Jak odnieść sukces na zatłoczonym rynku IT?

- Reklama -

Cyfrowy biznes, działający w oparciu o aplikacje rozsiane po centrach danych, chmurach a nawet na samej krawędzi sieci (w przypadku urządzeń IoT) to dla przedsiębiorców zupełnie nowe terytorium. Jedna innowacja pociąga kolejną i firmy szukają co i rusz nowych cyfrowych narzędzi. Na szali leży bowiem zadowolenie klientów. Mnogość rozwiązań wymaga jednak spójnego zarządzania. Wszystko musi działać szybko i elastycznie, bez względu na to gdzie akurat działają biznesowe aplikacje. IDC przekonuje, że kluczem do sukcesu może być tylko chmura hybrydowa i sprawdzona sieć partnerów. Tych jest jednak coraz więcej. Jak rozpoznać najlepszych? Przede wszystkim po specjalizacji.

Miliardy do zgarnięcia

Nie jest niczym zaskakującym, że to przede wszystkim współpraca z partnerami technologicznymi oraz dostawcami usług gwarantuje biznesowi dostęp do wiedzy niezbędnej, by szybko i bezboleśnie wdrożyć np. środowiska chmurowe. Dla dostawców to z kolei szansa na interes wart w sumie kilka miliardów dolarów. Dokładniej rzecz ujmując: dodatkowe 3,1 mld dolarów. Według najnowszego raportu IDC wartość rynku usług integratorskich wzrośnie o 94 proc. w ciągu najbliższych pięciu lat.

Przed rynkiem jednak poważne wyzwanie. IDC podaje, że podmioty, które do tej pory oferowały swoje usługi w oparciu o własne centra przetwarzania danych zaczynają mieć problem z realizacją wszystkich wymagań klientów.

Cyfrowy popyt wymusza na dostawcach daleko idące inwestycje w chmurowe narzędzia, co chroni ich przed kosztowną rozbudową centrów danych lub budową nowych placówek – komentuje Stanisław Bochnak, strateg ds. biznesowych w VMware Polska. – A jakie jest najlepsze rozwiązanie? IDC mówi wprost: chmura hybrydowa. Tylko ona może stanowić fundament dla nowych, lepszych jakościowo usług IT. Mając takie wsparcie dostawcy technologiczni nie muszą martwić się o narzędzia. Muszą skupić się jednak jeszcze na pozycjonowaniu rynkowym. Muszą przekonać klienta, że rozumieją jego potrzeby i umieją im sprostać – dodaje ekspert VMware.

Eksperci od zadań specjalnych

Ścisła branżowa specjalizacja to kierunek jaki powinni obrać partnerzy technologiczni. Eksperci IDC przekonują, że wymagania klientów zmieniają się tak szybko, że dostawcy, resellerzy i integratorzy nie mogą już być ekspertami od wszystkiego. Potrzebna jest specjalizacja IT dla konkretnych branż np. handlu, bankowości czy start-upów. Dostawcy sami często ograniczają już swoje działania do konkretnej domeny np. usług bezpieczeństwa. W większości tego typu przypadków mniej zaczyna znaczyć lepiej.

Ostatnie badania IDC wykazały, że partnerzy, którzy przyjmują rolę ekspertów w konkretnej rynkowej dziedzinie lepiej adresują potrzeby klientów, co przekłada się na ich szybszy wzrost – komentuje Stanisław Bochnak z VMware. – Dzieje się tak ponieważ koniec końców klient ma pewność, że dostaje ekspercką wiedzę i produkt szyty na jego miarę. Buduje to zaufanie do dostawcy i przekonanie o wysokiej wartości usług jeszcze zanim partner przystąpi do pracy nad wdrożeniem. Firmy potrzebują stabilizacji i cyfryzacja przebiegająca niczym „wielki wybuch” nie jest tym czego potrzebują. Potrzebują za to pewności i spokoju – dodaje ekspert.

Aby dać klientowi taką gwarancję partnerzy technologiczni muszą dzisiaj działać w oparciu o platformy chmurowe, która zapewniają stały poziom korzyści. Gwarantują one spójną infrastrukturę technologiczną łącząc moce obliczeniowe, pamięci masowe, zasoby do wirtualizacji sieci i procedury zarządzania niezależnie od dostawcy i niezależnie od technologii. Według IDC takie rozwiązanie ogranicza ryzyka związana z migracją, przyspiesza procedury wdrożeniowe, a przede wszystkim pozwala obniżyć koszty początkowe.

Klienci bardzo cenią sobie te rodzaj technologicznej wolności. Platformy chmurowe pozwalają im swobodnie decydować o przyszłości ich infrastruktury IT, a gdy zdecydują się na chmurę mogą nadal wykorzystać zalety własnych centrów danych. Każdą usługę chmurową wspieramy własnymi rozwiązaniami, dzięki czemu biznes otrzymuje komplementarną ofertę, stanowiącą idealny fundament pod dalszą digitalizację – opowiada Roland Koenig, dyrektor zarządzający w Bechtle AG, liderze niemieckiego rynku usług IT.  

Wszystko to prowadzi oczywiście do sytuacji, gdzie partnerzy i dostawcy muszą budować silne więzi  z kluczowymi sprzedawcami technologii. Nie wystarczy bowiem kupić licencji. By w pełni wykorzystać możliwości jakie dają konkretne rozwiązania, w centrum działania nadal musi znaleźć się człowiek, w którego firma inwestuje czas i pieniądze.

- Reklama -

Treści PREMIUM

Otrzymuj cotygodniowy e-mail od BrandsIT, który sprawia, że czytanie wiadomości jest naprawdę przyjemne. Dołącz do naszej listy mailingowej, aby być na bieżąco i uzyskać dotęp do treści PREMIUM za darmo.

- Reklama -