe miasto, określając naszą lokalizację i dopasowując wyniki do naszych zapytań.

Wykorzystując możliwości Google skutecznie może rozpocząć działania, dzięki którym możliwe będzie łatwe wypromowanie lokalnego biznesu. Pozycjonowanie lokalne składa się z różnorodnych elementów, które współdziałając umożliwiają pozyskanie nowych klientów, zwiększenie sprzedaży oraz sukcesywne budowanie wizerunku danej firmy.

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne w nieznacznym stopniu różni się od pozycjonowania ogólnego. W obu przypadkach najważniejszą rolę odgrywa optymalizacja strony oraz ilość i jakość linków prowadzących. W przypadku pozycjonowania lokalnego często stosuje się również promowanie za pomocą Google Maps. Najważniejsza różnica polega na tym, że w przypadku pozycjonowania lokalnego istotną część frazy stanowi odniesienie do lokalizacji – miasta, regionu czy nawet kraju. Czym charakteryzują się techniki lokalnego SEO?

  • Zdobywanie linków prowadzących do naszej strony jest jednym z bardziej efektywnych sposobów na wypromowanie danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. W przypadku pozycjonowania lokalnego zazwyczaj wykorzystuje się linki z lokalnych serwisów dotyczących np. wiadomości z miasta, lokalnych forów czy innych form zamieszczenia linku pozwalających na wskazanie lokalizacji.
  • Pozycjonowanie w Google Maps sprawia, że po wpisaniu przez zainteresowaną osobę frazy związanej z daną działalnością zostanie ona przedstawiona w wynikach wyszukiwania na mapie Google. Dodatkowo dołączone powinny zostać informacje na temat kontaktu, adresu. Koniecznie należy sprawdzić czy wszystkie dane umieszczone w internecie są zgodne – algorytm Google odnotowując, że wszystkie dane są jednakowe na różnych serwisach i stronach uzna daną stronę za wiarygodną. Dodatkowo umieszczenie odpowiednich zdjęć zagwarantuje wzrost zainteresowania potencjalnych klientów. Istotną rolę mogą również odegrać opnie. Pozytywne, ale także negatywne – bo przecież naturalną rzeczą jest to, że klienci różnią się w opiniach. Warto jednak dbać o to, by zapewnić swoim klientom taką jakość, aby przeważał pozytywny feedback.
  • Optymalizacja witryny – przygotowując witrynę pod kątem pozycjonowania należy zadbać o to, aby w treściach na stronie znalazły się czytelne odniesienia do obszaru działalności. Jeśli firma działa na kilka obszarach – np. w kilku sąsiednich miastach – warto utworzyć osobne, dedykowane podstrony, tak aby ułatwić botom Google zidentyfikowanie usług w powiązaniu z określoną lokalizacją.

Co można zyskać decydując się na pozycjonowanie lokalne?

Korzystając z możliwości lokalnego wypromowania własnej działalności każdy przedsiębiorca może liczyć na długotrwały wzrost zainteresowania klientów. Obecnie internet jest podstawowym źródłem czerpania informacji na wszelkie tematy. Każdy z nas decydując się na wybranie np. lokalnego fryzjera czy restauracji w pierwszej kolejności sprawdza informacje na jej temat w internecie. Wykorzystanie pozycjonowania lokalnego sprawia, że więcej osób zainteresuje się oferowanymi usługami lub towarami. Z pozycjonowanie mogą skorzystać również wszelkie organizacje non profit, np. fundacje.

Stosując metody pozycjonowania na lokalnym rynku każda działalność, niezależnie od jej konkurencyjności czy tego jak długo funkcjonuje na rynku może znacznie polepszyć wyniki finansowe poprzez zwiększenie sprzedaży i zdobycie nowych klientów. Zadbawszy o dobre miejsce w rankingu stron w Google z większą skutecznością można budować pozytywny wizerunek firmy, który zapewni lepszy odbiór przez osoby z zewnątrz oraz wpłynie na wiarygodność przedsiębiorstwa.

- Advertisement -

Pozycjonowanie lokalne najlepiej powierzyć profesjonalnym firmom zajmującym się promocją w internecie – Agencja SEO LTB Wrocław to miejsce, w którym znajdziesz rozwiązania dopasowane do potrzeb twojego przedsiębiorstwa.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -