Jak sprzedajemy w Internecie? Analiza przed czarnym piątkiem

Podobne tematy

Gemius: Zakupy w sieci biją rekordy popularności

Zakupy online robimy częściej niż przed pandemią. Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Gemius, już 73 proc. internautów kupuje w sieci,...

Omni-commerce – Kupuję wygodnie 2020

Rok temu, tj. w czerwcu 2019. roku zgodnie z wynikami badania „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, w Internecie zakupy robiło 57%...

Polski E-commerce: nowy sezon i wyzwania

Choć dzisiaj już z dużym dystansem spoglądamy na wydarzenia, które miały miejsce w marcu, to nadal w branży e-commerce...

Wielkimi krokami zbliża się coroczne zakupowe szaleństwo, także w Internecie. Na kilka dni przed black friday i cyber monday home.pl przeanalizował bazę swoich klientów prowadzących esklepy. Wnioski? Handel w Internecie kwitnie!

Liczba esklepów otwieranych dzięki rozwiązaniom oferowanym przez home.pl stale rośnie. Najwięcej klientów home.pl sprzedaje swoje produkty w branżach: dom i ogród; moda i ubrania; zdrowie i uroda. Co ciekawe tylko niespełna 20% biznesów prowadzonych jest w pakietach podstawowych. Ponad 80% użytkowników od razu decyduje się na uruchomienie esklepu profesjonalnego, który pozwala na oferowanie większej liczby produktów, różne wersje językowe i administrowanie sprzedażą przez kilka osób. Blisko 30% wszystkich sklepów jest zintegrowanych z Allegro. Świadczy to o wciąż bardzo silnej pozycji portali aukcyjnych, które stały się platformą dla profesjonalnych sklepów i dużych marek.

Sklep zintegrowany z płatnościami online, kurierami czy z Allegro stanowi gotowe narzędzie do rozpoczęcia sprzedaży w sieci – mówi Magdalena Sikorska-Hadowska, head of ecommerce w home.pl. – Liczba integracji wzrosła od stycznia do października o połowę. Oznacza to, że coraz więcej sklepów korzysta z automatycznych połączeń m.in. z firmami kurierskimi, mediami społecznościowymi i wyszukiwarkami. Wpływ na to ma rosnąca świadomość przedsiębiorców, którzy stawiają na profesjonalne rozwiązania i automatyzację, która wpływa na efektywność pracy.

W tym samym okresie rosły także nakłady na reklamę, którą zajmowali się specjaliści home.pl w imieniu właścicieli sklepów. Porównując wartość kampanii zleconych w styczniu i w październiku 2019, kwoty przeznaczone na ten cel wzrosły aż o 600%.

To oczywiście wynik zbliżających się świąt i wcześniejszych akcji promocyjnych na black friday i cyber monday – dodaje Magdalena Sikorska-Hadowska z home.pl. – W naszych statystykach dokładnie widać wzmożony okres aktywności zakupowej i większą wartość koszyka. Łatwo te dane powiązać z kalendarzem i wyciągnąć wnioski.

home.pl obsługuje sklepy od ponad 10 lat i obserwuje rokroczny wzrost koszyka zakupowego. Klienci esklepów utrzymywanych w home.pl najmniej w roku 2019 wydali w kwietniu. Wówczas wartość jednego koszyka wynosiła ok. 193 złote. W październiku liczba zamówień podwoiła się, a jednorazowo statystyczny klient wydawał już ok. 230 złotych, a więc prawie 40 złotych więcej niż pół roku wcześniej. Większość z tych pieniędzy na konta sprzedających wpłynęła za pośrednictwem zewnętrznych operatorów płatności elektronicznych, głównie PayU. To trend, który wyjątkowo wyraźnie widać w całym roku 2019 – klienci sklepów internetowych doceniają bezpieczeństwo, łatwość i szybkość dokonywania opłat przez pośredników, coraz częściej decydując się właśnie na ten sposób zapłaty za produkty i usługi. Kolejnym istotnym elementem sprzedażowej układanki jest logistyka.

Strategiczną dla nas kwestią jest wdrożenie dla klientów home.pl atrakcyjniejszych niż dostępne na rynku cenników wysyłki paczek oraz zwrotów oferowanych za pośrednictwem Inpost – mówi Magdalena Sikorska-Hadowska. – Chodzi nam o posiadanie w pakiecie usług rozwiązań, które umożliwiają jak najszybsze dostarczanie paczek do odbiorców. Dzięki usługom Inpost, 23 listopada ruszyła możliwość weekendowych nadań. To z pewnością wartość dodana i ułatwienie dla osób prowadzących swoje biznesy z home.pl.

Wszystkie powyższe dane jasno mówią o tym, że eCommerce to wciąż dynamicznie rozwijająca się gałąź polskiego i światowego rynku. Klienci potwierdzą to zapewne kolejny raz za kilka dni, korzystając z licznych promocji i rabatów przygotowanych na black friday i cyber monday.

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.