Jak zwiększyć rozpoznawalność swojej marki wśród klientów?

Konkurencja w niemal każdej branży jest dziś ogromna, dlatego przedsiębiorcy muszą podjąć działania, które pozwolą ich markom stać się rozpoznawalnymi. Kluczem do sukcesu jest efektywny marketing, który powinien skupiać się na kilku najważniejszych aspektach. Jak budować rozpoznawalność swojej marki? Zapoznaj się z naszymi wskazówkami!

źródło: Pexels
4 min

Działania promocyjne, które przemawiają do klientów

Działania marketingowe, jakie podejmujemy, nie mogą być oderwane od realiów rynkowych. Należy dostosować się nie tylko do specyfiki branży, ale również ogólnych tendencji. Jedną z nich jest obecnie ekologia. Bez względu na branżę, istnieje możliwość wdrożenia rozwiązań przyjaznych naturze. Co przemawia do klientów? Z jednej strony mogą być to nowoczesne technologie, które pozwolą zmniejszyć emisję CO2, z drugiej strony dobrze sprawdzają się również różnego typu gadżety, takie jak woreczki ekologiczne. Warto rozdawać je klientom w formie dodatku do zakupów albo po prostu, jako prezent dla stałych kontrahentów. Działania proekologiczne świadczą o świadomości właścicieli marki i przejęcia na siebie odpowiedzialności.

siatka, zakupy
źródło: Pexels

Komu i jak rozdawać gadżety reklamowe?

Jednym ze sposobów na zwiększenie rozpoznawalności marki jest rozdawanie gadżetów z jej logo lub nazwą. Taka praktyka nie jest niczym nowym, jednak wciąż sprawdza się doskonale. Jak wspomniano powyżej, kluczem do sukcesu jest dobór odpowiednich akcesoriów, np. wykonanych z naturalnych materiałów. Znaleźć je można w sklepie internetowym https://www.natura.slupsk.pl. Pozostaje jednak pytanie, jak właściwie je rozdawać? Firmy przyjmują różne strategie, przy czym wiele zależy tutaj od rodzaju gadżetów oraz budżetem, jakim dysponują. Do popularnych sposobów zaliczyć można podarowanie gadżetów reklamowych

  • stałym klientom jako dodatek do prezentu świątecznego,
  • klientom, którzy zrobią zakupy za określoną kwotę,
  • osobom, biorącym udział w targach tematycznych i innego typu imprezach,
  • pracownikom.

Ideą gadżetów reklamowych jest zwiększenie popularności marki. Chcemy, aby usłyszało o niej jak najwięcej osób, dlatego ich rozdawanie jest dobrym sposobem, aby zainteresować potencjalnego klienta swoją ofertą.

REKLAMA

Reklama internetowa – jakie kanały wybrać?

W dzisiejszych skomputeryzowanym świecie trudno zatrzymać się na reklamie tradycyjnej. Nie przynosi ona już tak dobrych efektów, jak jeszcze kilka lat temu. Warto więc uzupełnić ją o reklamę internetową – w tym kontekście mamy naprawdę dużo możliwości, zaczynając od własnej strony internetowej, na promocji w mediach społecznościowych kończąc. Problem tkwi najczęściej w wyborze kanałów komunikacyjnych. Najlepiej dostosować je do klienta – nie wszyscy korzystają z Facebooka, zwłaszcza jeśli chodzi o seniorów, natomiast młodzież niekoniecznie odwiedza strony www. W reklamie internetowej nie należy ograniczać się do jednego kanału – zdecydowanie lepsze efekty osiągniemy, gdy wybierzemy ich kilka. 

Świadomość marki – jak ją podtrzymać?

Kluczem do zwiększenia rozpoznawalności marki jest dziś nie tylko zdobycie klienta, ale przede wszystkim jego zatrzymanie. Dążymy do tego, aby marka kojarzyła się z konkretnymi epitetami bądź wartościami. Nie bez powodu tak często spotykamy hasła: “premium”, “jakość”, “starannie dobrane składniki”. To one, a także podobne sformułowania powinny kojarzyć się klientom z marką. Taką strategię obrali rynkowi giganci, którzy dziś cieszą się ogromną popularnością

Jeśli promujemy produkty jako te na co dzień, nie podkreślajmy, że nadadzą się one również na wyjątkowe okazje. Faktem jest, że klienci mają tendencję do szufladkowania marki, dlatego, jeśli jest ona “od wszystkiego”, niekoniecznie zapisze się w ich pamięci. Dobra strategia marketingowa to kolejne działania, które sprawiają, że klienci zaczynają identyfikować się z marką. Dlatego bardzo istotne jest wychodzenie naprzeciw ich potrzebom czy preferencjom. Świadomość marki musi pozostać w kliencie nawet po dokonaniu zakupu czy skorzystaniu z usługi. Budujemy ją już od momentu zapoznania się z firmą, jednak warto patrzeć szerzej i nie ograniczać się wyłącznie do wysokiej jakości obsługi klienta.