Kampania POS – o co zadbać podczas jej planowania?

Bartosz Martyka
Bartosz Martyka - Redaktor naczelny Brandsit
3 min

Kampania POS to wieloetapowy i złożony projekt, który wymaga odpowiedniego podejścia. By planowanie kampanii było efektywne, a sam projekt zakończył się sukcesem, konieczne jest zweryfikowanie kilku kluczowych aspektów związanych z odpowiednim wykorzystaniem materiałów POS.

Kampania powinna być zaprojektowana w taki sposób, by możliwe było poprawienie konwersji i sprzedażowych wyników, jednocześnie wpływając na poprawę wizerunku firmy lub punktu handlowego. By tak się stało, konieczne jest zadbanie o to, by elementy POS współgrały ze sobą, a każdy wykorzystany produkt był nie tylko widoczny, co prawidłowo wyeksponowany. Mimo przeznaczania znacznego budżetu na kampanie POS, wiele firm korzysta z materiałów POS w sposób nieumiejętny, co znacząco obniża ich sprzedażowe możliwości. Zatem o co zadbać, by wpłynąć na jakość kampanii reklamowej?

Dostawa materiałów POS na czas

By zadbać o prawidłowość kampanii, konieczne jest ustalenie harmonogramu prac oraz dostaw materiałów. Niestety, niezwykle często zdarza się, iż punkty sprzedaży decydują się na zamawianie materiałów wspierających sprzedaż zbyt późno, przez co nie są one w stanie być dostarczone na czas. Zbyt późny dowóz materiałów POS może spowodować spore zamieszanie w przebiegu kampanii, a także skazać ją na całkowite niepowodzenie.

Materiały wspierające sprzedaż powinny docierać do świadomości konsumentów

Nadrzędną cechą kampanii powinno być zadbanie o to, by wykorzystywane materiały POS niosły za sobą transparentny, jasny i zrozumiały przekaz dla klienta. Jest to szczególnie istotne we wszechobecnym szumie reklamowym, który dociera do konsumentów z każdej strony. Przekaz kampanii musi być zwięzły, prosty i odpowiednio stargetowany. W przeciwnym wypadku kampania nie zapewni odpowiednio wysokiej konwersji.

Zadbanie o odpowiednią ilość towaru

Braki towaru to najgorsze, co może przytrafić się podczas trwającej kampanii sprzedażowej. Warto więc wraz z zamawianiem materiałów POS pomyśleć o zabezpieczeniu odpowiednio dużej ilości towaru, by móc skutecznie zaspokoić potrzeby konsumentów.

- Advertisement -

Należy zaznaczyć, że to na osobach odpowiedzialnych za logistykę i zatowarowanie punktu handlowego w dużej mierze spoczywa powodzenie i sprawne zorganizowanie kampanii z wykorzystaniem materiałów POS.

Odpowiednio przeszkolony personel to filar każdej kampanii sprzedażowej

Nie należy polegać wyłącznie na materiałach wspierających sprzedaż. Powodzenie akcji sprzedażowej w dużej mierze spoczywa na barkach prawidłowo przeszkolonego personelu, który ma ogromny wpływ na sukces przeprowadzanej kampanii. To od personelu zależy sposób ułożenia produktów na półkach, rozmieszczenie materiałów POS, komunikacja z klientem i nakierowywanie go na produkty objęte akcją sprzedażową. Co więcej, w gestii personelu należy zgłaszanie usterek dotyczących materiałów wspierających sprzedaż, co umożliwi odpowiednio wczesne wykrycie problemu oraz jego skorygowanie.

Więcej o kampaniach reklamowych i materiałach POS dowiesz się od specjalistów komunikacji wizualnej – firmy Canvas.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -