• VR PodcastNOWOŚĆ
  • Reklama
  • Personalizacja
  • Zakładki
  • Historia
  • Twój Brandsit
  • MAGAZYN
  • Newsletter
Brandsit
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Branża IT
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • Opinie
Czytasz: Kolejna rekordowa dynamika finansowania eko-pojazdów
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Aa
BrandsitBrandsit
  • Twoje zakładki
  • Śledź tematy
  • MAGAZYN
Szukaj
  • Biznes
    • Aktualności biznesowe
    • Biznes plan
    • E-commerce
    • Marketing
    • Rozwój
    • Startup
  • Pieniądze
    • Ekonomia
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Podatki i koszty
    • Praca
  • Branża IT
    • Dystrybucja
    • Kanał partnerski
    • Kariera
    • Programowanie
    • Vendor
  • Technologia
    • Automatyzacja
    • Big Data
    • Blockchain
    • Chmura
    • Cyberbezpieczeństwo
    • IoT
    • Komunikacja
    • Rozwiązania
    • Sztuczna inteligencja
    • VR
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
    • Zrównoważony rozwój
  • Work&Life
    • Ciekawostki
    • Gaming
    • Miasto
    • Moda
    • Rozrywka
    • W pracy
  • Opinie
  • Narzędzia
    • Rynki
    • Giełda kryptowalut
    • Twoje zakładki
    • Śledzenie tematów
    • Newsletter
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Pojazdy elektryczne

Kolejna rekordowa dynamika finansowania eko-pojazdów

Klaudia Ciesielska
Opublikowano 2022/11/08 at 11:13 PM
Klaudia Ciesielska  - Redaktor prowadzący Brandsit
Udostępnij
5 min czytania
Udostępnij

Z początkiem sierpnia zgodnie z decyzją Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej została dwukrotnie zwiększona kwota na leasing samochodów z napędem elektrycznym w programie Mój Elektryk. Łączna pula dostępnych środków wynosi obecnie 200 mln zł. Wynika to z coraz większego zainteresowania programem. Jak wskazuje ostatnia analiza Santander Leasing do końca lipca dynamika finansowania pojazdów z kategorii BEV wyniosła aż 135 proc. r/r.

- Reklama -

Trend wzrostowy potwierdza również ostatni zapis z „Licznika Elektromobilności” PZPM i PSPA, który według danych z końca lipca 2022 r., w Polsce było zarejestrowane łącznie 52 881 osobowych i użytkowych samochodów z napędem elektrycznym. Przez pierwsze siedem miesięcy 2022 r. ich liczba zwiększyła się o 14 098 sztuk, tj. o 44 proc. r/r. Równolegle do floty pojazdów, rozwija się infrastruktura ładowania. Pod koniec lipca br. w Polsce funkcjonowały 2 293 ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów elektrycznych (4 431 punktów). 29 proc. z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 71 proc. – wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. W lipcu uruchomiono 61 nowych, ogólnodostępnych stacji ładowania (104 punkty).

– Powyższe dane potwierdzają tylko prognozy z początku br. roku w ramach naszego badania „Leasing Index”. Wśród firm, które rozważają zakup samochodu elektrycznego lub hybrydowego, leasing wydaje się oczywistym rozwiązaniem. Aż dla 83 proc. firm planujących zakup eko-pojazdu leasing wydawał się najbardziej prawdopodobną formą finansowania – podkreśla Daniel Mrozek, dyrektor partnerstwa strategicznego i produktów komplementarnych w Santander Leasing. – Impuls w postaci programu Mój Elektryk jest zatem jednoznaczny. Przedsiębiorcy zachęcani dodatkowym dofinansowaniem chętniej realizują inwestycje w eko-pojazdy. W naszym przypadku tylko w segmencie aut elektrycznych ta dynamika osiągnęła poziom 3-cyfrowy r/r. Łącznie z uwzględnieniem hybryd i elektryków ten przyrost zgodnie z danymi na koniec lipca wyniósł 16 proc. – dodaje.

Dalsza część publikacji pod materiałem wideo.

Mimo zarejestrowanej dynamiki wzrostowej r/r pod względem liczby rejestracji pojazdów o alternatywnym napędzie nasz kraj nadal znajduje się daleko od europejskich liderów elektromobilności. Jak wskazuje przygotowany pod koniec lutego 2022 roku przez EY oraz Eurelectric raport „Can utilities turn EVs into a grid asset?” w ubiegłym 2021 roku jeden na pięć sprzedanych w Europie pojazdów miał napęd elektryczny. Zdaniem ekspertów to jednak dopiero zalążek elektromobilnej rewolucji. W ich opinii do 2030 roku liczba zeroemisyjnych pojazdów zwiększy się z 5 do 65 milionów, aby w przeciągu kolejnych pięciu lat się podwoić – do 130 mln aut. Stwarza to bezprecedensowe wyzwanie dla sieci elektroenergetycznej, gdyż do 2035 roku konieczne będzie stworzenie aż 65 milionów stacji ładowania.

– Dalszy trend wzrostowy w polskiej elektromobilności z pewnością utrzyma się, nie tylko ze względu na światowy trend w zakresie poszukiwania alternatywnych i ekologicznych rozwiązań w obszarze mobilności i transformacji energetycznej, ale również chociażby z perspektywy ekonomicznej. Opracowany przez Fundację Promocji Pojazdów Elektrycznych i Cambridge Econometrics raport „Napędzamy Polską Przyszłość” wskazuje, że polska gospodarka rocznie wydaje na paliwa do poruszających się po polskich drogach samochodów, około 12 miliardów euro. Zamiana paliw na napęd elektryczny spowodowałyby oszczędności dla polskiej gospodarki rzędu 8 mld euro każdego roku – wskazuje Daniel Mrozek.

Powiększony budżet w ramach programu

Od sierpnia Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeznaczy 100 mln zł więcej na realizację programu Mój Elektryk. Początkowo w ramach ścieżki leasingowej w miało być przekazane do dyspozycji 20 mln zł, w marcu tego roku Fundusz podjął decyzję o zwiększeniu puli o 80 mln zł. Natomiast obecnie przeznacza na tę część programu 100 mln zł. Zatem sumaryczna pula środków aktualnie dostępnych w ramach ścieżki leasingowej wynosi obecnie aż 200 mln zł.

W przygotowanej przez Santander Leasing ofercie leasingu dofinansowaniem są objęte nowe samochody osobowe oraz pojazdy elektryczne kategorii M1 (samochody osobowe do przewozu max. 8 osób) o maksymalnej wartości 225 000 zł. Dla osobowych elektryków firmowych przewidziano dotację nawet 27 000 zł, jeśli deklarowany roczny przebieg pojazdu wyniesie co najmniej 15 tys. km. W przypadku samochodów dostawczych (kategoria N1) poziom dofinansowania wygląda jeszcze korzystniej, bo przy rocznym przebiegu powyżej 20 tys. km może wynieść aż 70 000 zł.

Zobacz również

10 najlepszych samochodów elektrycznych według kierowców

Współdzielone hulajnogi elektryczne – Paryż ma już dość

Elektromobilność w Polsce nabiera rozpędu

Wpływ uczelni na społeczeństwo: eksperci ze świata nauki, polityki i biznesu na V Spotkaniu Rektorów Universia

Oferty lokat — czym się różnią, na co zwrócić uwagę?

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

GEVA 12
10 najlepszych samochodów elektrycznych według kierowców
Pojazdy elektryczne Eco
euro, pieniądze, money
Dlaczego euro spadło poniżej 4,50 zł?
Ekonomia Pieniądze
Smart Grid energetyka
Polacy chcą szybszej transformacji energetycznej
Czysta energia Eco
IS-Wireless
Pierwsza sieć przemysłowa 5G w modelu otwartym działa już w Krakowie
Komunikacja

Biznes

  • Aktualności biznesowe
  • Biznes plan
  • E-commerce
  • Marketing
  • Rozwój
  • Startup

Pieniądze

  • Ekonomia
  • Inwestycje
  • Kryptowaluty
  • NFT
  • Podatki i koszty
  • Praca

Branża IT

  • Dystrybucja
  • Kanał partnerski
  • Kariera
  • Programowanie
  • Vendor

Technologia

  • Automatyzacja
  • Big Data
  • Blockchain
  • Chmura
  • Cyberbezpieczeństwo
  • IoT
  • Komunikacja
  • Rozwiązania
  • Sztuczna inteligencja
  • VR

Eco

  • Czysta energia
  • Pogoda i nauka
  • Pojazdy elektryczne
  • Polityka klimatyczna
  • Zrównoważony rozwój

Work&Life

  • Ciekawostki
  • Gaming
  • Miasto
  • Moda
  • Rozrywka
  • W pracy

Narzędzia

  • Rynki
  • Giełda kryptowalut
  • Twoje zakładki
  • Śledzenie tematów
  • Newsletter

Social Media

© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Brandsit
Zarządzaj swoją prywatnością

To provide the best experiences, we and our partners use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us and our partners to process personal data such as browsing behavior or unique IDs on this site and show (non-) personalized ads. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}
adbanner
Wykryto AdBlock
Nasza strona jest stroną wspieraną przez reklamy. Proszę o białą listę, aby wesprzeć naszą stronę.
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?
X