Każdego miesiąca ginie około 23 tys. urządzeń mobilnych

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
2 min

Sezon wakacyjny trwa, a to oznacza, że miliony osób przygotowują się do wyjazdu za granicę. Wiele z nich z pewnością skorzysta z okazji utrwalenia cennych wspomnień z wyjazdu. Według badania konsumenckiego Kaspersky Lab jedna na pięć osób (18 proc.) twierdzi, że zdjęcia i filmy z podróży stanowią najważniejsze formy danych przechowywanych na ich urządzeniach, przebijając wszystkie inne. Jednak w dodatkowym badaniu przeprowadzonym przez firmę 28 proc. respondentów przyznało, że gdyby zgubiło swoje urządzenie lub gdyby zostało im ono ukradzione, te cenne zdjęcia z wakacji byłyby nie do odzyskania.

Według statystyk firmy Kaspersky Lab* moduł antykradzieżowy wbudowany w produkt Kaspersky Internet Security for Android jest średnio uruchamiany aż 1,5 raza w ciągu jednej minuty, a każdego miesiąca ludzie zgłaszają zgubienie lub kradzież średnio 23 000 urządzeń z systemem Android. Ze względu na to, że zdjęcia z podróży są oceniane przez wielu użytkowników jako najważniejsze spośród wszystkich innych danych przechowywanych na ich urządzeniach, uczula się wszystkich, aby w sezonie wakacyjnym zadbali o swoje cenne pamiątki z wakacji, zabezpieczając odpowiednio urządzenia, które wykorzystują do robienia i przechowywania zdjęć. W przeciwnym razie zdjęcia mogą znaleźć się w kategorii „zgubione lub skradzione”.

Z innego badania** przeprowadzonego przez Kaspersky Lab wynika, że cztery procent osób na świecie zgubiło urządzenie lub zostało im ono skradzione. Co więcej, w przypadku ponad połowy (57 proc.) takich osób, dotyczyło to urządzeń z systemem Android. Na kolejnym miejscu znajdowały się laptopy (29 proc.) oraz iPhone’y (21 proc.). Niestety, zakup nowego urządzenia w miejsce skradzionego lub zgubionego to średnio koszt rzędu 485 dolarów.

*Dane liczbowe oparte na liczbie poleceń modułu antykradzieżowego (Anti-Theft) wysłanych przez użytkowników Kaspersky Internet Security for Android w okresie od 13 czerwca do 12 lipca 2018 r.
**Badanie zostało przeprowadzone online przez Kaspersky Lab oraz B2B International w styczniu 2018 r. i objęło 17 418 użytkowników z 31 państw.
Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -